petkutusta päiväkodista

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
pikkasen nyt ap ylireagoit! olet itse tainnu vähän väärin siellä käsittää asiat :D
Samaa mieltä... Tosin jos ensimmäinen reagointi on tuo, en hirveästi ihmettele ongelmia päiväkodin kanssa kommunikoinnissakaan :whistle:
 
Taikasana
Alkuperäinen kirjoittaja jazz71:
Yleensä tollaset ajat varaa kyllä vanhemmat, ei täällä ainakaan päiväkodinhenkilökunta lähde varaamaan aikoja. Yhteydessä voivat kyllä olla, mutta periaatteessa lasten asioista ei saa puhua ilman vanhempien suostumusta . joten on ihan ymmärrettävää että sun tehtävä on varata aika. aika tökerösti on kyllä hoidettu päivähoidon puolelta, jos on jätetty vain puhelinumero. olisi voinut tulla kertoon sulle tai olisi voinut jättää kirjeen että tässä numero tänne, varaa sieltä aika....
Öööö... kelto jätti ap:lle paperin, jossa oli ajanvarausnumero ja teksti "varaa aika", mutta se ei käy, sen sijaan hänen olisi pitänyt jättää lappu jossa on numero ja teksti "varaa sieltä aika". Onko tuo "sieltä" nyt joku kovinkin olennainen taikasana?
 
Eihän toi ole mitään petkutusta. Sä et vaan saanut suoraa numeroa psykologille vaan meni sinne vaihteeseen.
Muokin huijattiin sitten eilen kun kysyin numerotiedustelusta oman terveyskeskuksen piirin numeroa ja meni kaupungin vaihteeseen |O mitä huijausta
:hug: ap. Pinna varmaan tiukalla ihan yleisesti noista lapsen asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikasana:
Alkuperäinen kirjoittaja jazz71:
Yleensä tollaset ajat varaa kyllä vanhemmat, ei täällä ainakaan päiväkodinhenkilökunta lähde varaamaan aikoja. Yhteydessä voivat kyllä olla, mutta periaatteessa lasten asioista ei saa puhua ilman vanhempien suostumusta . joten on ihan ymmärrettävää että sun tehtävä on varata aika. aika tökerösti on kyllä hoidettu päivähoidon puolelta, jos on jätetty vain puhelinumero. olisi voinut tulla kertoon sulle tai olisi voinut jättää kirjeen että tässä numero tänne, varaa sieltä aika....
Öööö... kelto jätti ap:lle paperin, jossa oli ajanvarausnumero ja teksti "varaa aika", mutta se ei käy, sen sijaan hänen olisi pitänyt jättää lappu jossa on numero ja teksti "varaa sieltä aika". Onko tuo "sieltä" nyt joku kovinkin olennainen taikasana?
En lukenut niin tarkkaan, käsitin että oli vain jätetty lappu jossa pelkästäänpuhelinnumero eikä mitään muuta.....
 
ap
siis mulle ei todellakaan ole kerrottu että mun pitää se varata. ja numeron alla oli kiertävän erityslastentarhan opettajan nimi.ei mitään mainintaa että numero on perheneuvolaan.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis mulle ei todellakaan ole kerrottu että mun pitää se varata. ja numeron alla oli kiertävän erityslastentarhan opettajan nimi.ei mitään mainintaa että numero on perheneuvolaan.
Jos siinä luki että "varaa aika", niin minkä ihmeen takia menit paniikkiin kun numero oli ajanvaraukseen?

Ja onko susta jotenkin poikkeuksellista että ajan varaa se jolle aikaa ollaan varaamassa (tai tämän huoltaja, tietysti)?
 
moilanee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Josko niillä on ollut vaikka ylimääräistä lastenhoitotyötä sen sun lapsen kanssa ettei ne ole ehtineet varata sitä aikaa itse..? Ihan vaan esimerkiksi :whistle:
Niin varmaan kun äitikin on noin vaikeatajuinen jankkaaja. Ei taida osata oikein ryhmässä toimia ja ottaa vastaan tietoa?
 
ihmekös tuo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
pikkasen nyt ap ylireagoit! olet itse tainnu vähän väärin siellä käsittää asiat :D
Samaa mieltä... Tosin jos ensimmäinen reagointi on tuo, en hirveästi ihmettele ongelmia päiväkodin kanssa kommunikoinnissakaan :whistle:
Samaa mieltä. Taitaa äidilläkin olla vaikeuksia toimia ryhmässä ja ymmärtää.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis mulle ei todellakaan ole kerrottu että mun pitää se varata. ja numeron alla oli kiertävän erityslastentarhan opettajan nimi.ei mitään mainintaa että numero on perheneuvolaan.
Jos siinä luki että "varaa aika", niin minkä ihmeen takia menit paniikkiin kun numero oli ajanvaraukseen?

Ja onko susta jotenkin poikkeuksellista että ajan varaa se jolle aikaa ollaan varaamassa (tai tämän huoltaja, tietysti)?
Mulle tuli vielä mieleeni sellainen asia, että tää kelto on voinut vaikka olla varaamassakin sitä aikaa, mutta lastenpsykologi on ilmoittanut, että haluaa ensin tavata ap:n ja tämän lapsen siellä perheneuvolassa. Ja se kelto sitten jättänyt päiväkotiin lapun, että ap:n pitäisi varata aika, koska mistäs hän tietäisi, mikä aika ap:lle sopii ja mikä ei.

 
peace out
Kielenkäyttösi ja hermoheikkoutesi takia alkaa kuulostaa siltä että SINÄ sitä psykologia tarvitset!

Hyvä että lapsesi saa apua. Koita rauhoittua: Kukaan ei ole sinua huijannut. Alat kuulostaa vainoharhaiselta.
 
siiri
Siis mikä ihme on KELTO???

Ei tuossa minusta mitään huijaamista ollut. Ja onhan tietysti mahdollista että se hoitaja on ymmärtänyt väärin ja soittanut sinulle vaikkei olisi tarvinutkaan, mutta ei tuossa silti mitään vahinkoa tapahdu. Mielelläni minä oman lapseni asioita hoida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis mulle ei todellakaan ole kerrottu että mun pitää se varata. ja numeron alla oli kiertävän erityslastentarhan opettajan nimi.ei mitään mainintaa että numero on perheneuvolaan.

Kyllä se on ihan normaala että jokainen varaa aikansa itse . Ei voi ainakaan vedota siihen että varattu aika ei sovi. Helpommin jätetään vastaanotolle menemättä kun ei olla itse aikaa varattu
Kunnalliset lastenpsykologit yleensä työskentelevät perheneuvoloissa :)
Ihan yleissivistystä
Turhaan vetäsit herneet nenuun.

 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja peace out:
Kielenkäyttösi ja hermoheikkoutesi takia alkaa kuulostaa siltä että SINÄ sitä psykologia tarvitset!

Hyvä että lapsesi saa apua. Koita rauhoittua: Kukaan ei ole sinua huijannut. Alat kuulostaa vainoharhaiselta.
Aamen! Varaapa itsellesikin aika.
 
vierailija
Tärkeintä kai on kuitenkin saada lapselle apua. Oli sitten ajanvaraaja sinä tai elto. Itse ainakin mielelläni hoitaisin oman lapseni asiat ja kaikki ajanvaraukset. Minähän se parhaiten tiedän kuinka kiireellinen tilanne on ja tunnen oman lapseni. Perheneuvolasta saat apua lääkäreiltä, psykologilta ja muilta asiantuntijoilta ja yleensä he kaikki yhdessä miettivät hoidontarpeen ja auttavat mahdollisesti vanhempien arjen ongelmissa. En tajua mistä valitat, anteeksi. Elto tai päiväkoti ei tule päättämään teidän asiosta vaan jatkosta vastaat sinä. Toki muut antavat omat näkemyksensä.
 
vierailija jatkaa
Ja perheneuvola on yleensä joka paikassa juuri se taho mihin näissä tapauksissa otetaan yhteyttä. He myös tulevat päiväkotiin tai kotiin tai vaikka molempiin arvioimaan tilannetta. Ja lisäksi antavat päiväkodin ihmisille vinkkejä miten voisi helpottaa lapsen sopeutumista päiväkodin tai kodin arkeen. Lapsi yleensä onkin erilainen eri paikoissa, mutta jos ongelmat ovat sitä luokkaa että lapsi ei pärjää tai muut kärsivät niin tilanteeseen on puututtava, vaikkakin jossain muualla ei ongelmia ilmene. Syyllisiä on turha hakea, se ei auta ketään. Yleensä näissä tapauksissa vaan ottaa kaiken itseensä vaikka kukaan ei varsinaisesti syyllistäkään. Voimia ap:lle ja onneksi olette nyt saamassa apua.
 

Yhteistyössä