pettämisen raja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäszz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäszz

Vieras
Mikä on pettämistä? Itseäni mietityttää tämä, koska olen ihastunut erääseen kaveriini vaikka olenkin parisuhteessa ollut jo 3 vuotta. Itse olen mieltänyt pettämisen rajaksi fyysiset kontaktit (suutelu, seksi, yms). Tosin nyt tämän tilanteeni vuoksi olen alkanut miettimään uudestaan tätä tilannetta. Osittain koska itsellä huono omatunto. Olen ihastukseni kanssa kulkenut koulumatkaa samaa matkaa ja pyrkinyt järjestämään, että pääsen yhteisiin kaveritapaamisiin, jotta näkisin hänet ja voisin jutella. Samoin olen löytänyt itseni paikoista, joissa tiedän hänen käyvän. Tämä suunnittelu tulee välillä melkein huomaamatta ja se on ehkä minun mielestäni se, joka eniten tekee huonon omantunnon. Mitään ei koskaan ole siis erityisemmin tapahtunut. Mitkä ovat teidän mielestä pettämisen rajat? Suuttuisitteko jos saisitte tietää kumppanimme tehneen tällaista?

Alkuperäinen kirjoittaja mietteliäszz;11602842:
Mikä on pettämistä? Itseäni mietityttää tämä, koska olen ihastunut erääseen kaveriini vaikka olenkin parisuhteessa ollut jo 3 vuotta. Itse olen mieltänyt pettämisen rajaksi fyysiset kontaktit (suutelu, seksi, yms). Tosin nyt tämän tilanteeni vuoksi olen alkanut miettimään uudestaan tätä tilannetta. Osittain koska itsellä huono omatunto. Olen ihastukseni kanssa kulkenut koulumatkaa samaa matkaa ja pyrkinyt järjestämään, että pääsen yhteisiin kaveritapaamisiin, jotta näkisin hänet ja voisin jutella. Samoin olen löytänyt itseni paikoista, joissa tiedän hänen käyvän. Tämä suunnittelu tulee välillä melkein huomaamatta ja se on ehkä minun mielestäni se, joka eniten tekee huonon omantunnon. Mitään ei koskaan ole siis erityisemmin tapahtunut. Mitkä ovat teidän mielestä pettämisen rajat? Suuttuisitteko jos saisitte tietää kumppanimme tehneen tällaista?

-pahoittaisin kyllä mieleni koska tuohan kertoo jo siitä, että kumppanini on kiinnostunut toisesta. Eli ajan myötä suhde etenisi;(

Pettämistä ei ehkä ole tapahtunut, mutta mitä hyvää arvelet parisuhteellesi seuraavan siitä että hakeutumalla hakeudut ihastuksesi seuraan?

Sanotaan että pitkässä suhteessa oleva voi ihastua muihin ja se on luonnollista. Lähinnä kyse onkin siitä, onko ja HALUAAKO olla parisuhteeseensa sitoutunut. Tämä ratkaisee sen, mitä ihastuksen sattuessa tekee. Jos haluaa pysyä suhteessa, eikä alkaa pettäjäksi, ihastuksesta pysytään kaukana. Kaikin tavoin ja kaikissa tilanteissa. Kaikenlaiset "se on ihan viatonta juttelua" ja "muitakin on paikalla" -selitykset ovat itsensä huijaamista (ja kumppanin!)

Ihastukset menevät ohi ja kun niin käy, saattaa huomata koko tyypin alun perinkin olleen täysi idiootti. Ihastuksia tulee ja menee. Jos alkaa jokaisen takia parisuhteensa rikkomaan, ei jää käteen yhtään mitään. Sitten onkin jo myöhäistä kun huomaa tehneensä elämänsä pahimman mokan...

Nezz tuossa hyvin kuvasikin sitä, että sinä teet valinnan.
Olette asuneet kolme vuotta yhdessä ja sinua nyt houkuttaa toinen.
Koska olet nuori ja sinulta on jäänyt nuoren aikuisen kokeilut parisuhteen vuoksi tekemättä, niin se toinen mies saattaa kiinnostaa. Haluat punnita itsesi parisuhdemarkkinoilla, koska olet sitoutunut niin aikaisin.
Joskus nuorena sidotut parisuhteet toimivat, joskus ne osoittautuvat vain hätäpäisiksi ratkaisuiksi.

Sinulla ei ole mitään syytä turmella parisuhdettasi. Et ainakaan anna sellaista kuvaa. Toisaalta ihastus on vain ihastus. Olisi varmaan syytä palata Nezzin neuvoihin.

Selvitä itsellesi, minkälaiset ovat tunteesi pitkäaikaista miesystävääsi kohtaan?
Ovatko ne niin syvät, että voit elää loppuelämäsi hänen kanssaan?
Toisaalta vanha sananparsi sanoo:
Missä ei ole rakkautta av(i)oliitossa, siellä on pian rakkautta ilman av(i)oliittoa!

Yhteistyössä