Pettääkö mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mieheni laittoi Facebookissa kaverilistansa salaiseksi. Samoihin aikoihin alkoi viestittely jonkun nuoren naisen kanssa. Tämä oli kuulemma vain tarvinnut mieheni apua parisuhdeasioissa. Minkähänlaista apua sitä on annettu? Suhteemme alussa mies viestitteli nuorille naisille paljon, mutta suhteen vakavoituessa lopetti sen (tai ainakin sanoi lopettaneensa).

Nyt tämä kaverilistan salailu yhdistettynä nuoren (minua 14 vuotta nuoremman) naisen kanssa viestittelyyn herättää epäilyksiä. Ja minä olen tietysti aivan hirviö, kun pyysin häntä rauhoittamaan mieleni näyttämällä sitä omaa Facebook-sivuaan. Sehän oli tietysti aivan mahdoton pyyntö. Ei hänen tarvitse niin tehdä. Eipä niin, mutta sitten täytyy elää sen tosiasian kanssa, että oma vaimo on epäileväinen. Miksei voisi todistaa sitä, että kaikki viestintä on viatonta? Jos minua epäiltäisiin pettämisestä, tekisin nopeasti kaiken mahdollisen oman maineeni puhdistamiseksi!

Seuraavaksi se rupee sanomaan et oot raivohullu mustasukkainen, ja että ei voi olla enää sun kanssa.

Saa hyvän syyn lähteä, koska ei "jaksa"

Vitun kieroja miehet. Pelkuri hiirulaisia. Ainakin suuriosa. (ei ihan ihan kaikki)

Mieheni laittoi Facebookissa kaverilistansa salaiseksi. Samoihin aikoihin alkoi viestittely jonkun nuoren naisen kanssa. Tämä oli kuulemma vain tarvinnut mieheni apua parisuhdeasioissa. Minkähänlaista apua sitä on annettu? Suhteemme alussa mies viestitteli nuorille naisille paljon, mutta suhteen vakavoituessa lopetti sen (tai ainakin sanoi lopettaneensa).

Nyt tämä kaverilistan salailu yhdistettynä nuoren (minua 14 vuotta nuoremman) naisen kanssa viestittelyyn herättää epäilyksiä. Ja minä olen tietysti aivan hirviö, kun pyysin häntä rauhoittamaan mieleni näyttämällä sitä omaa Facebook-sivuaan. Sehän oli tietysti aivan mahdoton pyyntö. Ei hänen tarvitse niin tehdä. Eipä niin, mutta sitten täytyy elää sen tosiasian kanssa, että oma vaimo on epäileväinen. Miksei voisi todistaa sitä, että kaikki viestintä on viatonta? Jos minua epäiltäisiin pettämisestä, tekisin nopeasti kaiken mahdollisen oman maineeni puhdistamiseksi!

Niin pettää, ei oo vaihtoehtoja! Ja on hemmetin tyhmäkin vielä, kyllähän sitä luulisi että yrittäisi edes peitellä paremmin mutta jos ei osaa.

Puhuin tilanteesta miehen kanssa ja sain kuulla kunniani. Olen hullu ja mustasukkainen. Ja lisäksi minä olen tietysti itse kauhea lutka ja miestennielijä.

Nyt tuli meikäläisen mitta täyteen. Jos minua epäillään, voin hetkessä näyttää kaikki puhelimeni ja Facebookin tiedot. Ei minulla ole mitään salattavaa.

Uskomatonta, että tällainen kuvio läsähti suoraan kasvoille tässä joulun alla. Olisi pitänyt hälytyskellojen soida, kun mies ei ole kaivannut seksiä niin usein kuin aiemmin. Nyt tämä minun syyttely oli se viimeinen pisara. Eikö pettäjä käyttäydy usein juuri noin?

Tuo oli kyllä niin totta! Nyt en tiedä, mitä tekisin. Ei kehtaa joulun alla alkaa avautumaan kavereillekaan. Huomenna olemme menossa avnhempieni luo. Onpa siitä tulossa rattoisaa. Mutta osaan kyllä olla rauhassa. Joulun jälkeen sitten taidan lähteä parin kaverin kanssa vaikka Tallinnaan tuulettumaan. Istukoon mies kotona Facebookin äärellä. Hermot ovat mennyttä, mutta samalla tuo miehen sikamainen syyttely tekee asioista helpompaa: tuntuu, ettei ihan heti tule ikävä...

Nyt leuka pystyyn ja kamat kassiin!

Ukko pihalle ja nauru perään.

Pääsit juuri eroon kasasta :poop:

Älä anna viedä itsekunnioitustasi. Nyt heti ryhti ylös.

Parempi yksin kun tuollaisen valehtelijan kanssa.

Tuo oli kyllä niin totta! Nyt en tiedä, mitä tekisin. Ei kehtaa joulun alla alkaa avautumaan kavereillekaan. Huomenna olemme menossa avnhempieni luo. Onpa siitä tulossa rattoisaa. Mutta osaan kyllä olla rauhassa. Joulun jälkeen sitten taidan lähteä parin kaverin kanssa vaikka Tallinnaan tuulettumaan. Istukoon mies kotona Facebookin äärellä. Hermot ovat mennyttä, mutta samalla tuo miehen sikamainen syyttely tekee asioista helpompaa: tuntuu, ettei ihan heti tule ikävä...

OIKEA ASENNE!

Äläkä anna sen selitellä mitään, ukko koittaa nyt tehdä asiat ja erot niin hiljaa kuin itselleen parhaiten sopii.
Sun ei tarvi jäädä sitä "tyhmänä" odottamaan.

Ei ole lapsia, onneksi! Niitä olimme kyllä suunnitelleet ja ensi vuonna oli tarkoitus koittaa perustaa perhe.

Miksi tämä menee helposti niin, että petettyä hävettää? En millään kehtaisi kertoa esim. vanhemmilleni, mitä on tapahtunut. Pakko on esittää, että kaikki on hyvin huomisen ajan.

Mutta kyllä miestäkin avioero selvästi kauhistuttaa. Taitaa pelätä sitä, miten pienellä paikkakunnalla jutut leviävät ja pian kaikki tietävät hänen seikkailuistaan. Nuori naisystävä asuu Espoossa, joten sinne hän voi suunnata asustelemaan seuraavaksi jos alkaa ihan hävettää oma käytös.

Kun palaamme huomenna kotiin vanhempieni luota, astun ovesta sisään vain minä. Mies saa mennä aattoiltaa viettämään ihan mihin tahtoo. Jos koittaa tulla sisälle, haen naapurista apua heittämään äijän pihalle.

jooo pettää sua salailulla. mutta esim mun eksän kaa tää oli ongelma sanoin aina suoraan että mulla oli ollut hauskaa vaikka pirkon kaa et se on mukava nainen. niin vastaukses sain jos niin hauska ni mikset pane sitten. jouduin tolkuttaa että mä saatan jopa nauraa muittenkin naisten jutuille ilman mitään taka ajatusta tai kehasta jos näyttää hyvälle. mites teillä tuo puoli on jos mies ilmottas tykkäävänsä tuon naisen seurasta suuttuisikko? okei salailu kertoo suuremmasta. miehen romanttisuuden herättää nainen hädässä.

Ei ole lapsia, onneksi! Niitä olimme kyllä suunnitelleet ja ensi vuonna oli tarkoitus koittaa perustaa perhe.

Miksi tämä menee helposti niin, että petettyä hävettää? En millään kehtaisi kertoa esim. vanhemmilleni, mitä on tapahtunut. Pakko on esittää, että kaikki on hyvin huomisen ajan.

Mutta kyllä miestäkin avioero selvästi kauhistuttaa. Taitaa pelätä sitä, miten pienellä paikkakunnalla jutut leviävät ja pian kaikki tietävät hänen seikkailuistaan. Nuori naisystävä asuu Espoossa, joten sinne hän voi suunnata asustelemaan seuraavaksi jos alkaa ihan hävettää oma käytös.

Kun palaamme huomenna kotiin vanhempieni luota, astun ovesta sisään vain minä. Mies saa mennä aattoiltaa viettämään ihan mihin tahtoo. Jos koittaa tulla sisälle, haen naapurista apua heittämään äijän pihalle.

Se hävetys tulee siitä "riittämättömyden tunteesta" Kuten kysymyksistä "miksen riittänyt?" "Mitä tein väärin" Jne. Kaipa se pelkokin jossain alitajunnassa, että muut muka näkisivät sinussa jotain miksi niin olisi tapahtunut. Kyllä itelle tulee aina sellainen "viallinen" tunne petettäessä. Mutta kukaan ei ole sellaista ansainnut, eikä aiheuta salailua ja pettämistä toisen vikojen takia.

Mutta niinkuin tiedät, kukaa ei oikeasti aattele noin. Ja miehelläsi tässä hävettävää on. Aikamoinen kulissien pitäjä.
Oletko enää varma mistään mitä suhteessanne on ollut?

jooo pettää sua salailulla. mutta esim mun eksän kaa tää oli ongelma sanoin aina suoraan että mulla oli ollut hauskaa vaikka pirkon kaa et se on mukava nainen. niin vastaukses sain jos niin hauska ni mikset pane sitten. jouduin tolkuttaa että mä saatan jopa nauraa muittenkin naisten jutuille ilman mitään taka ajatusta tai kehasta jos näyttää hyvälle. mites teillä tuo puoli on jos mies ilmottas tykkäävänsä tuon naisen seurasta suuttuisikko? okei salailu kertoo suuremmasta. miehen romanttisuuden herättää nainen hädässä.

Itse pyrin ottamaan kumppanini huomioon, enkä silloin sano asioita jotka satuttavat häntä.
Olivat ne minusta hölmöjä suututtavaksi taikka ei.

Se on vain tapani kunnioittaa toista. Kun moinen aika turhaa on.

Eikä mun tarvi alkaa mitään "siedätyshoitoa" ainakaan alkaa antamaan.
Että "kyllä toisen pitää tottua"

se on ymmärettäväää. mut ite ei pysty salaileen. mun mielestä jos ollaan itse varmoi et pystyy antamaan nauttia toisten seurasta miten se voi loukkaa jos kertoo suoraan et nautti illast. mun mielest se on rehellistä ja rakkautta. salailu ei. mä en loukkaantuis jos sanois et se jätkä oli mukava kun silloin pääsen siihen tunteeseen kii ihanku oisin ollu mukana. mut jokasella oma juttunsa. itte haen sellasta naista joka uskaltaa kertoo kaiken.

se on ymmärettäväää. mut ite ei pysty salaileen. mun mielestä jos ollaan itse varmoi et pystyy antamaan nauttia toisten seurasta miten se voi loukkaa jos kertoo suoraan et nautti illast. mun mielest se on rehellistä ja rakkautta. salailu ei. mä en loukkaantuis jos sanois et se jätkä oli mukava kun silloin pääsen siihen tunteeseen kii ihanku oisin ollu mukana. mut jokasella oma juttunsa. itte haen sellasta naista joka uskaltaa kertoo kaiken.

Salailu on eri asia kuin asioiden ilmaiseminen.

Jos jätät sanomatta jotain loukkaavaa mihin ei liity tekoa tai pettävää ajatusta jättää se vain turhan negatiivisen olon toiselta pois.

Joten mielestäni turhaa informoida asiasta joka ei toista kiinnosta/saatta pahalle mielelle.

Eri asia on jos salaa haluatkin panna pirjoa, ja kerrot tästä rehellisesti ennekuin petät tai valehtelet.

No jokaisella oma näkemys tästäkin. Itse en moista halua tehdä.

En esim sanoisi miehelleni, että viihdyn jonkun jussin seurassa, vaikka niin olisikin. Se on minun asiani, ja saan nauttia siitä tunteesta. Ei mun tarvitse sitä jakaa stä kokemusta ihmisen kanssa joka ei sitä todennäköisesti halua. Kerron siitä mielummin vaikka jollekkin joka on yhtä iloinen asiasta, tai ottaa asian hyvin ja mielellään vastaan.

En usko että kukaan silloin arvostaa sanojasi jos ne ovat kohteelle epämiellyttäviä.

Salailu on eri asia kuin asioiden ilmaisemisen jättäminen.

Jos jätät sanomatta jotain loukkaavaa mihin ei liity tekoa tai pettävää ajatusta jättää se vain turhan negatiivisen olon toiselta pois.

Joten mielestäni turhaa informoida asiasta joka ei toista kiinnosta/saatta pahalle mielelle.

Eri asia on jos salaa haluatkin panna pirjoa, ja kerrot tästä rehellisesti ennekuin petät tai valehtelet.

En esim sanoisi miehelleni, että viihdyn jonkun jussin seurassa, vaikka niin olisikin. Se on minun asiani, ja saan nauttia siitä tunteesta. Ei mun tarvitse sitä jakaa stä kokemusta ihmisen kanssa joka ei sitä todennäköisesti halua. Kerron siitä mielummin vaikka jollekkin joka on yhtä iloinen asiasta, tai ottaa asian hyvin ja mielellään vastaan.

En usko että kukaan silloin arvostaa sanojasi jos ne ovat kohteelle epämiellyttäviä.

Korjaus

Salailu on eri asia kuin asioiden ilmaiseminen.

no mä jaan kaikki tunteet suhteessa enkä himmaile siks oon sinkku :D mut ei tulis mieleenkään huijata jos kysyy miten ilta meni. parisuhteen ongelma on just se kun ei uskalleta kertoa suoraan näistä tilanteista. salailu luo estosuutta hiljalleeen. mä ainakin jaan kaikki kokemukset rakkaani kaa. mutta olenkin seksuaalisesti lähes rajaton kuhan tehään yhessä. mä en pystyis elää suhteessa jossa en vois nauraa muitten naisten jutuille. se vie luonnollisuuden. huomaatko muuten kuinka sun miehes salailu ahdistaa eli kannattais vaan suoraan sanoo et toi tuntuu myös hyvälle ehkä teist tulis frendei?

Karmeita yleistyksiä ja olettamuksia ... aargh! Kannattaa ottaa ne faktat käsittelyyn ja nukkua yön yli tunteiden laannuttamiseksi. Ensinnäkin, miehelläsi on vastuu näyttää mitä siellä Facebookissa on. Sanot, että se on sinun decicion point: jos ei näytä, lähtee kierrätykseen kaksi tulevaa exää.

Tuntuisi aika höperölle peittää Facebook vain sinulta, jos kaikki muut hänen kaverinsa hänen juttunsa näkee. Eli ainoastaan Facebookin viestit voisi tulla kyseeseen, jotka hän on ehkä voinut osata poistaa.

Miehenä voisin kuvitella tilanteen menevän myös siten, että joku nainen oikeati kaipaa parisuhdeapua, mutta miehesi tietää sinun olevan niin järjettömän mustasukkainen, että katsoo parhaaksi salata asian.

Hän voi myös pettää, mutta jotta voit olla asiasta varma, pitää sinun antaa hänelle mahdollisuus esittää faktat, jotka osoittavat päinvastaista, jonka jälkeen teet sitten omat ratkaisusi.