Pettämisen merkit

• Viestiketjun aloittaja äh & uh
  • Ensimmäinen viesti
äh & uh
Siis kävipä näin. Parisuhteessa oli omat ongelmansa, en itse tuntenut olevani koskaan tarpeeksi hyvä esim. koti ei kiiltänyt puhtauttaan. Tosin mies on työttömänä ja minulla kodinhoito, ruuanlaitto edessä kun tulen kotia.

Aloin kuunnella paljon musiikkia, lauleskella tehdessäni kotitöitä, kävin sitten lyhyellä kävelylenkeillä kun lapset oli nukkumassa ja mies istui tietokoneella (kuten koko päivän). Mies sitten tulkitsi tuon kun olin hyvän tuulinen ja lauleskelin --> petän.

Mies alkoi etsiä seuraa netistä itselleen sitten. Tämä selvisi minulle ja samoin tuo pettämisepäily sitten. Miksi lauleskelin itsekseni kuunnellessani musiikkia? Koska musiikki antoi voimaa jaksaa uskoa että vielä tulee paremmatkin ajata, muistutti hyvistä ajoista miehen kanssa, ilman musiikkia en olisi jaksanut kun olin lopen uupunut.

Onko teitä tentattu joistakin käytös tavoista ja luultu että petätte vaikka kyse olikin jostakin muusta?

"vieras"
Mun mies soitti äsken ja luuli että oon baarissa, kun kuuntelin kotona musiikkia.

Mua alkoi naurattaa ja sit se keksi, että oot varmaan kännissä, kun oot noin hyvällä tuulellakin :D

....
Eräs exä epäili mun automaattisesti pettävän ja salailevan häneltä jotain, jos en heti muistanut kertoa hänelle mitä olin päivän aikaan tehnyt, missä käynyt ja kenen kanssa jutellut. Emme siis asuneet yhdessä ja tokihan siinä ehti kaikenlaista sattua ja tapahtua, kun ei päivittäin nähty. Exä siis oli jopa sairaalloisen mustasukkainen ja epäili pettämistä, ja tietenkin lopulta paljastui, että hän itse oli hieman pettävää sorttia.

expetturi
Jep ap, kuulostaa melko klassiselta tapaukselta; pettäjä (tai pettämistä harkitseva) on miehesi. Siksi hän epäilee sinua kun itsellään on ko. asiat mielessä.
Pidä puoli silmää hänen tietokoneen käytössään, voi ilmetä jotain sinua ikävästi kiinnostavaa...
Mistäkö tiedän? Siitä että itse pettäessäni heräsi tarkkailu ja herkkyys kumppanin oletettuun pettämiseen.
Muutenkin olen kuullut ja huomannut että enemmän kuin usein se puolisko joka äityy yllättäen voimakkaan mustasukkaiseksi on lopulta se joka pettää/ on pettänyt/ harkitsee pettämistä.

"niin"
Käsittääkseni miehesi käytös voi johtua kahdesta asiasta. Joko siitä, että hän on itse pettäjätyyppiä tai sitten siitä, että hänelle on äärimmäisen huono itsetunto. Jos rakastat miestäsi ja haluat sitoutua häneen, yritä keskustella asiasta hänen kanssaan. Jos hän tunnistaa itse ongelmansa, voi se olla alku muutokselle parempaan. Jos hän ei halua käsitellä asiaa tai jatkaa vaan käytöstään, on ennuste aika ikävä.

Minä olen ollut suhteessa mieheen, joka käyttäytyi saman tyyppisesti kuin sinun miehesi. Olimme seurustelleet vain joitakin kuukausia, kun hän alko puuhata yhteenmuuttoa. Hän oli siinä todella määrätietoinen ja charmantti monella tavalla. Muutimme puolen vuoden seurustelun jälkeen yhteen asumaan ja muutama kuukausi olikin todella ihanaa. Sitten se alkoi, pikkuhiljaa. Hän epäili minun seurustelleen tai olleen seksisuhteessa lähes jokaisen tuntemani miehen kanssa, työkavereiden, firmamme toimitusjohtajan (olen aika isossa firmassa töissä...), naapurin, jopa sukulaisteni kanssa. Hän oli mustasukkainen jopa lapselleni siitä, kun kävin katsomassa hänen treenejään ja matsejaan. Hänelle oli sekin hyvin hankalaa, että halusin kesälomalla viettää viikon lapseni kanssa kahdestaan - olin kyllä pyytänyt miehen mukaan, mutta hän ei pystynyt järjestämään asioitaan niin että olisi ollut kanssamme tuon viikon. Päädyin ihan mahdottomaan tilanteeseen. Jos en tehnyt joka päivä saman pirtuista työpäivää ja ollut iltoja sekä viikonloppuja tiiviisti kotona, mies sai raivareita tai mökötti tietokoneen ääressä suljettujen ovien takana.

Hän ei myöskään suostunut millään ymmärtämään miksi en voinut elää tuolla tavalla. Asuimme yhdessä vuoden ja sitten sain hänet muuttamaan pois asunnostani. Onneksi tuo on jäänyt ainoaksi kokemuksekseni miehestä, joka epäilee minun pettävän joka käänteessä. Ei sellainen ole normaalia.

[QUOTE="niin";23527794]
Hän ei myöskään suostunut millään ymmärtämään miksi en voinut elää tuolla tavalla. Asuimme yhdessä vuoden ja sitten sain hänet muuttamaan pois asunnostani. Onneksi tuo on jäänyt ainoaksi kokemuksekseni miehestä, joka epäilee minun pettävän joka käänteessä. Ei sellainen ole normaalia.[/QUOTE]

Hyvä, että lopetit suhteen. Tuo kuulostaa jo vainoharhaiselta mustasukkaisuudelta. Kannattaa heti selvittää asiat jos todellisia tai kuviteltuja pettämisen merkkejä suhteessa ilmenee.
Älä odota vuotta jos törmäät vielä vastaavaan ;)

Yhteistyössä