Petetty mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raadeltu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raadeltu

Vieras
Olen 40v mies,pitkälle koulutettu. hyvässä ammatissa, varakas. Olen pitänyt itsestäni huolta, eli en ole lihava enkä huonokuntoinen. Olen myös raitis, enkä millään tavoin väkivaltainen-edes puheissani. Minulla on harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. Ne eivät kuitenkaan ole, eivätkä koskaan ole olleet minulle elämässä tärkeintä, kuten ei myöskään työ.

Löysin 15v elämäni naisen, kauniin, samoin hyvin koulutetun, tavallaan kaltaiseni. Menimme vuoden sisällä naimisiin, saimme 3 lasta. Aviomme oli hyvää, läheisyyttäkin oli. Välillä oli toki ajanjaksoja, jolloin oli huonoakin, muttei koskaan mitään erityisen dramaattista. Materiaalisesti meillä on kaikkea mitä voi kohtuudella toivoa. Yhdessä on koettu ja tehty vaikka mitä. Elämämme on ollut millä tahansa mittarilla mitaten rikasta ja vaihtelevaa-kaikin puolin. Olin tyytyväinen, niin piti oleman vaimonikin-ainakin sanomansa mukaan.

Tänä syksynä koin sitten elämäni järkytyksen: vaimoni oli hankkiutunut kuluneesta keväästä harvahkoon seksisuhteeseen työkaverinsa kanssa. Seksi oli alkanut työmatkalla "vahingossa" ja jatkunut sitten tilanteen tempaamina erilaisten työpaikan tapahtumien jatkona. Asia selvisi minulle epäilyn perusteella pienellä viekkaudella. Alkuun asia ei paljastunut siinä mittakaavassa kuin se oli tapahtunut. Lisäksi siihen liittyi runsaasti valehtelua ja asioiden kertomista vähän sinnepäin. Paljastumiseen asti pettäminen oli kielletty useaan, useaan kertaan.

Tein hirveällä, lohduttoman itseäni repivällä päämäärätietoisella angstilla töitä, että sain asioiden oikean tolan selville. Mitä jäi käteen? Muutamia pettämiskertoja, jotain niihin liittyneitä tunteiden ilmaisuja, mutta ennenkaikkea salailua, sopimuksia, valehtelua. Kyse ei kuulemma ollut rakkaudesta tai ihastuksesta vaan seksistä. Miksi, siihen en ole saanut ymmärrettävää selitystä. Mitää ei kuulemma puutu, eikä minussa sinänsä ole mitään merkittäviä vikoja tai puutteita. Olin ja olen ymmälläni.

Selvittelyjeni loputtua olin poissa tolaltani. Informoin pettäjäkumppanin vaimoa ja myös muita pettäjän petoskumppaneita ja heidän puolisojaan. En kuitenkaan kertonut vaimoni tai omille sukulaisilleni/lähipiirille. Pakotin vaimoni kertomaan lapsillemme, lähinnä siis sen että on ollut perustavaalaatua epärehellinen. Halusin erota ja laitoinkin asian vireille. Vaimoni rukoili, aneli ja kaikin tavoin esteli minua lähtemästä. Sanoi katuvansa, olevansa pahoillaan ja haluavansa saada anteeksi, sekä enemmän kuin mitään muuta etten lähtisi. Jäin, lähinnä keskimmäisen lapseni järkytyksen ja surun vuoksi. Nyt asumme edelleen saman katon alla-naimisissa.

Mitä minulle tapahtui? En enää pystynyt jatkamaan nykyistä työtäni, koska kokemus vei voimat ja keskittymiskykyni. Vaihdoin kevyempään, saman alan työhön, tosin osittain johtotehtäviin. Tämä tiesi myös paikkakunnan vaihtoa. Vaimoni hankki myös uuden työpaikan, uudelta paikkakunnalta. En pystynyt sittemmin enää keskittymään harrastuksiini tai mielenkiintoihini. Minua kalvaa epäilyt, epäluuloisuus ja totaalinen luottamuspula vaimooni. Syytä ei välttämättä enää ole. Inhoan pettäjäkumppania ja ajattelen myös häntä aktiivisesti. Tästä ei luonnolisestikaan juuri iloa ole. Mietin maksamista potut pottuina, mutta minusta ei pettäjäksi ole. Haluan edelleen erota, mutten pysty siihenkään. En tosin ole varma olisiko se hyväksi enää kenellekään. Vaimoni pelkää eroajatuksiani ja varoo mitenkään ärsyttämästä minua. Hän haluaa kanssani neljännen lapsen, muttei kuitenkaan painostaa siihen. Muutoinkin hän on kuin kiltti puudeli, joka pyrkii kaikin tavoin miellyttämään ja palvelemaan minua. Tällainen käytös ärsyttää minua. Emme ole enää tasaveroisia.

En tiedä mitä tekisin. En ole enää onnellinen, luottavainen tai mitenkään muutenkaan mainittavan positiivinen. Tilalle on tullut kyynisyys, ultrarealismi ja syvä epäluuloisuus ihmisiin ylipäätään. Olen katkera ja surullinen jouduttuani luopumaan työstäni, alitajuisesti syytä siitä vaimoani.

En ymmärrä pettämistä, enkä pettäjiä. Pettäjät ovat raukkamaisia ja petollisia rottia, jotka eivät näytä ymmärtävän edes omaa etuaan vaikka omia halujaan toteuttaen toimivatkin.

Mitä tekisin? Olen kiinnostunut lukemaan tämän vuodatuksen lukeneiden ajatuksia ja siitä heränneitä mielipiteitä.

Elleissä petettyjen miesten on turha narista. Miesten pettäminen johtuu siitä, että miehet ovat sikoja. Naisten pettäminen taas siitä, että parisuhteessa on jotain vialla (vika on yleensä miehessä). Aisankannattaja on säälittävä luuseri.

Sääliä saa ilmaiseksi, mutta kateus pitää ansaita!

Alkuperäinen kirjoittaja Raadeltu:
Olen 40v mies,pitkälle koulutettu. hyvässä ammatissa, varakas. Olen pitänyt itsestäni huolta, eli en ole lihava enkä huonokuntoinen. Olen myös raitis, enkä millään tavoin väkivaltainen-edes puheissani. Minulla on harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita. Ne eivät kuitenkaan ole, eivätkä koskaan ole olleet minulle elämässä tärkeintä, kuten ei myöskään työ.

Löysin 15v elämäni naisen, kauniin, samoin hyvin koulutetun, tavallaan kaltaiseni. Menimme vuoden sisällä naimisiin, saimme 3 lasta. Aviomme oli hyvää, läheisyyttäkin oli. Välillä oli toki ajanjaksoja, jolloin oli huonoakin, muttei koskaan mitään erityisen dramaattista. Materiaalisesti meillä on kaikkea mitä voi kohtuudella toivoa. Yhdessä on koettu ja tehty vaikka mitä. Elämämme on ollut millä tahansa mittarilla mitaten rikasta ja vaihtelevaa-kaikin puolin. Olin tyytyväinen, niin piti oleman vaimonikin-ainakin sanomansa mukaan.

Tänä syksynä koin sitten elämäni järkytyksen: vaimoni oli hankkiutunut kuluneesta keväästä harvahkoon seksisuhteeseen työkaverinsa kanssa. Seksi oli alkanut työmatkalla "vahingossa" ja jatkunut sitten tilanteen tempaamina erilaisten työpaikan tapahtumien jatkona. Asia selvisi minulle epäilyn perusteella pienellä viekkaudella. Alkuun asia ei paljastunut siinä mittakaavassa kuin se oli tapahtunut. Lisäksi siihen liittyi runsaasti valehtelua ja asioiden kertomista vähän sinnepäin. Paljastumiseen asti pettäminen oli kielletty useaan, useaan kertaan.

Tein hirveällä, lohduttoman itseäni repivällä päämäärätietoisella angstilla töitä, että sain asioiden oikean tolan selville. Mitä jäi käteen? Muutamia pettämiskertoja, jotain niihin liittyneitä tunteiden ilmaisuja, mutta ennenkaikkea salailua, sopimuksia, valehtelua. Kyse ei kuulemma ollut rakkaudesta tai ihastuksesta vaan seksistä. Miksi, siihen en ole saanut ymmärrettävää selitystä. Mitää ei kuulemma puutu, eikä minussa sinänsä ole mitään merkittäviä vikoja tai puutteita. Olin ja olen ymmälläni.

Selvittelyjeni loputtua olin poissa tolaltani. Informoin pettäjäkumppanin vaimoa ja myös muita pettäjän petoskumppaneita ja heidän puolisojaan. En kuitenkaan kertonut vaimoni tai omille sukulaisilleni/lähipiirille. Pakotin vaimoni kertomaan lapsillemme, lähinnä siis sen että on ollut perustavaalaatua epärehellinen. Halusin erota ja laitoinkin asian vireille. Vaimoni rukoili, aneli ja kaikin tavoin esteli minua lähtemästä. Sanoi katuvansa, olevansa pahoillaan ja haluavansa saada anteeksi, sekä enemmän kuin mitään muuta etten lähtisi. Jäin, lähinnä keskimmäisen lapseni järkytyksen ja surun vuoksi. Nyt asumme edelleen saman katon alla-naimisissa.

Mitä minulle tapahtui? En enää pystynyt jatkamaan nykyistä työtäni, koska kokemus vei voimat ja keskittymiskykyni. Vaihdoin kevyempään, saman alan työhön, tosin osittain johtotehtäviin. Tämä tiesi myös paikkakunnan vaihtoa. Vaimoni hankki myös uuden työpaikan, uudelta paikkakunnalta. En pystynyt sittemmin enää keskittymään harrastuksiini tai mielenkiintoihini. Minua kalvaa epäilyt, epäluuloisuus ja totaalinen luottamuspula vaimooni. Syytä ei välttämättä enää ole. Inhoan pettäjäkumppania ja ajattelen myös häntä aktiivisesti. Tästä ei luonnolisestikaan juuri iloa ole. Mietin maksamista potut pottuina, mutta minusta ei pettäjäksi ole. Haluan edelleen erota, mutten pysty siihenkään. En tosin ole varma olisiko se hyväksi enää kenellekään. Vaimoni pelkää eroajatuksiani ja varoo mitenkään ärsyttämästä minua. Hän haluaa kanssani neljännen lapsen, muttei kuitenkaan painostaa siihen. Muutoinkin hän on kuin kiltti puudeli, joka pyrkii kaikin tavoin miellyttämään ja palvelemaan minua. Tällainen käytös ärsyttää minua. Emme ole enää tasaveroisia.

En tiedä mitä tekisin. En ole enää onnellinen, luottavainen tai mitenkään muutenkaan mainittavan positiivinen. Tilalle on tullut kyynisyys, ultrarealismi ja syvä epäluuloisuus ihmisiin ylipäätään. Olen katkera ja surullinen jouduttuani luopumaan työstäni, alitajuisesti syytä siitä vaimoani.

En ymmärrä pettämistä, enkä pettäjiä. Pettäjät ovat raukkamaisia ja petollisia rottia, jotka eivät näytä ymmärtävän edes omaa etuaan vaikka omia halujaan toteuttaen toimivatkin.

Mitä tekisin? Olen kiinnostunut lukemaan tämän vuodatuksen lukeneiden ajatuksia ja siitä heränneitä mielipiteitä.

Sinä se et opi, että miehet eivät kirjoittele tänne. Eivätkä ainakaan tuollaisella tyylillä, josta suorastaan alleviivatusti näkee, että se on naisen kirjoittamaa tekstiä. "Petollisia rottia". Kuvitteletko, että kukaan mies käyttää tuollaista termiä? "Ultrarealismi". Voi sentään.

-Mitä oikein haet tuolla? Ja vastailet sitten vielä itsellesi?

En minä tätä provoksi usko.

Ap, hyväksy tapahtunut ja hyväksy se, että et ole toipunut siitä. Toivut kyllä, mutta se ottaa aikaa. Minusta ero ei ole oikea ratkaisu nyt. Voimia

Kai vaimonne on kuitenkin jollainlailla läksynsä oppinut, koska hän haluaa esiintyä ylikohteliaasti. Avioliiton jatkamista minä kuitenkin kannatan, vaikka se vaikealta tällähetkellä tuntuisikin. Toivottavasti pystytte puhumaan asiasta keskenänne perusteellisesti. Kuunnelkaa syyttelemättä häntä, ja kertokaa hänelle miltä teistä tuntuu. Toivottavasti rauhalliset keskustelut tuottavat tulosta, ja voitte jatkaa rakastavaa parisuhdettanne, menneitä muistelematta.
Yrittää aina kannattaa.

Onneksi en ollut minä se joka kirjoitti aloitteen. Itse joskus loukkaannuin täällä tulevista vastauksista. Alussa vastaukset suorastaan järkytti, sitten totuin. Joskus vieläkin hämmästelen.
Toisille tulevia loukkauksia on näköjään helpompaa lukea.
Nauratti jopa sanonta "sääliä saa ilmaiseksi, kateus pitää ansaita".

Ihminen on heikko...anna vaimollesi anteeksi. Ajan mittaan pikku hiljaa unohdat asian, melkein.

Oma mieheni antoi anteeksi, siitä on nyt n. kolme vuotta, joskus muistaa asian, mutta enää harvemmin, koville hänellä otti, joutui hetkeksi aikaa sairaalaankin.

Mutta meillä olikin eri lähtökohdat, hän oli paha minua kohtaan. Silti uskon vaimosi rakastavan sinua, lapsien takia älä lähde, vaimosi sai opetuksen eikä ikinä varmaan petä sinua.

Tämä aloittaja on itse vallan erinomainen mies, ei mitään vikaa....

Silmääni vaan pisti kirjoituksesta, että hän on pettämisestä eli vaimonsa suhteesta kertoillut sinne ja tänne ja pakottanut vaimonsa jopa lapsille kertomaan asiasta. Hameen saa päälleen vetää tuollainen "mies".

Voin hyvin kuvitella, millainen ukko aloittaja on enkä ihmettele vieraisiin menoa. Materiaali ja kulissi kun ei ole hyvän suhteen tae.

Alkuperäinen kirjoittaja jaapajaa:
Tämä aloittaja on itse vallan erinomainen mies, ei mitään vikaa....

Silmääni vaan pisti kirjoituksesta, että hän on pettämisestä eli vaimonsa suhteesta kertoillut sinne ja tänne ja pakottanut vaimonsa jopa lapsille kertomaan asiasta. Hameen saa päälleen vetää tuollainen "mies".

Voin hyvin kuvitella, millainen ukko aloittaja on enkä ihmettele vieraisiin menoa. Materiaali ja kulissi kun ei ole hyvän suhteen tae.
/quote]

Näin kirjoittaa sellainen, joka ei ole kokenut, mitä on pettymys, viha ja epätoivo.
Aikuistu

Alkuperäinen kirjoittaja Raadeltu:

"Löysin 15v elämäni naisen, kauniin, samoin hyvin koulutetun, tavallaan kaltaiseni. Menimme vuoden sisällä naimisiin"

Siis haloo..15-vuotias löytää samanikäisen hyvin koulutetun? eikö siinä iässä olla vielä yläasteella? ja naimisiinkin on menty 16-vuotiaana? ei hyvää tiedä noilla lähtökohdilla. on elämä(nuoruus) elämättä.

Minä naisena annoin pettämisen muutaman kerran anteeksi lasten takia ja rakkaudenkin takia. Toisen petollisuus kuitenkin murensi suhdetta aina uudestaan ja uudestaan. Oman mielenterveyteni takia erosin sitten kun pettäminen vielä anteeksiannostani huolimatta jatkui.

Vieläkin näen painajaisia petturimiehestäni ja ahdistun kun muistan huolentäytteistä minääni.

Kaiikki eivät pysty antamaan anteeksi, eikä heidän tarvitsekaan. Jo yksi pettämiskerta oikeuttaa eroon.

Sinä et voi koskaan palata entiseen, elämäsi on jo mennyt pilalle ja uusi elämä vaimosi kanssa tuhoon tuomittu. Huomaat kai itsekin, että tunteesi häntä kohtaan on muuttunut.

Olet herkempi kuin minä ja petetty mies on ehkä haavoittuvaisempi kuin nainen - se ylpeys nimittäin.

Olen sitä mieltä, että lapsia ei sotketa erotouhuihin ja vanhempien riitoihin. Lapsi kantaa vanhemmistaan huolta sydämessään ja heidän lapsuuttaan ei kukaan aikuinen saisi pilata.

En myöskään toitottanut sukulaisille mieheni pettämistä enkä sitä, että mieheni aiheutti minulle vakavan sairauden toilailuittensa vuoksi. Ei kai ollut hänen iäkkäitten vanhempiensa vika, että pojasta kasvoi se mikä kasvoi.

Kyllä minustakin oli väärin sekoittaa lapsia tähän asiaan ja muitakin täysin sivullisia. Se siitä, että ap olisit täysin pulmunen.

Se on kyllä totta, että toistuvaa petosta ei pidä kenenkään katsella, mutta nyt ei ole kysymys sellaisesta asiasta lainkaan.

Vaikka olenkin mies, niin ymmärrän vaimoa, joka ajautui pettämiseen. Kyllä nyt on vaimolla ymmärtämistä sinussa ap. Ala hoitamaan itseäsi ja tunnusta kaikkien inhimillisyys; myös sinulla on anteeksipyydettävää ja ehkä eniten lapsilta.

Tämä on elämää, elämässä on aina läsnä kuolema ja kaikki siltä väliltä, vaikka tämä tuntuukin vaikealta, niin ei se ratkaisematon asia ole.

Pahalta tuntuu lapsiesi puolesta, miksi ihmeessä katsoit oikeudeksesi sekoittaa lapsiesi maailmaa, teidän ongelmillanne! Lapsenne ovat syyttömiä ja sinä pistit heidätkin kärsimään. Eikö mahdollinen ero olisi ollut tarpeeksi rankkaa heille. Ehei nyt heidän täytyy murehtia vielä teidän keskinäisiä luottamussuhteitanne ja parisuhdeasioitanne.

Vanhemmat yleensä suojelevat lapsiaan, eivät murenna heidän luottamusta vanhempiin ja levitä omaa pahaa oloaan heihin. Erotilanteessakin yleensä lapsia suojellaan ja pyritään kaikin tavoin pitämään vanhemmuussuhteet lapsiin kunnossa, oli vanhempien parisuhdetilanne tai ero kuinka ongelmallinen ja mutkikas tahansa.

Minusta raadeltu kuvaa aivan oikein sitä raivoa ja epätoivoa kun huomaa tulleensa pellen roolissa olleeksi kun on luottanut. Silloin myös lyödään sokeana . Jos lasten äiti on noin kaksinaamainen peluri kyllä lastenkin on hyvä tietää oikean elämän realiteetit. Minä eroaisin tuossa tilanteessa . Jo se että elämä ei enää tunnu elämisen arvoiselta entiseltä kertoo että entiseen ei ole paluuta . Vaikka kuinka ajankanssa sopeutuukin menneeseen. Minä ap. kyllä palaisin takaisin entiseen työhön jos siihen on vielä paluuta tai vastaavaan. Nykyinen työkään kun ei tuo iloa eikä tutusta harrastuspiiristä luopuminenkaan mit'ään hyvää tee. Lapset haluavat kuitenkin että omat vanhemmat ovat onnellisia . Sitä ei tee hampaitten kirskunta avioliitto. vaikka monet petetyt vaimot näin täällä laulavat.Mieti mies mitä entistä rakasta voit vielä pitää itselläsi ja pidä siitä kiinni. kaikille petturin osapuolille myös petturiystäville on ihan oikein pudottaa moraalin rippeitä, ne kun tässä kaikki käy maailmassa monesti unohdetaan. Voimia ja ilon etsimistä omista tekemisistä sinulle raadeltu mies .. sieltä tuhkasta se feenix nousee vielä.

Niin ja pitäisin tässä elämän tilanteessa monta kortsua kun vaimon kanssa ollaan. Nyt ei todellakaan ole sidos vauvan aika perheessänne. Jolla vaimo näköjään kaiken korjaa.Vai korjaako ? Väärin tuo motiivi ainakin on lasta kohtaan.

Mikään ei puolusta sitä, että kaataa oman pahan olonsa viattomien lasten niskaan, että se siitä laulamisesta.

Minun sympatioitani eivät saa ne avioeroisät ja äidit jotka käyttävät lapsiaan kiistakapuloina ja pilaavat lastensa lapsuuden.

Jotkut osaavat erota sivistyneesti ja myös riidellä sivistyneesti ilman lapsien mukaan vetämistä. Niissä riidoissa ei nähdä veitsiä eikä poliisia. Kriisissä ihmisen todellinen luonne punnitaan.

Ja hyvät miehet laittakaa ihmeessä niitä ehkäisyvälineitä monta päällekkäin.

Palaute on tähän mennessä ollut aika paljolti sitä mitä odotinkin. Mitään sympatiaa tai sääliä en haluakaan, asiallista kommentointia kyllä.

Ei siis saisi olla "kunnollinenkaan", petetyksi tuleminen on aina miehen vika...niinpä niin. Virheettömäksi, pulmuseksi tai täydelliseksi tms en ole itseäni nimennyt. Toisaalta ei ole tarvinnut vaimon vedota näihin perinteisiin syihin, siksi niistä maininta. Olisin joka tapauksessa halunnut kuulla selityksen tälle toiminnalle, olisi se ollut sitten mikä vaan. Kuten sanottu, en puolestani halua enää jatkaa. Minulle olisi kelvannut vaikka mikä tahansa moite tai syyllistäminen "jännityksen ja vaihtelun halun" sijaan.

Mitä kulisseihin tulee niin sellaisia ei koskaan ole ollut-ei ole tarvinnut. Raha ei tee sinällään onnelliseksi, mutta varmaan hyvin harvaa myöskään rahan puute.

Niin...en toki lapsille kertonut enkä vaimolla sanottanut mistään pettämisestä vaan valehtelusta. Kai lasten on hyvä tietää mistä välirikko johtui. En siis myöskään kertonut pettämisestä sen paremmin omille kuin vaimonkaan sukulaisille.

En kadu yhtään kaikkien pettämistä koskettaneiden informoimista. Pettäjämiehen vaimo oli ainakin tyytyväinen kun sai tietää ja teki oikeat johtopäätökset. Oli muuten vaimollenikin melkoinen yllätys-ja ilmeisesti myös pettymys-kun sai tietää ettei ollut suinkaan pettäjämiehen ainut kumppani.

Tämä on vain yksi tapaus mahalaskuun päättyneiden parisuhteiden kaatopaikalla. Asian jälkihoito on ilmeisesti ollut perseestä, siihen johtopäätöksen olen pikkuhiljaa kallistumassa itsekin.

Itsekritiikkiä on tehty, paljon voi jatkossa tehdä toisin. Karrikoiden voi sanoa että tärkeimmät opetukset kuitenkin ovat ettei pidä luottaa yhtään kehenkään tai mihinkään, epäile aina kaikkia ja kaikkea, ymmärrä että suuri osa ihmisistä haluaa toisilleen ennemmän tai vähemmän pahaa ja välinpitämättömyys on välttämättömyys muita kuin itseäsi hyödyttäviä ihmisiä kohtaan. Mutta mutta kiitos vaan tähän astisista. Jatkossa siis kyynisyyys kannattaa. Sitä tulen jakamaan.

kyllä minusta vahva ihminen luottaa, mutta vain siihen asti, kun toisin osoitetaan. Ei ole oma häpeä, jos toiset eivät ole rehellisiä. Mikä tässä ei ole inhimillistä.
Jos osaisit kääntää toisenkin posken, niin olisit voittaja...

Minua jäi vielä mietityttämään yksi asia. Siis mistä syystä vaimonne päätyi pettämään?
Mietin myös sitä onko tuo perheenpää asetelma toiminut liitossanne. Silloinhan mies ottaa suurimman vastuun liiton hyvinvoinnista. Oletteko aina pyrkinyt rakastamaan ja toteuttamaan asiat perheen parhaaksi? Tällöin miehelle kuuluu myös kaikki vastuu vaimon tekemisistä. Jos nyt on jokin asia mennyt pieleen, niin silloin se asia pitäisi korjata, myös anteeksiantoa tarvitaan. Tämän jälkeen voitte jatkaa eheytettyä elämää. On nimittäin hyvin vaikea kuvitella tilannetta jossa kotona kaikki asiat hyvin, ja siitä huolimatta pettäisi.
Naiset, vai onko mahdollista, jos kotona kaikki hyvin, niin siitä huolimatta pettäisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Minua jäi vielä mietityttämään yksi asia. Siis mistä syystä vaimonne päätyi pettämään?
Mietin myös sitä onko tuo perheenpää asetelma toiminut liitossanne. Silloinhan mies ottaa suurimman vastuun liiton hyvinvoinnista. Oletteko aina pyrkinyt rakastamaan ja toteuttamaan asiat perheen parhaaksi? Tällöin miehelle kuuluu myös kaikki vastuu vaimon tekemisistä. Jos nyt on jokin asia mennyt pieleen, niin silloin se asia pitäisi korjata, myös anteeksiantoa tarvitaan. Tämän jälkeen voitte jatkaa eheytettyä elämää. On nimittäin hyvin vaikea kuvitella tilannetta jossa kotona kaikki asiat hyvin, ja siitä huolimatta pettäisi.
Naiset, vai onko mahdollista, jos kotona kaikki hyvin, niin siitä huolimatta pettäisitte?

Onhan se mahdollista. Vaihtelu, jännitys, elämyshakuisuus jne voivat silloin olla syynä.

Mistä ihmeestä tuon keksit, että lasten on hyvä tietää mistä välirikkonne johtui!? Lasten on hyvä tietää, että vanhemmat rakastavat heitä vaikka eivät ehkä asuisi saman katon alla. Ja välirikko ei ollut heidän syynsä, ei lasten tarvitse muuta tietää.

Milloinkahan jokin "kunnollisuus" on hyvän avioliiton takuu ja sinetti että eletään onnellisesti kunnes kuolo korjaa. Ei elämässä ole takeita, toki voit katkeroitua, vihoitella ja miettiä ettei ihmisiin ja mihinkään voi luottaa. Rohkeutta on luottaa ja elää, tyhmyyttä on toki luottaa kaikkiin mutta riskejäkin on otettava.

Turha on kuvitella ja pettää itseäsi, että olisit halunnut kuulla jotain moitetta tai syyllistämistä "vaihtelunhalun" tai muun sijaan. Ei se olisi muuttanut mitään. Jos tuollainen ajattelu helpottaa, niin voithan ajatella, ettet antanut vaimollesi tarpeeksi elämyksiä ja vaihtelua jne. Tuskimpa helpotti.

Erotilanteissa lapsien hyvinvointi on erittäin tärkeää! Kun elämässä ei saa takeita, ei ole onnen avaimia miten voisit olla ja elää, ilman ettet mahdollisesti joutuisi kohtamaan pettymyksiä. Nimimerkkisi on kyllä osuva tuossa tilanteessa on raadeltu olo.

Liian kiltti mies. Tai elämä liian tasapaksua. Ja kun sattumalta osui vieras mies kohdalle, joka sanoi kauniita sanoja tai kehui naista. Ei kai siinä muuta tarvita. Jännää huomata, että nainen ei halua päästää irti miestä ja haluaa lapsen, joka sitouttaa miehen. Nainen vielä haluaa miellyttää kaikilla keinoin miestä? On se varmasti inhottava tunne naiselle, kun miespettäjällä useampia naisia ollut. No, onneksi oma mies antaa anteeksi ja nainen on tyytyväinen kun kelpaa vielä..

Kysyit, mitä sinun pitäisi tehdä.
Osasta asioita olet jo päättänyt ja minusta ihan viisaasti tähän mennessä. Koska et jaksanut sitä työtä, jota teit, helpotit vähän, jotta et pala loppuun, vaihdoitte paikkakuntaa, jotta pääsitte fyysisesti kauemmas asioista ja vaimo tajusi erheensä syvyyden. Hyviä asioita kaikki.

Nyt pitää kesskittyä paranemiseen sielun haavoista. Lapsille turvallinen ja normaali koti ja puitteet. Rakkautta kummaltakin vanhemmalta ja oikeus olla lapsi ilman huolia.

Vaimon kanssa avointa keskustelua aina, kun siltä tuntuu, mutta ei syyttämistä puolin eikä toisin, vaan rehellisyyttä. Luottamus kasvatetaan aina rehellisyyden kautta. Älä tivaa ja tinkaa yksityiskohtia, siitä ei ole hyötyä sinulle aikä vaimolle, vahinkoa vain, saillä siten piehtaroit vain katketuusdessa ja mustasukkaisuudessa.

Itsellesi sinä tarvitset terapiaa aukomaan solmuja ja näkemään muutakin, kuin petoksen. Elämä sisältää tätäkin aluetta muodossa tai toisessa jokaisen elämässä ja on vain iopittava elämään sen kanssa. Parisuhdekaan ei ole stabiili, kyllä siinä on erilaisia kausia. Jos ehehdyksestä oppii, on sen nimi kasvaminen.

Kysymykseen, mitä teet: Hanki itsellesi ensimmäiseksi hyvä terapeutti ja alkakaa tehdä vaimon kanssa asioita yhdessä, kuten luontoretkiä, elokuvia, kävelylenkkejä, kotiaskareita ja temmellystä lasten kanssa.

Teillä on kuitenkin vielä ehjä koti ja halua yrittää, kovin moni heittää hanskat tiskiin ja jättää väliin tämän kasvun mahdollisuuden. On lukuisia pareja, jotka näidenkin vaiheiden jälkeen sanovat myöhemmin, että elävät parisuhteensa parasta aikaa. Töitä siinä pitää tehdä, mutta niin on kaiken arvokkaan kanssa, ei meille anneta mitään ilmaisena lahjana.

Ei ihminen jolla on kyky tehdä aviorikos tarvitse välttämättä mitään syytä. Toisilta puuttuu omatunto kokonaan ja kyky ottaa toinen ihminen huomioon . Omat tarpeet menevät kaiken edelle.

Itse en pystyisi pettämään kumppaniani, varastamaan tai tekemään pahaa toiselle ihmiselle, eläimille tai esim lintsaamaan töistä. Ne eivät minulta luonnistu.