Petin miestäni ja nyt olen umpikujassa! (vinkkejä kaivataan)

  • Viestiketjun aloittaja pettäjä
  • Ensimmäinen viesti
---
Sanonta "kerran pettäjä, aina pettäjä" ei ole totta kaikkien kohdalla. Että pistää vihaksi tuollainen yleistys. Itse olen pettänyt miestäni menneisyydessä, mutta en ole sitä toistanut enää. Enkä aiokaan.
 
vanha vaimo
No hyi..!!!

Et kyllä ole miestäs rakastanut jos kerran pystyt pettää miestäs..!!
Ei se rakkaus noin mene. (Oikeastaan ihmisen seksuaalisuudella ei ole paljon tekemistä rakkauden kanssa.) Yhteen ihmiseen voi olla ihastunut tai rakastunut kerrallaan, mutta se ihastumisen ja rakastumisen "kaari" kestää vain pari vuotta. Tällöin on ominaista suuret tunteet.

Sen jälkeen kun suhde on syventynyt rakastamiseksi, voi toista pettää ja loukata vallan mainiosti. Oikeastaan samoin kuin loukkaisi vanhempiaan siitä huolimatta että pohjimmiltaan rakastaa heitä.
 
"vieras"
Aivan!
Tässä on taas taustalla se romanttinen "kumpi heistä on Se Oikea" -hömppäajattelu ja kohtalon huomaan heittäytyminen. Ota, ap, vastuu omista tunteistasi ja teoistasi. Syrjähyppy toisen miehen kanssa ei tapahtunut siksi, että välillänne on jotain ihmeellistä taianomaista kemiaa jolle ei kertakaikkiaan voi mitään, vaan siksi, että sinä olit valmis pettämään miestäsi.
Näinpä, ja sen pettämisen syy taitaa olla proosallisesti ap:n tyytymättömyydessä omaan elämäntilanteeseen (ja sen hallintaan) eikä niinkään parisuhteeseen. Nyt sitten tuli kuin tilauksesta joku "prinssi" tuomaan sisältöä elämäään...jee. Se elämän sisältö ei pitemmän päälle tule niiden miesten kautta, eli nyt kannattaa miettiä vakavasti järkeviä muutoksia itsensä kanssa.
 
harmaista harmain
[QUOTE="vieras";26755334]Sitten asunto, lemmikit ja sun omaisuus jää sulle. Jos kerran kaikki on sun ja hän on elänyt siivellä.

Et sä hänestä oikeasti välittänyt, kun noin teit. Välittämistä osoitat nyt parhaiten päättämällä suhteen, joka on tuhottu. Voi olla että hänkin jää eniten ikävöimään ilmaista asumista sun luona.[/QUOTE]

Tunteekohan tämän kirjoittaja käsitettä myötätunto ja toisen puolustaminen? Millä perusteella toinen on elänyt siivellä, jos hän on muuttanut (maksajaksi?) naisen asuntoon? Miestä kohtaan on toimittu täysin halpamaisesti, mitään välittämistä en ap:n teoissa huomaa, eikä se sellaiseksi muutu tässä inhassa leikissä.
 
"vieras"
Tee palvelus miehellesi ja jätä hänet, ansaitsee varmasti parempaa kuin moista kohtelua.
Monestihan näissä tapauksissa käy niin, että huomataan ettei se ruoho ole yhtään sen vihreämpää aidan toisella puolen. Mies joka nyt vaikuttaa niin ihanalta, hyvältä kuuntelijalta ja mitävielä, paljastuukin alkuhuuman jälkeen aivan toiseksi. Ja sitten itketään ja kadutaan.

Ap on vienyt jutun nyt niin tökerön pitkälle, että moinen kohtalo on aivan oikein. Ei ajattele miestään tippaakaan, ainoastaan itseään.
 
pettäjä
Kiitos taas vastauksista!

Monista olen niiiiiin paljon erimieltä kuin voi vain olla, mutta ei takerruta siihen. Joku kirjoitti

"Näinpä, ja sen pettämisen syy taitaa olla proosallisesti ap:n tyytymättömyydessä omaan elämäntilanteeseen (ja sen hallintaan) eikä niinkään parisuhteeseen."

Juuri näin, mutta eikös elämäntilanteen ja sen hallintaan vaikutta huono parisuhde? Elin ja tein asioita miehen vuoksi, enkä ajatellut lainkaan itseäni..

"Aivan!
Tässä on taas taustalla se romanttinen "kumpi heistä on Se Oikea" -hömppäajattelu ja kohtalon huomaan heittäytyminen. Ota, ap, vastuu omista tunteistasi ja teoistasi. Syrjähyppy toisen miehen kanssa ei tapahtunut siksi, että välillänne on jotain ihmeellistä taianomaista kemiaa jolle ei kertakaikkiaan voi mitään, vaan siksi, että sinä olit valmis pettämään miestäsi."

Olen täysin samaa mieltä.

"Millä perusteella toinen on elänyt siivellä, jos hän on muuttanut (maksajaksi?) naisen asuntoon? Miestä kohtaan on toimittu täysin halpamaisesti"

Samaa mieltä olen tästäkin, ei mies minun siivellä ole elänyt.. Ja halpamaisesti toimin kyllä. Mutta ihminen se olen minäkin vain :)

"Tee palvelus miehellesi ja jätä hänet, ansaitsee varmasti parempaa kuin moista kohtelua.
Monestihan näissä tapauksissa käy niin, että huomataan ettei se ruoho ole yhtään sen vihreämpää aidan toisella puolen. Mies joka nyt vaikuttaa niin ihanalta, hyvältä kuuntelijalta ja mitävielä, paljastuukin alkuhuuman jälkeen aivan toiseksi. Ja sitten itketään ja kadutaan.

Ap on vienyt jutun nyt niin tökerön pitkälle, että moinen kohtalo on aivan oikein. Ei ajattele miestään tippaakaan, ainoastaan itseään."

No minä tänään hänelle kerroin, mitä on tapahtunut ja että en halua jatkaa parisuhdettamme.. Mies kuitenkin itse on saanut parempaa mitä ansainnut, ja mieltäni ei kukaan muuta tässä asiassa. Minä se tässä ansaitsen parempaa. :) Sitä en tajua, että miksi kaikki aina muka päättyisi huonosti? Kukaan ei voi sitä etukäteen tietää, vaaditaan rohkeutta yrittää.. Enkä kadu jos ei tämä homma lähde toimimaan toisen kanssa..

Viimeisestä lauseesta; Miksi hitossa mun pitäisi ajatella ketään muuta kuin itseäni?! :D En ole kenenkään palvelija, enkä velvollinen huolehtimaan miehestä joka ei välitä minusta!
 

Yhteistyössä