Petri-fanien äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Selvä päivä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Selvä päivä?

Vieras
a) Kuinkas moni teistä on käynyt ko. herran nettisivuilla katsomassa mitä sieltä löytyy?

b) Kuinka monesti veikkaat lapsesi tuolla käyneen? Jos valvotte netinkäyttöä, kysymys kuuluu kuinka monesti lapsi on kavereillaan ollessa noilla käynyt.

c) Mitä mieltä musiikista noin muuten, annatteko kuunnella kotona ja jos ette päästättekö esim koulun discoihin jossa tuota p*skaa soitetaan tauotta?

Luulin olevani suvaitsevainen ja rento mutsi mutta tässä kyllä meni rajan yli niin että vihelsi. Alakoulun discossa tuon soittamista vähän jo ihmettelin mutta noi sivut oli jo liikaa tuon ikäisille mitkä ton musiikkia nyt hehkuttaa niin kovasti. Tosin, tätä reaktiotahan nuo provosoijat toivookin. Silti..

En edes ajatellut sivustoja, ennenkuin huomautit. Menin katsomaan.. Enkä todellakaan päästä omia lapsia lähellekään noita sivuja!! Musiikista jo huomautin vajaa 9v:lle, ettei todella ole hänen ikäistensä lauluja. Poistin kaverin puhelimeen lähettämät biisit heti kun ne huomasin. En sano kuin huh huh...

[QUOTE="Muurarin Vaimo";23442572]En edes ajatellut sivustoja, ennenkuin huomautit. Menin katsomaan.. Enkä todellakaan päästä omia lapsia lähellekään noita sivuja!! Musiikista jo huomautin vajaa 9v:lle, ettei todella ole hänen ikäistensä lauluja. Poistin kaverin puhelimeen lähettämät biisit heti kun ne huomasin. En sano kuin huh huh...[/QUOTE]

Vahingossa mäkin ne löysin. Mamma katseli siinä aikansa että menikö tämä nyt sinne mihin piti. Mies käveli ohi ja veti kahvit väärään kurkkuun. :D :O Kyllähän netistä nyt on tietyillä hakusanoilla mitä vaan löydettävissä mutta jos musiikkia soitetaan jossain 3-6lk discoissa, kaikki fanittaa sitä niin mitä ne tenavat koneella tekee..? Menee sivuille joissa ensimmäisenä lävähtää silmille p*llu. Se on jo ainakin mulle hieman liikaa.

Mä antaisin kuunnella musiikkia, mutta kyllä toi webbisivu menisi estolistalle kotikoneella. Mutta ei sitä pysty valvomaan, mitä ne kavereiden kanssa touhuaa muiden koneilla. Varsinkin jos ei tunne kavereita ja niiden vanhempia. Parasta olisi pitää sellaiset välit lapseen että se tuo kaverit kotiin mielellään hengaamaan, niin tietäisi edes vähän missä mennään lapsen kanssa.

Vahingossa mäkin ne löysin. Mamma katseli siinä aikansa että menikö tämä nyt sinne mihin piti. Mies käveli ohi ja veti kahvit väärään kurkkuun. :D :O Kyllähän netistä nyt on tietyillä hakusanoilla mitä vaan löydettävissä mutta jos musiikkia soitetaan jossain 3-6lk discoissa, kaikki fanittaa sitä niin mitä ne tenavat koneella tekee..? Menee sivuille joissa ensimmäisenä lävähtää silmille p*llu. Se on jo ainakin mulle hieman liikaa.

Tiesinhän minäkin että ko. hepun ideana on provosoida, mutta tuosta olen täysin samaa mieltä!! Itse valvon lasten koneen käyttöä, jopa rippikoululaisen. Nytpä tiedän ettei noille sivuille ole asiaa edes sillä!! Sitähän en tietty voi vahtia mitä kavereiden luona tehdään, kaikilla kun vanhemmatkaan ei välitä. :(

Mä antaisin kuunnella musiikkia, mutta kyllä toi webbisivu menisi estolistalle kotikoneella. Mutta ei sitä pysty valvomaan, mitä ne kavereiden kanssa touhuaa muiden koneilla. Varsinkin jos ei tunne kavereita ja niiden vanhempia. Parasta olisi pitää sellaiset välit lapseen että se tuo kaverit kotiin mielellään hengaamaan, niin tietäisi edes vähän missä mennään lapsen kanssa.

No mä en anna omieni kuunnellakaan. Ei ole ala-aste ikäisten juttu hoilottaa syyppyretkistä ja muista vastaavista!! Isoin nyt voi kuunnella soittimellaan jos haluaa, muttei onneks tykkää.

en anna 8-vuotiaan kuunnella Nygårdia ja onneks se ei haluakaan. pojan kaveri laulo tätä selvä päivä biisiä meillä ja kielsin sen laulamisen koska se ei ole lasten musiikkia.järkytyin kun poika sano et moni sen luokalla kuuntelee sitä :x

Meillä alkaa pahin villitys menemään ohi. Juteltiin lapsen kanssa provosoinnista ja shokeeraamisesta yleiselläkin tasolla. Siitä että nuo sanoitukset on periaatteessa vain vitsiä, ylivedettyä sellaista. Sekin toimii usein kun sanoo että se maaginen petrikin istuu päivän päätteeksi sohvalla, syö makkaraa ja juo maitoa. :D 7päivää-lehdestä oli samoihin aikoihin muuten mielenkiintoinen keskustelu, kun lapsi olisi halunnut sen jostain ihmeen syystä tilata ja selitin miksi meille ei sitä ole ikinä tullut eikä tule (ihmisten hyväksikäyttö, maksetut otsikot jne) Ei meillä tuon levyjä ole eikä tule, mutta johan noita biisejä tulee radiostakin jatkuvasti.. Periaatteen vuoksi en tuota anna soittaa kotona, siksikään että pikkusisaruksiakin on kuuloetäisyydellä aina.

Petrin sivuilla taitaa muuten olla kävijäpiikki juurikin nyt menossa. :D

No siis millä hemmetillä estät? Meillä 11 vuotiaan pojan suosiossa Petrin biisit niiden tarttuvan melodian ansiosta, hoilottaa koulun jälkeen jallukossuu ja kaljaa...:D :ashamed:

Mitä se auttaisi, että kieltäisin pojan fanittamisen? Emme osta Petrin levyä kotiin, mutta kaverillaan sitten kuuntelevat noita, ellei kotoota anneta. Ei pian viidesluokkalaista voi kotiinkaan kahlita. Pitää toivoa, ettei ihan kaikki sanat aukea tuolle pojalle. Kyllä tää villitys ensi vuonna tähän aikaan on jo menneen talven lumia. Relax mammat!

Olihan meidän aikanammekin Raptori, jonka eno aina raiskasi ja jollei antanut, seinään paiskasi.

[QUOTE="Ritva";23442835]

Olihan meidän aikanammekin Raptori, jonka eno aina raiskasi ja jollei antanut, seinään paiskasi.[/QUOTE]

Heh, niin muuten oli :D Ala-asteen discossa soi ihan samalla tavalla kuin Petri Nygård nyt ja me penskat laulettiin ja tanssittiin.

[QUOTE="Ritva";23442835]No siis millä hemmetillä estät? Meillä 11 vuotiaan pojan suosiossa Petrin biisit niiden tarttuvan melodian ansiosta, hoilottaa koulun jälkeen jallukossuu ja kaljaa...:D :ashamed:

Mitä se auttaisi, että kieltäisin pojan fanittamisen? Emme osta Petrin levyä kotiin, mutta kaverillaan sitten kuuntelevat noita, ellei kotoota anneta. Ei pian viidesluokkalaista voi kotiinkaan kahlita. Pitää toivoa, ettei ihan kaikki sanat aukea tuolle pojalle. Kyllä tää villitys ensi vuonna tähän aikaan on jo menneen talven lumia. Relax mammat!

Olihan meidän aikanammekin Raptori, jonka eno aina raiskasi ja jollei antanut, seinään paiskasi.[/QUOTE]

En mä ole kieltänytkään musiikin kuuntelua. Muualla kuin kotona. ;) Enhän sitä voikaan estää, sellainen kielto jota ei pysty mitenkään valvomaan on hyödytön. Noiden nettisivujen epäsopivuutta kenellekään ei tarvinne perustella?

Soi se Raptori meilläkin mutta eipä soinut vanhempien aikana. Se oli sanomattakin selvää. Miksi niin, en tiedä. Se oli sama juttu kuin vanhempien aikana kiroilu. Vaikka kavereiden kanssa tietyssä iässä hoettiin v*ttua pilkun paikalla, en ole sitä ikinä vanhempieni aikana käyttänyt puheessa edes suuttuessani.

Ennen tätä Petri-asiaa en oikein sisäistänyt mitä se tarkoittaa kun sanotaan jotenkin että "Vaikkei vanhemmat voi jotain asiaa täysin kieltää eikä pitää lasta suojassa siltä, se ettei ko asiaa sallita kotona luo lapselle tai nuorelle oikean viestin vanhempien asenteista." Ei mun tarvitse sitä musiikkia kotona sallia. Siinähän menee esiteinien kapinayritys hukkaan ja sitten pitää etsiä joku muu millä provota?

Enemmänhän tässä nyt muutenkin oli kysymys noiden nettisivujen sisällöstä kuin tuosta musiikista mikä nyt on typerää lällätystä joka pian soitetaan puhki radiossakin. Mitenkähän se muuten on mahdollista, että mun lapseni ei edes yrittäisi/harkitsisi hoilata mitään jalluukossuujakaljaa kotiin tullessaan? Kummallinen juttu kun sitä alkaa miettimään..

Mun ystävä just kirjotti facebookissa miten sen eskari-ikäinen laulaa et mää oon kännissä missä sää oot ja tää oli mun ihan aikuisen ystävän mielestä hellyyttävää :O
Meillä ei nimittäin ekaluokkalainen kuuntele sellasta soopaa ollenkaan, ei tosin oo edes kyselly..

ap:lle tohon mitä sellasta kieltämään mitä ei voi valvoo, että annatko lapsen ryypätä ja vetää röökiä kun senki valvominen on vähän hankalaa? Ja entä huumeet saako vetää herskaa ränniin? Kun saattaa joka tapauksessa tehdä niin niin miksi ei sitte kotona?
Mun mielestä sun kommentit ja varsinki niiden perustelu tossa pitkässä sepustuksessa oli aika outo

Meillä aikanaan soi myös leevi and the levings ja tuli sitä itekin hoilattua ala-asteella kovaan ääneen mm. "Se broidin raju seksilehti pulpettiin piiloon rehti reksi saa seksistä raivarin. Mieletön melinda, hitto mikä hilloviiva ilman pikkupöksyjä ja rintsikoita..." Eikä tainnu etes ymmärtää mitä sitä tuli lauleskeltua kun kappale kuulosti vaan kivalle sillon :D Silti uskaltaisin väittää olevani ihan järkevä ja vastuuntuntoinen aikuinen tänä päivänä :)

[QUOTE="hepokatti";23443017]Meillä aikanaan soi myös leevi and the levings ja tuli sitä itekin hoilattua ala-asteella kovaan ääneen mm. "Se broidin raju seksilehti pulpettiin piiloon rehti reksi saa seksistä raivarin. Mieletön melinda, hitto mikä hilloviiva ilman pikkupöksyjä ja rintsikoita..." Eikä tainnu etes ymmärtää mitä sitä tuli lauleskeltua kun kappale kuulosti vaan kivalle sillon :D Silti uskaltaisin väittää olevani ihan järkevä ja vastuuntuntoinen aikuinen tänä päivänä :)[/QUOTE]

Et oo sitte tainnu sitä pertiä kuunnella oikeesti? Ei nosta voi samana päivänäkää puhuu.

[QUOTE="vieras";23442983]Mun ystävä just kirjotti facebookissa miten sen eskari-ikäinen laulaa et mää oon kännissä missä sää oot ja tää oli mun ihan aikuisen ystävän mielestä hellyyttävää :O
Meillä ei nimittäin ekaluokkalainen kuuntele sellasta soopaa ollenkaan, ei tosin oo edes kyselly..[/QUOTE]

Jaa onkohan meillä sama ystävä :D

[QUOTE="vieras";23443004]ap:lle tohon mitä sellasta kieltämään mitä ei voi valvoo, että annatko lapsen ryypätä ja vetää röökiä kun senki valvominen on vähän hankalaa? Ja entä huumeet saako vetää herskaa ränniin? Kun saattaa joka tapauksessa tehdä niin niin miksi ei sitte kotona?
Mun mielestä sun kommentit ja varsinki niiden perustelu tossa pitkässä sepustuksessa oli aika outo[/QUOTE]

Outo? Aika pätevä analyysi.

Röökinpolttoa ja juomista voi valvoa. En nyt luonnollisestikaan 24/7 mutta aika pian niistä kiinni jää jos usein harrastaa. Heroiinista puhumattakaan. Valvoa voi myös kotiintuloajoilla, tuntemalla kaverit yms. Noiden kanssa on kyse isommista lapsista ja luottamus, vapaudet ja käytännöt on siinä vaiheessa erilaiset pakostikin.

Selitin ehkä huonosti tuon mahdoton valvoa. Tarkoitin sitä että Nygårdin musiikin kieltäminen kokonaan lapsen korvilta olisi aika älytöntä. Mieti nyt. Sitä kieltoa joko lapsi joutuisi väkisin rikkomaan tai tekemään itsestään vähän kummallisen. Kelaa tilanne: lapsi on kaverilla, jonka isoveli laittaa Petriä soimaan. Mitä lapsi tekee? Sanooko se että laita tuo pois, en mä saa kuulla tuota yhtään kun äiti on kieltänyt? Vai rikkoo sääntöä tietäen rikkovansa sitä jolloin aikuisen asettama sääntö osoittautuu turhaksi ja ehkä typeräksikin? Vrt vastaava tilanne harrastukseen menossa kaverin isän kyydillä. Radiosta tulee Nygårdin biisi ja isi laittaa ääntä kovemmalle. Pitäisikö mun määrätä lapseni tuollaisessa tilanteessa hyppäämään ulos autosta ja kävelemään, vai pitäisikö määrätä rikkomaan sääntöä? Lähtemään kesken pois odotetusta koulun discosta sen yhden-kahden soitetun kappaleen takia? Melko vaikea sääntö siitä tulisi kun poikkeuksia olisi miljoona.

Rööki, viina ja huumeet on täysin eri asia. Niitä ei joudu nauttimaan tahtomattaan ja aina löytyy myös niitä kavereita ketkä ei polta/juo/käytä. Ei tarvitse olla ainoa. Mielestäni tämä on varsin loogista?

No mut kyllähän esim. monella alakoululaisella ja jopa päiväkotilaisella on päässä pipo, jossa lukee isolla otsassa että PILLU :O Eipä taida monikaan vanhempi pipoa ostaessaan olla tajunnut, mitä se SVEA suomeksi tarkoittaa ;) Mitä isot edellä niin sitä pienet perässä...Ja nää on aina niitä hienoja juttuja, vaikkei itse edes tajuta mistä on kyse!

Yhteistyössä