Pettämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty / pettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty / pettäjä

Vieras
Kunhan tässä ajankulukseni pohdin. Miksi ihmiset pettää? Onko silloin aina omassa parisuhteessa vikaa, jos ajautuu vieraaseen seuraan? Onko eriasia, jos pettää kännissä, kuin jos pettää selvin päin? Ajatuksia ja mielipiteitä, kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Minusta on omassa parisuhteessa jotain vialla jos tarvitsee lähteä vieraisiin.
Ja mitenkään vähemmän pahaksi ei sitä tee että on humalassa.

Mutta tekeekö enemmän pahaksi, jos on selvinpäin? Ymmärsitkö mitä tarkoitan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Selväpäisyys lisää teon suunnitelmallisuutta. Ei voi vahingossakaan väittää, ettei tiennyt mihin on ryhtymässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kumpikin yhtä paha minun silmissäni.

Itse olen ollut pitkään huonossa suhteessa ja tapasin sattumalta miehen joka oli samassa jamassa. Rakastuimme ja eroprosessit nyt kumpaisellakin menossa. Emme ole heti yhteen muuttamassa eron jälkeen koska kummallakin on takana alunperin hätiköity avioliitto. Haluamme kerrankin tutustua kunnolla ja rauhassa. :)

Ehkä hyväksynän hakeminen voi olla syynä siihen, että etsiytyy pettämistilanteisiin. Tarve olla jonkun silmissä ihana ja mielenkiintoinen. Toisaalta se voi myös olla ihan vaan varomattomuus ja se ettei ole tiedostanut oman sukupuolivietin voimakkuutta, mutta se ei voi pelkästään selittää sitä miksi joku pettää.

Itse pettäisin koska kaipaan flirttiä, jännitystä... Minulla on kaksi eri maailmaa, se mitä on kotona ja se mitä kodin ulkopuolella, kumpikaan ei ole toisesta pois ja ovat täysin erillään.

Suhteeni on hyvä, mieheni minulle rakas mutta elämä on tasaisen tylsää (sitä on kyllä koitettu piristää omin voimin mutta tuloksetta). Onneksi mieheni hyväksyy suhteeni naisten kanssa joten pettämisestä ei ole kyse jos jonkun sänkyyn joskus eksyn :) Tunteet ja seksi eivät kulje minulla käsi kädessä.

Mutta vaikka ajattelen näin ja ymmärrän miksi jotkut pettävät en hyväksy pettämistä, minut on petetty monta kertaa törkeästi edellisissä suhteissani.

Kännissä on tietenkin ajattelemattomampi, ajautuu tilanteisiin mihin ei selvinpäin ajautuisi ja pettää helpommin. Jälkeenpäin siitä yleensä seuraa morkkis eikä seuraavaa syrjähyppyä tapahdu selvinpäin vaan kännissä, jos tapahtuu ollenkaan.

Ne jotka pettävät selvänä tietävät tasan tarkkaan mitä tekevät ja ovat siihen tilanteeseen tietoisesti ajautuneet, ajattelevat selkeästi ja tuskin saavat kovin suurta morkkista tekonsa jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja pettäjä:
tunteeton seksi ei tunnu pettämiseltä jos on sisältä kuollut. sillon on alkuperäsessä suhteessa jonkun muun motiivin kuin rakkauden vuoksi.

:( Surku. luulisi, että pettäminen tapahtuu helpommin, kun joku tunne herää ja tavallaan vaikeuttaa ajattelemista.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
tunteeton seksi ei tunnu pettämiseltä jos on sisältä kuollut. sillon on alkuperäsessä suhteessa jonkun muun motiivin kuin rakkauden vuoksi.

:( Surku. luulisi, että pettäminen tapahtuu helpommin, kun joku tunne herää ja tavallaan vaikeuttaa ajattelemista.

Sit hakee hyväksyntää, 'parantaa' heikkoa itsetuntoa... tarvii hoitoa.

Nauttiiko tuollainen sisältä kuollut kovin paljon edes siitä seksistä?

Ei vaadi paljon mielikuvitusta olettaa, että oikeasti rakastuneena seksikin olisi tosi mahtavaa. Itse en valitettavasti ole sen sortin rakkautta koskaan kokenut, mutta en ole kylmettänytkään itseäni enkä pystyisi pettämään.

Ehkä hyväksynän hakeminen voi olla syynä siihen, että etsiytyy pettämistilanteisiin. Tarve olla jonkun silmissä ihana ja mielenkiintoinen. Toisaalta se voi myös olla ihan vaan varomattomuus ja se ettei ole tiedostanut oman sukupuolivietin voimakkuutta, mutta se ei voi pelkästään selittää sitä miksi joku pettää.

tätä mä peesaisin. minusta ihminen pettää koska ei ymmärrä kuinka kova vetovoima voi jonkun ketä kehuu ja käyttytyy kuin sun unelma. siitä vetovoimasta voi olla vaikea kieltäytyä.

mutta toki jos ihminen osaa jarruttaa ja ajatella seuraamuksia.. joskus ei vaa kaiklla järki mene tunteiden edelle

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

tätä mä peesaisin. minusta ihminen pettää koska ei ymmärrä kuinka kova vetovoima voi jonkun ketä kehuu ja käyttytyy kuin sun unelma. siitä vetovoimasta voi olla vaikea kieltäytyä.

mutta toki jos ihminen osaa jarruttaa ja ajatella seuraamuksia.. joskus ei vaa kaiklla järki mene tunteiden edelle

Etenkään jos on juonut voi olla todella vaikeaa ajatella selkeästi seurauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

Etenkään jos on juonut voi olla todella vaikeaa ajatella selkeästi seurauksia.

Tai jos biologinen vetovoima saa elimistön erittämään rakkaushormonia. Silloin ei oikeasti ajattele selvästi.

Tilaisuus tekee petturin. Ne tekis sen kyllä joka tapauksessa. Moni ihminen myös varastaa tilaisuuden tullen kaupassa, vaikkei normaalisti niin tekisikään (esim. sähkökatkos)!

Mun mielestä ei ole eroa alkoholin käytöllä asiassa. Samasta hommasta lentää anyway pihalle. En ole onneks koskaan törmännyt aiheeseen, mutta en myöskään ole nähnyt onnistuneita suhteita pettämisen jälkeen (jos ovat päättäneet jatkaa). Myöskään nämä petturit eivät ole onnistuneet suhteissaan sen ensimmäisen kerran jälkeen, vaan aina syyllistyneet samaan hommaan. Näin siis niissä lukuisissa tapauksissa, joita tiedän. Poikkeuksia varmasti on.

Tiedättekö muuten, että tyttöporukan tai poikaporukan reissut on juuri näitä suosituimpia pettämistilanteita? Eli kannattaa suhtautua terveellä järjellä esim. ulkomaan reissuihin, tai kotimaan ihan samalla tavalla.

Sillä voi lohduttautua, että jos joutuu petetyksi..niin olisi tilanne tullut joskus eteen joka tapauksessa. Eli minkäänlaiseen kontrollifriikkiyteen on ihan turha vaivautua, terveen järjen kans taas tosin.