Petetyt miksi jäätte suhteeseenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmiä ootte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensimmäisenä ajatuksena oli lapsi. Olen valmis tekemään lähes mitä vain, että lapsellani säilyy ehjä koti.

Toisekseen en ole enää sinisilmäinen ja naiivi. Ei se elämä välttämättä mitenkään parane kumppania vaihtamalla, ja satunnainen hairahdus ei ole maailmanloppu, se on vain inhimillistä. Miksi heittäisin hyvän elämän hukkaan yhden virheen takia? Ei tää elämä ole muutenkaan mitään prinsessasatua, ei se elämä piloille mene yhden asian vuoksi.

Jos mies pettäisi toistamiseen, sitten lähtisin. Sitten voisin sanoa yrittäneeni kaikin tavoin.

Ainoa ketä tilanteessa on tyhmä, on toinen nainen, joka kuvittelee olevansa jotain muuta kuin miehen suurin virhe.. Ja mies joka virheen tekee ja tajuaa vasta jälkeenpäin että meinasi elämänsä rakkauden menettää jonku turhan naikkosen takia..

Jos todella rakastaa toista, virheen pystyy antamaan anteeksi. 60 yhdessäolo vuoden aikana voi toisellakin osapuolella käydä moka.. Tosi rakkaus kestää jopa syrjähypyn, (ja jos mies todella katuu virheestä oppii eikä pettäminen toistu. Jos pettää useaan kertaa, toistuvasti ja tahallisesti, ei voi puhua virheestä. )

Hetkellinen, pinnallinen ihastus ei ole mitään verrattuna avioliittoon, yhteisiin lapsiin tai vuosien historiaan. Anteeksi voi antaa, koska se toinen on täysin merkityksetön todellisen rakkauden rinnalla..

Olen todella tyytyväinen, ettei mieheni minua jättänyt vaikka häntä petinkin muutaman kk ajan.
Olemme löytäneet toisemme uudestaan, luottamus on luja ja molemmilla on nyt yhä vakaampi tahto olla yhdessä kunnes kuolema meidät erottaa.
Tuosta tapauksesta on jo vuosia aikaa, mutta arvostan miestäni yhä vain enemmän päivä päivältä.

Minulle se on kerrasta poikki. En pystyisi koskaan sen jälkeen kunnioittamaan puolisoani. Eihän hänkään olisi kunnioittanut minua. Se on minusta avioliiton yksi tärkeimmistä edellytyksistä. Siitä samasta syystä eksäni on eksä.

Parempi erota ensin, jos kokee, että oma puoliso ei riitä. Sen jälkeenhän on vapaa tekemään mitä haluaa.

[QUOTE="vieras";28903290]Ap ei ole kuullut rakkaudesta.[/QUOTE]

Mies teki yhden virheen ja petti. En kuitenkaan heittäny yhteistä pariakymmentä vuotta pois sen takia. Jos joku mua tyhmäksi haukkuu, niin haukkukoon, mutta mielestäni suhteen jatkaminen oli oikea ratkaisu.

Ennen ajattelin myös noin. Nyt voisin jatkaa käytännön syistä, kun pääsee itse vaikka urheilemaan, yksin kauppaan tms. Jos lapset sen ikäisiä että pärjäisivät itsekin, niin en tosiaan jäisi. En kyllä usko että jäisin pikkulapsiaikana, mutta ymmärrän, jos jotkut eivät jaksa vaikeuttaa elämää ja elävät sitten kulissiliitossa. Rakkaus loppuisi multa kyllä siihen ja viha olisi niin suuri, etten jaksaisi katsoa.

Olen itse pettänyt, ja mieheni sanoi jo heti seuraavana aamuna että ei halua erota ja on valmis antamaan anteeksi virheeni. Oltiin tauolla about 3kk ja kuulin että mies on itse pettänyt suhteemme alussa ja valehdellut minulle siitä 2vuotta, vaikka yritinkin kysellä asiasta. Tässä ollaan edelleen, kaiken saa sovittua jos toista rakastaa ja on valmis antamaan virheet anteeksi. Eli nyt ollaan tilanteessa, jossa molemmat on tehnyt virheen. Palattiin tauon jälkeen yhteen ja alkoi syyllistäminen, mutta miksi syyllistää kun molemmat ovat tehneet väärin :). rakastetaan toisiamme, lupauduttu toisillemme loppuelämäksi, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina ;)

Yhteistyössä