Petauspatja pinnasänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä oli. Paremmin pysyi patja paikoillaan. Olen myös huomannut sen että nukkuu paremmin siinä. Pehmentäähän se hieman sitä patjaa. Pysyy paremmin froteesuoja paikoillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ö:
Kyllä meillä oli. Paremmin pysyi patja paikoillaan. Olen myös huomannut sen että nukkuu paremmin siinä. Pehmentäähän se hieman sitä patjaa. Pysyy paremmin froteesuoja paikoillaan.

Paremmin siis pysyi lakana paikoillaan

Onko petarista jotain haittaa ihan vastasyntyneelle? Jostain joskus luin, että vauva voisi vaipua liian syvään uneen pehmeällä alustalla. Onko tämä totta vai tarua?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko petarista jotain haittaa ihan vastasyntyneelle? Jostain joskus luin, että vauva voisi vaipua liian syvään uneen pehmeällä alustalla. Onko tämä totta vai tarua?

Meillä on.Finlaysonilta ostin patja-petari setin.En oo kyllä koskaan edes ajatellut siitä haittaa olevan... :)

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä on.Finlaysonilta ostin patja-petari setin.En oo kyllä koskaan edes ajatellut siitä haittaa olevan... :)

Meillä on finlaysonin petari. En kyllä minäkään ole ajatellut että siitä haittaa on kun kerran sitä myydään

Käsittääkseni pehmeä nukkuma-alusta on siksi kielletty, että jos vauva kääntyy naama vasten alustaa ja se on kovin upottava, niin ei saa päätä nostettua ja käännettyä niin että saisi hengitettyä. Mut jos on vartavasten pinnasänkyyn valmistettu petari niin luulisi olevan turvallinen. Vesisängyt ym. niitä liian upottavia... ?

Kyllä normaali pinnasänkyyn tehty kotimainen petari on sen verran ohut lättänä, ettei siihen kyllä ole vaaraa tukehtua. Säästää vain patjan aika varmalta pilaantumiselta kun tulee niskasonnat...

Mulle aikoinaan oikein suositeltiin petaria. Ei siitä ainakaan mitään haittaa ollut. Olihan se sänky siistimpi kun lakana oli petarin ympärillä eikä mytättynä patjan alle. Kaks lasta sillä nukkui.

Itse kysyin lastentavaraliikkeestä silloin kun ostimme pinnasängyn ja patjan, että mites petauspatja, kannattaako ostaa, niin myyjä vastasi että ei se ole tarpeellinen. Sanoin, että ajattelin sen petarin olevan helpompi puhdistaa kuin patjan, niin myyjä sanoi että kun laittaa muovitetun froteen, niin se suojaa patjaa. Ei sitte ostettu petaria.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Itse kysyin lastentavaraliikkeestä silloin kun ostimme pinnasängyn ja patjan, että mites petauspatja, kannattaako ostaa, niin myyjä vastasi että ei se ole tarpeellinen. Sanoin, että ajattelin sen petarin olevan helpompi puhdistaa kuin patjan, niin myyjä sanoi että kun laittaa muovitetun froteen, niin se suojaa patjaa. Ei sitte ostettu petaria.

Jokainen voi sitten itse kuvitella, nukkuuko mieluummin muovin päällä jossa on pelkkä lakana välissä, vai petarilla jonka ALLA se muovifrotee on...

Kyllä meillä petari oli. Jos ja kun vaippa falskaa, niin onhan se parempi että petari kostuu kuin että patjaan menisi pissaa.

Ja kyllä minäkin laittaisin muovifroteen petarin alle enkä päälle, se sen verran kyllä hiostaa...

Yhteistyössä