pettäjä

• Viestiketjun aloittaja narun jatkoksi?
  • Ensimmäinen viesti
narun jatkoksi?
Nyt auttakaa!! kävin sit eilen pettämässä miestäni, ja nyt kaduttaa aivan vietävästi!! mitä mä teen? tunnustanko??? meillä on vuoden ikäinen lapsi. Haluisin jatkaa, ja rakastan miestäni, mutta se varmaan jättää mut jos saa tietää....

vieras
Oma mokas, opit vissiin jotain ja ei ole tosiaankaan pakko miehenkin mieltä pahoittaa tunnustamalla ja siten putsata omaatuntoasi, kiehu vaan ittekses keittämässäsi sopassa ja anna miehen olla.

vieras
Miksi sitten petit, jos rakastat?

Jos olisin miehesi, haluaisin tietää, jotta voin vetää asiasta omat johtopäätökseni. En kuitenkaan ala sua sen kummemmin neuvomaan, itse sun täytyy päättää mitä teet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oma mokas, opit vissiin jotain ja ei ole tosiaankaan pakko miehenkin mieltä pahoittaa tunnustamalla ja siten putsata omaatuntoasi, kiehu vaan ittekses keittämässäsi sopassa ja anna miehen olla.
Näin tuppaan ajattelemaan minäkin. Toisaalta jos mua petettäisiin haluaisin todellakin tietää siitä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Näin tuppaan ajattelemaan minäkin. Toisaalta jos mua petettäisiin haluaisin todellakin tietää siitä.
Minä en kertois myöskään. Ja tuossakin oon samaa mielä et ite haluaisin tietää! :D En haluis olla porukan viimenen joka saa tietää aj muut naureskelleet minun tyhmyydelle kauan :/ Hankalaa toisaankin.

vieras
Kyllä kannattaa kertoa, vaikka se aiheuttaakin parisuhdekriisin. Kokemuksesta tiedän miten vaikea on elää asian kanssa, jos siitä ei ole kertonut. :ashamed: Salailu kyllä vaikuttaa parisuhteeseen enemmän kuin uskoisi...

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
mjoo, se että menee kertomaan toiselle on vain oman olon helpottamista ja toisen pahentamista. Jos on häviävän pienikään mahdollisuus toistaa asia tulevaisuudessa = kerro puolisolle, muuten kannattaa miettiä ihan itsesi kesken että mitä typerää tuli tehtyä...

Mutta niinkuin mystery sanoi, itsekkin haluaisin tietää jos noin käy, aina joutunut salapoliisina selvittämään nuo asiat samalla kun toinen vaan hokee "mitään ei ole tapahtunut, kaikki on hyvin..."

Alkuperäinen kirjoittaja narun jatkoksi?:
joo, kiitti teille vastauksista, On kyllä tosi paska fiilis, enkä haluu miehelleni, - edes vihamiehelleni tällästä oloa!!
Helpottaa kun saat asian kakistettua ulos miehellesi ja keskusteltua asiasta. Osan olostasi aiheuttaa sekin kun pelkäät seurauksia, sitten niitäkään ei tarvitse enää pelätä kun olet ollut rehellinen.
Epäilen että miehesi arvostaa enemmän rehellisyyttäsi ja katumustasi kuin sitä että salailet ja sitten hän jotenkin saisi tietää asiasta myöhemmin.

vieras
Kyllä kannattaa kertoa, vaikka se aiheuttaakin parisuhdekriisin. Kokemuksesta tiedän miten vaikea on elää asian kanssa, jos siitä ei ole kertonut. :ashamed: Salailu kyllä vaikuttaa parisuhteeseen enemmän kuin uskoisi...
Eli sun mielestä on sitten ok että molemmilla on paska fiilis? Eiköhän se riitä että toisella on, oma tyhmyys ja oma kärsimys... kyllä se paska fiilis muutamassa vuodessa vähenee vaikkei omaatuntoaan menisikään parantelemaan kertomalla.

Eli sun mielestä on sitten ok että molemmilla on paska fiilis? Eiköhän se riitä että toisella on, oma tyhmyys ja oma kärsimys... kyllä se paska fiilis muutamassa vuodessa vähenee vaikkei omaatuntoaan menisikään parantelemaan kertomalla.
Jos toinen osapuoli ei ole täysi idiootti niin huomaa kyllä että toisella on jotain vinossa. Ei salailu jää huomaamatta, vaikuttaa niin paljon kaikkeen. Ja mitäs jos toinen saa tietää asian jostain? Sepä vasta mukavaa.
Itse en voisi ikinä elää valheessa tuolla tavalla.
Vahva suhde selviää pettämisestä.

eewi
Minä tahtoisin, että mieheni tunnustaisi oma-aloitteisesti petturuutensa. Tekisin itse samoin.
Miten sinä toivoisit miehesi toimivan sinun saappaissasi? Tee niinkuin toivoisit itsellesi tehtävän, se on mielestäni hyvä ohje.

sama vieras
Kyllä. Ehdottomasti liputan rehellisyyden puolesta, koska ilman sitä suhde ei voi toimia! Kokemuksesta tiedän. Sitä aiheuttamaansa paskaa fiilistä pitäisi miettiä ENNEN kuin pettää. Mutta, ajattelen myös niin, että jos aidosti rakastaa, ei pysty pettämään. Itse ainakin tiedän, ettei tunteeni silloista miestäni kohtaan olleet aitoa rakkautta vaan jotain muuta. Se ei toki oikeuta pettämään, mutta tyhmyydestäni kärsimme molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Jos toinen osapuoli ei ole täysi idiootti niin huomaa kyllä että toisella on jotain vinossa. Ei salailu jää huomaamatta, vaikuttaa niin paljon kaikkeen. Ja mitäs jos toinen saa tietää asian jostain? Sepä vasta mukavaa.
Itse en voisi ikinä elää valheessa tuolla tavalla.
Vahva suhde selviää pettämisestä.
Täysi peesi.
Valehtelu rikkoo suhdetta vielä enemmän. Kertominen herättää jopa luottamusta kun toinen tietää että jos toinen kämmää niin kertoo siitä. Silloin voi oikeesti luottaa toisen rehellisyyteen. Pettäminen on nimenomaan luottamuksen pettämistä ja siinä paras apu on rehellisyys.

Valheet syö ihan hirveesti suhdetta. Mulla mies salaisi pientä juttua vuoden ja se oli suhteemme vaikein vuosi. Tunsin kokoajan että jokin on vinossa ja omassa mielessä asiaa alkoi suurentelemaan. Tieto tietenkin toi myös tuskaa, mutta siitä oli hyvä aloittaa taas alusta ja selvittää miksi niin oli käynyt ja miten sen olisi voinut välttää. Ei onneksi ihan noin pitkälle mennyt juttu kuin ap:lla.

Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Kyllä. Ehdottomasti liputan rehellisyyden puolesta, koska ilman sitä suhde ei voi toimia! Kokemuksesta tiedän. Sitä aiheuttamaansa paskaa fiilistä pitäisi miettiä ENNEN kuin pettää. Mutta, ajattelen myös niin, että jos aidosti rakastaa, ei pysty pettämään. Itse ainakin tiedän, ettei tunteeni silloista miestäni kohtaan olleet aitoa rakkautta vaan jotain muuta. Se ei toki oikeuta pettämään, mutta tyhmyydestäni kärsimme molemmat.
juupatijuu, ei oikeasti rakasta toista jos pettää, asiathan on JUURI näin yksinkertaisia, eläpä jaksa paskaa puhua :D kyllä ihmissuhteissa on muitakin muuttujia kuin se "tosi rakkaus" mittari jolla sinä ilmeisesti mittaat sen että mokia ei tehdä kun oikeasti rakastaa

Olin tekohetkellä kännissä,exän kanssa. Oltiin mun vanhempien mökillä. Hitto!!! ..taidan kertoa Miehelle, nyt se tosin vielä (onneks) nukkuu :´´(
Hyvä päätös!!!!
Odota silti että lapsenne on nukkumassa niin ei joudu riidan keskelle. Kerro vaikka miehelle että sulla on illalla puhuttavaa, mutta pitää odottaa että lapsi nukkuu.

Voimia!!! :hug:

aamunkoi
Olin tekohetkellä kännissä,exän kanssa. Oltiin mun vanhempien mökillä. Hitto!!! ..taidan kertoa Miehelle, nyt se tosin vielä (onneks) nukkuu :´´(
Huoh. Mä niin vihaan kännäämistä kun se usein tekee fiksuistakin ihmisistä ääliöitä.
Ainakin taidat katua tosissas.

Yhteistyössä