Pettääkö kaikki miehet oikeasti?

• Viestiketjun aloittaja Toivonsa menettänyt
  • Ensimmäinen viesti
Toivonsa menettänyt
Itselläni on mielestäni ihana suhde. Mies on todella huomaavainen ja huomioon ottava ja kaikinpuolin täydellinen. Hän on suhteessa mukana ihan kympillä ja puhuu kuinka vanhetaan yhdessä ja ollaan ikuisesti yhdessä. Haluaisin "antautua" ja luottaa suhteeseen itsekkin varauksettomasti, mutta tuntuu niin mahdottomalta kun joka paikasta lukee, että miehet pettää, miesten suhteet miehet sitä ja tätä. Olen sanonutkin siitä hänelle ja hän sanoo että antaa muitten olla mitä on, mutta me ollaan me. ONKO OIKEASTI OLEMASSA MIESTÄ JOKA RAKASTAA OMAA PUOLISOAAN EIKÄ KOE TARVETTA PETTÄMISEEN?

Hei ! Aivan kuin minun kirjoittama. Todella. Mun ensimmäinen mies petti ja meille tuli ero. Arvaas kuinka vaikea mun oli ja on (?) luottaa tähän uuteen mieheen. No ei nyt enää niin uusi, vuosia jo ollaan oltu kimpassa. Suhde on lähes täydellinen, rakastamme todella toisiamme. Hän on huomaavainen ja ihana. Mutta. Aika ajoin mä todella pelkään, että joku tulee ja vie tämänkin miehen. Hän vakuuttelee mulle ettei niin käy, mutta mä ajattelen mielessäni, ettei sitä voi koskaan tietää. Se on todella raastavaa välillä, vaikka olenkin jo edistynyt asiassa huomattavasti alkuaikoihin verrattuna. Olemme todella onnellisia, mutta siltikään en uskalla luottaa, että saan nauttia tästä onnesta lopun elämääni. Mieheni ei kylläkään tiedä kuinka usein ja kuinka paljon sitä asiaa pelkään. Nykymeno on niin jollain tavalla röyhkeää, että naisetkin käyvät ns. suoraan kimppuun ja ehdottelevat esim. seksiä suoraan. Huh.

Ei tietenkään kaikki naiset eikä kaikki miehetkään, mutta on se vaan myönnettävä, että röyhkeys on huipussaan tänä päivänä.
Olen ollut paikalla kun mun miehelleni tultiin ihan suoraan tarjoomaan seksiä. Arvatkaa miltä tuntui. Vaikka mieheni ajoikin tiehensä tuon naisen niin tuntui kamalalta.

Minun mielestäni on olemassa sellaisia miehiä. Miehet ei ole sen pahempia kuin naiset. Valitettavasti yhteisen elon ja matkan varrella vaan elämä monella muuttuu ja ihmiset muuttuvat tilanteiden mukana... "Antaudu" vaan teidän suhteelle, ota kaikki irti ja elä täysillä! Uskalla vaan luottaa, uskaltaahan miehesikin luottaa sinuun. Tulevasta kun ei tiedä kukaan. Oma mieheni sanoi minulle aika kivasti ja järkevästi, että minun ei tarvitse luottaa kuin yhteen ihmiseen, häneen. Muiden tekemisiin en voi mitenkään vaikuttaa. Eli kun kiusauksia, eli tyrkkyjä, tulee, on minun vain luotettava hänen tahdonvoimaansa ja siihen, että hän haluaa olla vain ja ainoastaan minun kanssani. Ja näin aion tulevaisuudessa myös tehdä, elää, antautua ja luottaa. Tyrkyt nuolkoon näppejään.

Mun miestä edellinen nainen petti viikonlopun aikana kolmen eri miehen kanssa. Ruvettiin seurusteleen ja vasta nyt, n. 4 vuoden jälkeen se pystyy 100% luottamaan etten ole samanlainen kun hänen edellinen.. Ja kyllä minunkin miehelleni on tultu seksiä tarjoamaan...Itse en päässyt kesällä festareille mukaan kun olin raskaana, en sinne tupakin savuun viittinyt mennä. Hain miehen kotiin ja hän sanoi, että yks tyttö tuli ja kysyi, että olisko sulla m.unaa antaa mulle kunnon kyydit???!!?? Mieheni vain tokaisi siihen, että oishan mulla, mutta saattais tulla emännältä sanomista..Nykyään jotkut naiset ovat niin röyhkeitä, että m.unaa on saatava oli varattu tai ei..Mutta nyt meni asian vierestä.. Kerran tämä oma mieheni tuli kaula syötynä poikienillasta, ero tuli ja silleen.Palasimme kuitenkin yhteen ja ei vois paremmin mennä.Luottamuksen olen saanut takaisin, vaikka hetki meni. Sanoin, että jos olisit sitä naista p.annut, niin en olisi edes harkinnut takaisin tulemista. Itse hän ei muista illasta mitään, kuullut kavereilta, että tanssi naisen kanssa ja arvata saattaa mitä nainen olisi halunnut...Olen sanonut, että yksikin virhe niin lähden. Mutta nykyisin tuntuu että mieheni on se mustasukkaisempi, vaikka aihetta ei ole koskaan ollut. Nyt meillä on aivan ihana parisuhde, ihana poika, talot, autot ja 100% luottamus. Puhumme kaikista asioista, jos joku toisessa mättää, sanomme sen heti. Olemme myös sopineet, että jos rupee vieras kiinnostamaan, sanoo suoraan ja soittaa vaikka ensin ennenkuin rupeaa toista hässimään. Parempi sekin kun kuulee viikon päästä kaverilta. Mutta omasta mielestäni kaikki miehet eivät ole pettäjiä. Omalla miehellänikin ottajia olisi, mutta eipä ole vieras vielä silleen kiinnostanut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 12:45 joo joo kirjoitti:
No ihan varmasti mies soittaa ensin kotiin vaimolle ja sen jälkeen vasta panee jotain toista. Herää !
Herää, herää!! No eipä tarvi soitella, kun ei oo pettämässä. Etkä sä voi tietää mimonen mun mies ees on!! Eikä tässä jutussa ollu kyllä kyse edes meiän/mun parisuhteesta, vaan kyse yleensä pettääkö!!

toivonsa menettänyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 12:45 joo joo kirjoitti:
No ihan varmasti mies soittaa ensin kotiin vaimolle ja sen jälkeen vasta panee jotain toista. Herää !
Kyse ei varmastikkaan ollut kuvailemastasi karrikoidusta tilanteesta vaan siitä että AIKUISET ihmiset voivat keskenään keskustella parisuhteesta ja siitä että jos tuntuu että omaa kumppaniaan kohtaa ei tunne enää samoin vaan haluaisi kokeilla elämääm sen ulkopuolella niin niin voi sanoa toista kunnioittaen.

Tuosta luottamuksesta sanoisin sen verran että onko sitä pakko luottaa ees kehenkään ihan sokeasti? Ite oon naimisissa ollut jo kuus vuotta ja voin sanoa etten luota mieheeni sataprosenttisesti, vaikka tiettävästi ei olekaan koskaan pettänyt. Kun on vähän valppaana kokoajan omassa parisuhteessa niin ei pääse ihan helposti tapahtuun mitään ikäviä yllätyksiäkään. Tosiasia on että ihmiset muuttuu ja olosuhteet muuttuu kokoajan niin ei koskaan voi olla täysin varma.

lumea
Miten tämän nyt sanoisi. Minulla takana yksi avioero ja avoero. Ekassa suhteessa mies jäi kiinni pettämisestä, toisessakin mies oli pettänyt. Mutta se paljastui vasta, kun olin jo jättänyt miehen. Toinen kerta ei satuttanut, mutta ensimmäinen satutti, koska silloin uskoin ja luotin niin kuin vain nuori, "hyvän perheen" tyttö, jolla on vanhempien pitkässä, onnellisessa suhteessa "täydellinen roolimalli". HUH.

Löysin heti avoeron jälkeen kolmannen miehen. Juuri tuollaisen, kuin sinä ap., kirjoitit. Ja juuri noita samoja ajatuksia ja pelkoja on, vaikka jotenkin sisimmässään tietää, ja kaikesta näkee, että tämä mies on ihan eri maata kuin noi kaksi edellistä. Pelot kasvaa joskus mustasukkaisuudeksi, jonka hallitsemiseksi täytyy todella tehdä töitä. Ja mies ihmettelee, missä ihmeessä on itsetuntoni. Kun hänestä olen niin kaunis :kieh: Itse en itseäni minään kauniina pidä, mutta yritän kyllä pitää ulkonäöstä huolta. Tuosta ulkonäöstä mies luulee, että naisella on itsetuntokin superluokkaa. \|O Petos, silloin, kun luotti, jätti aika syvät jäljet. Mutta luotan siihen, että aikaa myöden luottamuskin kasvaa. Pakkohan sen on!
Ja sitten yksi juttu: ei varmaan kannata kuunnella noita yleistyksiä. Tottakai pettämistä on paljon, mutta ei se niin sanottu ole, että se jokaisen kohdalle tulee. Kyllä miehestään voi kiinnikin pitää. Ei epätoivoisesti, vaan naisellisin keinoin ;).

Vielä tuosta naisten röyhkeydestä. Se on kyllä ihan totta. Avointa flirttailua ei hävetä, vaikka vaimo seisoo vieressä. Eli joillakin sitä itsetuntoa tosiaan on. Eikä sillä ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa. Melkeinpä voisi sanoa, että mitä vaatimattomampi varpunen, sen innokkaampi tyrkky. Ei aina naurata, vaikka ne tilanteet sivullisten silmissä taatusti huvittavia ovatkin ;).

toivottavasti ei
Oon nyt vierestä seurannut, kun vuorotellen useiden tuttujen miehet on käynyt vieraissa, toiset pitää salarakas suhteitaan edelleen yllä, vaikka ovat kotona vaimolle jääneet kiinni.. ja jos olet sanonut tutullesi, että olet kuullut puheita hänen miehensä touhuista, niin siinä saat vaan itse syyt niskoille juoruamisesta..

itselläkin kokemusta siitä #&%?$!*...tä kun oma aviomies petti vuosia sitten.. nämä on niin vaikeita asioita.. Mutta todellakin tuntuu, että ne kunnon uskolliset miehet on HARVASSA, joten te ketkä olette löytäneet kunnon puolisot:pitäkää kiinni ja nauttikaa elämästä =)

Vielä tuosta naisten röyhkeydestä. Se on kyllä ihan totta. Avointa flirttailua ei hävetä, vaikka vaimo seisoo vieressä. Eli joillakin sitä itsetuntoa tosiaan on. Eikä sillä ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa. Melkeinpä voisi sanoa, että mitä vaatimattomampi varpunen, sen innokkaampi tyrkky. Ei aina naurata, vaikka ne tilanteet sivullisten silmissä taatusti huvittavia ovatkin ;).
[/quote]

Samaa mieltä, mitä vaatimattomampi...Olisiko kuitenkin kyse huonosta itsetunnosta, kun täytyy koettaa päteä tuolla keinoin?

KV74
Niin, tänäpäivänä pettämisestä ja niistä ´vieraista`puhutaan paljon. Jos itse ei ole (vielä) pettänyt ja puolisokaan ei ole´jäänyt kiinni`niin tuntuu kuin ei olisi mukana tämän päivän menossa... Itse olen ollut kymmenkunta vuotta (uskollisesti) naimisissa ja toivottavasti en miestäni kyseisestä koskaan narauta...

toivonsa menettänyt
yritän toisaalta ajatella, että kun mies ei ollut mikään kakskymppinen kun tavattiin, et joskohan se olisi niitä naisia tarpeeksi nähnyt ettei tarvi ruveta pettään. Onkohan se kuitenkaan sitten siitäkään kiinni. Vai yksinkertaisesti että kun oot äiti vaimo ja rakastajatar ni ei tarvi mennä aidan ulkopuolelle.

Ja nykyään siitä puhutaan avoimesti. Ihan kuin se pettäminen olisi hyväksyttyä. mainitsemisen arvoinen saavutus, että on käynyt aidan toisella puolen? Jos itse olisin pettänyt joskus, niin kyllä pitäisin visusti turpani tukossa. On se sen verran alhainen temppu toista kohtaan, että en sitä kehtaisi ympäriinsä huudella.

Jos mieheni jäisi kiinni moisesta, en pystyisi ikinä antamaan anteeksi. Silläpä en 100% mieheeni luota, mutta en myöskään kuluta energiaani pelkäämällä asiaa etukäteen taikka epäilemällä toista. Jos on pettääkseen, niin silloin saa puolestani pettää ja jäädä sille tielle. En haluaisi minuuttiakaan tuhlata aikaani sellaiseen ihmiseen.

Joo, meni vähän OT:ksi, anteeksi, jatkakaa.

No ei petä! Me ollaan oltu 15 vuotta yhdessä eikä mitään sen suuntaista ole näkyvissäkään. Ollaan tosi avoimia ja seksi on aina sujunut yms.

Kaveripiirissä taitaa olla yksi pariskunta, jossa mies otti ja petti. Muiden miehet on tavallisia, mukavia perheenisiä enkä usko, että pettämiseen on ollut kenelläkään tarvetta. Ollaan tosin 30-40 v. onko pettäminen sitten parikymppisillä nykyään yleisempää...? Tiedä häntä.... Mutta pointti siis oli, että miehiä ei voi laittaa samaan muottiin. Yks pettää, toinen ei ikinä.

No ei kyllä varmasti petä kaikki miehet...ei ainakaan allekirjoittaneen mies.

Ja muistakaa nyt, että naiset pettää ihan samalla tapaa kun miehetkin...miehet ei vaan puhu siitä jos vaimo pettää

Satu -77
Hei!

Mitä omaa tuttavapiiriäni mietin, naiset pettävät miehiään useammin... Älkää myrkyttäkö parisuhdettanne epäilyksillä. Eräs tuttavani oli myös hyvin mustasukkainen, epäili miestään jne. Mies jutteli usein, että sama vaikka pettäisikin, kun vaimo epäilee kuitenkin... Luotetaan siihen puolisoon ja murehditaan sitten, kun jotain on tapahtunut!

Olen miesvaltaisella alalla töissä ja olen huomannut, että todella monet miehet pettävät. Osasta ei millään uskoisi, ovat niin perhekeskeisiä ja vaimo varmaan uskookin miehen olevan uskollinen.

Tiedän kyllä, että myös naiset pettävät varmaan yhtä paljon.

Itse en luota mieheeni täysin, mutta en myöskään pelkää pettämistä. Olen kuitenkin realisti ja ymmärrän, että niinkin voi käydä. Mieheni ei tosin ole ns. pettäjätyyppiä, mutta elämäntilanteet muuttuu ja joskus tilaisuuskin voi tehdä varkaan.

Uskon kuitenkin, että uskollisiakin miehiä ja naisia on olemassa, mutta etukäteen ei voi tietää kuka.

lumea
"Uskon kuitenkin, että uskollisiakin miehiä ja naisia on olemassa, mutta etukäteen ei voi tietää kuka."

Ei, ei sataprosenttisen varmasti. Mutta kokemuksista oppii. Oppii tunnistamaan potentiaalisen pettäjän. Minä taas olen työpaikalla, jossa miehiä ja naisia fifti-fifti. Tiedossa ei ole miesten puolella "pettäjiä".

nähnyt tyylin
Mä taas olen miesvaltaisessa työpaikassa ja voin sanoa, että oksettavan moni sieltä pettää vaimojaan. Se on uskomatonta. Ja kaikenlisäksi se on jotenkin, tai ainakin siltä vaikuttaa, ylpeyden aihe. Sit kun näen heitä kaupassa vaimojensa kanssa niin jotenkin ällöttää. Töissä ollaan piip suorana menossa kaikenmaailman palavereihin ja tilaisuuksiin ja ollaan niin maailmanmiestä niin maailmanmiestä. Yök.

Ja tämän näkeminen on vaikuttanut siihen, että mä pelkään myös oman mieheni olevan tuollainen, vaikka hänellä onkin aivan erilainen työ. Mutta vaikuttaa siltä että noi miehet on kuin eri ihmisiä ollessaan töissä ja sit rooli muuttuu kun mennään kotiin. Miten ne voi elää itsensä kanssa, sitä en tajua. Kunnioitus vaimoja kohtaan puuttuu ainakin. Esim kun risteilyille mennään niin se on kirjoittamaton sääntö että jos laivalla ei saa vierasta niin sit mennään maksullisiin. hyi.

lumea
Sinulle äskeinen sanon vielä, että nämä jutut riippuu aika paljon työpaikasta. Ex-avokkini oli työpaikassa, jossa 95 % oli miehiä. Juoruili minulle aina, miten ja missä kukakin oli "akkaansa" pettänyt. KAIKKI eivät suinkaan olleet silläkään työpaikalla pettäjiä, mutta aika moni oli. Sain sen käsityksen, että näiden miesten rouvatkaan ei aina olleet niin puhtoisia tässä asiassa. Ex oli avoin, mutta ei niin avoin, että olisi kertonut, että hänkin petti, minua. Ja juuri siksi hän onkin nyt ex. :LOL:

Nyt olen työpaikalla, jossa on sanotaanko nyt, sivistyneitä ihmisiä. Moraaliarvot on kohdallaan, siltä ainakin vaikuttaa. Miehet fiksuja, ei puhettakaan mistään ryyppäämis/pettämisjutuista. Kun se nyt vaan on ihmisistä kiinni, millaisia ovat! Ehkä joissain ammattipiireissä ollaan vähän toisenlaisia, kuin toisissa. Jos nyt hienotunteisesti asian sanon.... :whistle:

Selkä suorana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 11:55 Toivonsa menettänyt kirjoitti:
ONKO OIKEASTI OLEMASSA MIESTÄ JOKA RAKASTAA OMAA PUOLISOAAN EIKÄ KOE TARVETTA PETTÄMISEEN?
Luultavasti on olemassa. On olemassa myös miehiä, jotka eivät petä vaikka rakkauden liekki sammuu. Itse en pysty luottamaan, jos tiedän vastapuolen pettäneen edellisessä suhteessaan. Vaan olenkin siltä osin ehdoton, ehkä liiankin. On huolestuttavaa kuunnella miten pettämisellä kehuskellaan kavereille.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 18:57 Selkä suorana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 11:55 Toivonsa menettänyt kirjoitti:
ONKO OIKEASTI OLEMASSA MIESTÄ JOKA RAKASTAA OMAA PUOLISOAAN EIKÄ KOE TARVETTA PETTÄMISEEN?
Luultavasti on olemassa. On olemassa myös miehiä, jotka eivät petä vaikka rakkauden liekki sammuu. Itse en pysty luottamaan, jos tiedän vastapuolen pettäneen edellisessä suhteessaan. Vaan olenkin siltä osin ehdoton, ehkä liiankin. On huolestuttavaa kuunnella miten pettämisellä kehuskellaan kavereille.
niimpä.. ei sitä pidetä enää minään vaik pettää. sillä vaan tuhotaan toisten ELÄMÄÄ ja luottamusta!! :headwall:

Yhteistyössä