pettämisen jälkeen yhteiselo onnelliseksi?

• Viestiketjun aloittaja turisti
  • Ensimmäinen viesti
turisti
Onko kokemuksia tai tietoa pettämisen jälkeen parisuhde olisi tullut onnelliseksi ja tiedätkö kenties lääkkeet?

kertokaa myös jäikö pettäminen 1 vai useampaan kertaan.

pettänyt
olen ollut se pettävä osapuoli tässä suhteessa :ashamed:
meillä vanhat jutut kalvavat vieläkin enkä ole saannut puolisoani vakuuttuneeksi että olen muuttunut.enään ei tulisi mieleenikään pettää.
en usko huonot muistot katoavat koskaan,aina ne kalvaa minua sekä häntä.luottamuksen kun on kerran menettänyt sitä on vaikea saada takaisin.

Täällä painitaan saman asian kanssa, mistä löytyisi luottamus kun tällä hetkellä epäilen kaikkea, en luota mieheen ollenkaan. Pettänyt useita kertoja, mutta nyt kiinni jäätyään väittää haluavansa jatkaa parisuhteessamme, piti omien sanojensa mukaan vain "hauskaa". Mitä hiekkalaatikkotouhua!

harmaana
Mun jätkäkaveri petti mua siskoni kanssa. Olen sen verran luuseri että annoin anteeksi ajan kanssa. Muutin vuodeksi toiseen asuntoon ja oltiin "vain kavereita".On myös yrittäny mun parasta kaveria..
No nyt meillä on yhteinen lapsi ja jos vielä kerran pettää niin saa mennä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 13:06 harmaana kirjoitti:
Mun jätkäkaveri petti mua siskoni kanssa. Olen sen verran luuseri että annoin anteeksi ajan kanssa. Muutin vuodeksi toiseen asuntoon ja oltiin "vain kavereita".On myös yrittäny mun parasta kaveria..
Onneksi olkoon! Teillä on ainakin alusta asti ollut suhde kunnossa!

Tolvana

OOt kyl ääliö. Ensin siskon ja sit kaverin kans ja vielä teet lapsen sen kusipään kans. Sul ei taida olla aivoja ollenkaa tai sit et löydä miestä mistään ni pitää tuollainen sika ottaa!!!! Joillain ei sit oo itsekunnioitusta ollenkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

harmaana
Se on totta että mulla on tosi huono itsetunto, mutta kai ihmiselle pitää antaa tilaisuus muuttua.Luotan siihen että edes lapsi saisi miestä miettimään tekojensa seurausta..

Forget
Mun miehen entinen petti aikanaan muutaman kuukauden ekan muksun synnyttyä. Huiteli vieraissa siinä aina välillä ja vihdoin erosivat kun toinen muksu ei ehtinyt täyttää vuottakaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 13:06 harmaana kirjoitti:
Voi ei..otan osaa. Valitettavasti en usko että muuttuu.Anteeks, mut miksi ihmeessä teit lapsen tuollaisen miehen kanssa?

Haaveet kaatuu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2006 klo 10:57 Hippu kirjoitti:
Täällä painitaan saman asian kanssa, mistä löytyisi luottamus kun tällä hetkellä epäilen kaikkea, en luota mieheen ollenkaan. Pettänyt useita kertoja, mutta nyt kiinni jäätyään väittää haluavansa jatkaa parisuhteessamme, piti omien sanojensa mukaan vain "hauskaa". Mitä hiekkalaatikkotouhua!
Koko viime vuosi oli täyttä tuskaa minulle. Mieheni bailasi koko ajan, koko kesän, ja minä istuin kotona lasten kanssa. Hän jopa yöpyi jonkun naisen luona (hän ei sitä kertonut vaan vannoi koko ajan ettei ole ollut naisen luona yötä). Kuulin asiasta toiselta ihmiseltä. Mitä luulette että on tapahtunut siellä kun bailasivat ankarasti???Voitte sitten kuvitella miltä minusta tuntui (tuntuu vieläkin). Joo, mieheni sanoo että mitään ei oo tapahtunu! Miksi uskoa, hänhän jo valehteli kun väitti ettei ole ollut naisen luona? Miksi ei kertoa heti, jos ei kerran ole tapahtunut mitään??? Sitten hän lähti syksyllä salaa risteilylle...En tiennyt asiasta, epäilin vasta kun hän jo oli lähdössä....Uhkailin erolla, ei mitään vaikutusta. Hän myös kirjoittelee viestejä ja soittaa yhdelle naiselle (ei sama "kesänainen"), ja valehtelee minulle ettei ole missään yhteydessä naiseen. Minä en kertakaikkiaan tajua miksi ei mieheni voi olla rehellinen. Miksi hän ei voi sanoa, jos hän ei enää halua jatkaa meidän "juttua"? Minä kärsin joka päivä, koska en tiedä voinko enää ikinä luottaa mieheeni. Ja toivon todella, että hän vihdoinkin voisi kertoa mitä haluaa. Olen valmis lähtemään, jos ero on oikea ratkaisu meille. Olen kaikkeni yrittänyt, ja mielestäni en todellakaan ansaitse tällaista kohtelua. Minä olen itkuni itkenyt, jutellut ihmisten kanssa ja kaikki tietävät että olen todellakin yrittänyt. En vain voi olla ainoa joka yrittää. Kuitenkin, loppujen lopuksi, voin todeta että mieheni on se joka loppupeleissä häviää. Hän ei vain itse tajua sitä. Ja ikäväähän se on, jos ei aikuinen mies voi ymmärtää mikä on oikein ja mikä väärin.

Tästä on kauan, mutta tahdon kertoa tarinan silti. Silloinen poikaystäväni petti minua hetken huumassa, kertoi siitä itkien ja häveten heti. Annoin anteeksi ja jatkoimme suhdetta. Toki asia vaivasi meitä molempia mutta pääsimme siitä yli.
Erosimme muista syistä kuin pettämisestä. Olimme pirun nuoria ja lähdin opiskelemaan ulkomaille. Näin yli 10 vuoden jälkeen olemme yhä ystäviä ja hän kertoo minulle asioitaan. Myös sen että oppi pettämisestä paljon eikä ole enää vieraissa käynyt ensimmäisen virheen jälkeen. Hänellä on ihana avovaimo ja he ovat yrittämässä ensimmäistä lasta kovasti. Eli kyllä, ihminen voi muuttua virheiden jälkeen ja hyvä niin. Toiset ottavat opikseen ja toiset taas pitävät pettämistä elämäntapana. Jos toinen osapuoli on oikeasti halukas korjaamaan tilanteen ja tietää tehneensä väärin, se voi onnistuakin pitkien ja rauhallisten keskustelujen jälkeen.

turisti
28-sivuinen tiivistelmä löytyy osoitteesta http://www.kirkkonummenseurakunnat.net/attachment/778b62107fef885feab78f19b785da5e/6cc07729958065797b532c266a775b03/J%C4LLEENRAKENNUS+Fisher.pdf

(laita rivit yhteen), jos linkki ei onnistu, kokeile
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Fisher+j%C3%A4lleenrakennus&meta=

hyviä ideoita

Yhteistyössä