pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sivustaseuraaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sivustaseuraaja

Vieras
Eli tilanne on tämä:
Kuulin varmaa tietoa, että kaverini mies on pettänyt kaveriani. he ovat kesällä menossa naimisiin. Tämä kaverini jättää nykyisen vakituisen työpaikkansa ja muuttaa miehensä työn perässä kauas. Tämä mies ei ole kertonut siitä tulevalle vaimolleen, että on pettänyt häntä. Periaatteessa kun en ole nähnyt sitä, että tämä mies on kaveriani pettänyt niin ei kai se ole minun tehtäväni sitä kaverilleni kertoa...

Mitä te tekisitte tilanteessani?

Haluaisitteko TE kuulla jos miehenne on teitä pettänyt?

Tottakai olisin halunnut! |O Olisin säästynyt monelta mielipahalta ja pettymykseltä jos ystäväni olisivat kertoneet toduuden kun kysyin,mutta ei!Niin meni monen vuoden ystävyys pilalle ja paska olo kaikille. :'(

En haluaisi. Yleensäkin olen sitä mieltä, että pettäjä kärsiköön huonon omatuntonsa ihan itsekseen. Asiaa ei tarvitse kertoa toiselle omaa oloaan helpottaakseen, koska muuta syytähän kertomiselle ei ole? Näin siis kertapettämisen kanssa, mutta jos pettäminen tapahtuu useasti, niin sitten haluaisin tietää, jolloin varmasti laitettaisiin kattilat jakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
En haluaisi. Yleensäkin olen sitä mieltä, että pettäjä kärsiköön huonon omatuntonsa ihan itsekseen. Asiaa ei tarvitse kertoa toiselle omaa oloaan helpottaakseen, koska muuta syytähän kertomiselle ei ole?

Peesi tähän. Täysi peesi. Miksi pahoittaa petetyn mieli "turhaan"?

Tuskin puuttuisin asiaan, mutta JOS puuttuisin, niin puhuisin mieluummin tämän miehen kanssa. Tehköön sitten itse ratkaisun kertoa tai olla kertomatta.

Ja jos mieheni olisi pettänyt minua, en oikeastaan haluaisi sitä tietää, ellei kyseessä ole jatkuva suhde. Jos siis homman nimi on yhden kerran kännipano tms. niin potekoon itse tunnontuskansa. En ole valmis heittämään 7 vuoden liittoa kovin helposti plus ryhtymään 3 lapsen yh:ksi. Anteeksi kuitenkaan en luultavasti pystyisi antamaan, joten tietämättömyys olisi MINULLE tässä kohtaa mieluuisampi vaihtoehto. Kuitenkin joku muu (ja luulen, että suurin osa) ajattelee tästä eri tavoin...

En haluaisi. Yleensäkin olen sitä mieltä, että pettäjä kärsiköön huonon omatuntonsa ihan itsekseen. Asiaa ei tarvitse kertoa toiselle omaa oloaan helpottaakseen, koska muuta syytähän kertomiselle ei ole? Näin siis kertapettämisen kanssa, mutta jos pettäminen tapahtuu useasti, niin sitten haluaisin tietää, jolloin varmasti laitettaisiin kattilat jakoon.

Ei! minulla ei ole huono olo! Mutta ajattelin, että annanko kaverini pilata elämänsä pettäjän kanssa... Tuskin se suhde on muutenkaan kauhean hyvä ja vakaa jos toisen tarvii vieraissa käydä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:

Ei! minulla ei ole huono olo! Mutta ajattelin, että annanko kaverini pilata elämänsä pettäjän kanssa... Tuskin se suhde on muutenkaan kauhean hyvä ja vakaa jos toisen tarvii vieraissa käydä. :/

Ei sinulla varmaan olekaan huono olo, mutta sillä pettäjällä (eli kaverisi miehellä ) voi olla. Mä ajattelen, että ei ole mun asiani puuttua toisten parisuhteisiin, joten en sotkeentuisi tapaukseen millään tavalla. Pettäjän kanssa voisin asiasta keskustella, että tiedän tapauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:

Ei sinulla varmaan olekaan huono olo, mutta sillä pettäjällä (eli kaverisi miehellä ) voi olla. Mä ajattelen, että ei ole mun asiani puuttua toisten parisuhteisiin, joten en sotkeentuisi tapaukseen millään tavalla. Pettäjän kanssa voisin asiasta keskustella, että tiedän tapauksesta.

Näin minäkin ajattelin, että jos sen ukon kanssa juttelisin joskus pihalla. :/

No yleensä se menee niin, että sanansaattaja ammutaan aina ensin.
Mutta appiukko seurusteli täysin avoimesti toisen naisen kanssa ja lopulta oli ihan sattuma, että jäi kiinni. Eli ihmiset luuli, että perhe tietää, kun juttu oli niin avoin, eikä kukaan puhunu mitään, mutta sit taas koska kaikki luuli että asia on myös perheen tiedossa, tuli joku yhdelle sukulaisella puhuneeksi asiasta. Appiukko sai uhkavaatimuksen kertoa ite tai muuten muut kertoo. Mutta siis kyse oli vakituisesta seurustelusta toisen naisen kanssa. Mutta korkeintaan kiristäisin miehen kertomaan, en menis itte kertomaan.

Joskus kannattaa muistaa se kultainen elämänohje: älä puutu toisten asioihin. Monesti pääsee paljon helpommalla kun tuota ohjetta noudattaa. Uskon siihen vakaasti, että valehtelijat ja pettäjät jää YLEENSÄ kiinni teoistaan. Joko heti tai vuosien päästä. Jos eivät jää kiinni, niin silloin sillä on joku tarkoitus.

Yhteistyössä