pettämisen yli pääsee vai pääseekö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiiä

Vieras
puolitoista vuotta sitten jäi kiinni pettämisestä. Asia puhuttu 'selväksi', juttelin jopa tämän toisen naisen kanssa. Ukko luuli kuulemma minun olevan lähdössä ja etten rakasta enään. Rehellisesti sanottuna tuo oli tuolloin ajatukseni. kertoi toisen jutelleen kivoja jne. joka toi helpotusta koti elämän kestämiseen(siihen, että menettää minut). Kertoi tuolle toisellekkin tuon ja sanoi rakastaneensa aina vain minua.

Nyt kuitenkin minä en tunnu pääsevän asian yli. Aina välillä tuntuu, että kaikki ok ja sitten taas olen katkera. Pohdin mitä kaikkea mies tuolle toiselle puhunut ja tehnyt. Oliko toinen niiiin paljon ihanampi kuin minä....

Mikäköhän olisi oikea ratkaisu? Rakastamisesta huolimatta lähteä ja aloittaa uusi elämä? Vai yrittää elää hyvien hetkien voimalla uskoen kaiken vielä joskus muuttuvan hyväksi?

Tällä palstalla joskus asiaa vuodattaneena 98% kehottaa "jättämään se sika". Itse olen kuitenkin oppinut, ettei kannata neuvoa toisia, miten olisi paras tehdä. Itse sen vain tietää.

Ei pettämistä koskaan unohda, mutta sen kanssa oppii elämään. Niin ja se elämä voi olla myös hyvää. Ne, jotka ei asiaa ole koskaan kokenut (=joiden miehet ei ole jääneet kiinni) ovat kovia neuvomaan, että jätä ja aloita alusta. Minä neuvon, että puhukaa ja jatkakaa suhdettanne, jos siinä on enemmän hyvää kuin huonoa.

minä voisin olla tuo toinen nainen... olen perheellinen, naimisissa oleva...liitto on muuten ok, mutta mieheni ei voi tyydyttää minua seksuaalisesti. Löysin miehen joka myös naimisissa, liitto ok, mutta vaimonsa ei halua seksiä.
Eli meillä seksi suhde.....mitään muuta emme halua......näin saamme tyydytettyä tyhjät kolomme ja olemme onnellisia kotonamme.
ei ole kyse siitä että tuo toinen mies olisi parempi kuin oma mieheni tai että minä olisin parempi kuin tuon toisen vaimo.....tälläisiä vertailuja emme edes tee....tyydytämme vain toisemme jotta jaksamme molemma arjessamme

Kyllä minä uskon, että teidän tapauksessa tuon yli voi päästä, jos vaan tosissanne haluatte ja yritätte. Tuollainen pettämistapaus ei ole mielestäni niin törkeä, ja tavallaan miestäsi voi ymmärtää. Eihän se pettäminen toki silti hyväksyttävää ole, mutta voisin kuvitella että jotain rahkeita anteeksiantamiseen löytyy. Yksinäinen pelokas ihminen, joka kaipaa läheisyyttä ajautuu helposti pettämään, saattaisin jopa minäkin jos kaikki sattuisi osumaan kohdalleen.

Mutta mahdotonta se on sanoa etukäteen tuletteko onnistumaan vai ette. Sinun täytyy vaan yrittää ja jossain välissä se paranee, tai on aika luovuttaa kun ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja oz:
Tällä palstalla joskus asiaa vuodattaneena 98% kehottaa "jättämään se sika". Itse olen kuitenkin oppinut, ettei kannata neuvoa toisia, miten olisi paras tehdä. Itse sen vain tietää.

Ei pettämistä koskaan unohda, mutta sen kanssa oppii elämään. Niin ja se elämä voi olla myös hyvää. Ne, jotka ei asiaa ole koskaan kokenut (=joiden miehet ei ole jääneet kiinni) ovat kovia neuvomaan, että jätä ja aloita alusta. Minä neuvon, että puhukaa ja jatkakaa suhdettanne, jos siinä on enemmän hyvää kuin huonoa.

Tämä on kyllä silti vähän surullista. Minunkaan mielestäni jokaiseen tapaukseen oikea neuvo ei ole "jätä se sika", mutta tämä teksti on kyllä jo täysin alistunutta. Ei petä=ei ole jäänyt kiinni. Suurin osa ihmisistä pettää kyllä vähintään sen kerran elämänsä aikana, mutta ei jokaisessa suhteessa. Ja vaikka suhde olisi kuinka "hyvä", niin ei todellakaan kannata jäädä siihen roikkumaan jonkun toistuvan pettäjän kanssa. Häntäheikit voivat usein olla hyvinkin lempeitä ja karismaattisia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

Tämä on kyllä silti vähän surullista. Minunkaan mielestäni jokaiseen tapaukseen oikea neuvo ei ole "jätä se sika", mutta tämä teksti on kyllä jo täysin alistunutta. Ei petä=ei ole jäänyt kiinni. Suurin osa ihmisistä pettää kyllä vähintään sen kerran elämänsä aikana, mutta ei jokaisessa suhteessa. Ja vaikka suhde olisi kuinka "hyvä", niin ei todellakaan kannata jäädä siihen roikkumaan jonkun toistuvan pettäjän kanssa. Häntäheikit voivat usein olla hyvinkin lempeitä ja karismaattisia ihmisiä.

Mutta kun sinä et voi tietää toisten tilanteita! Eli ulkopuolinen ihminen on aina väärä ihminen neuvomaan. Jos pettäjä katuu ja molemmat haluaa yrittää, niin keneltä se on pois? Enkä nyt puhunut tässä mistään jatkuvasta pettämisestä!

Alkuperäinen kirjoittaja nuunuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

Mutta kun sinä et voi tietää toisten tilanteita! Eli ulkopuolinen ihminen on aina väärä ihminen neuvomaan. Jos pettäjä katuu ja molemmat haluaa yrittää, niin keneltä se on pois? Enkä nyt puhunut tässä mistään jatkuvasta pettämisestä!

Häh? Mitähän sinä nyt luit tuossa viestissäni. En todellakaan sanonut että ulkopuolinen tietää tilanteen ja on parempi sanomaan mitä kuuluu tehdä. Kommentoin vain siihen, että se, että joku ajattelee puolisonsa olevan uskollinen johtuu vain siitä että tämä ei ole jäänyt kiinni. Tuossa viestissä oli ihan selvä "kaikki pettää, kannattaa sopia ja antaa anteeksi" viesti, mikä mielestäni ei ole terve asenne. Ja aivan liian usein ihmiset uskovat, että juuri se pahin häntäheikki jotekin maagisesti "muuttuu". Ei se joka nai ympäriinsä jatkuvasti muutu, ihan oikeasti, ja sen voi ulkopuolisetkin ihmiset sanoa.

Niin mitä sinä sitten oikein tarkoitit? Koko kappaleessasi ei ole mitään järkeä :/ .

Yhteistyössä