petarin tilalle paksu vaahtomuovipatja, hyvä vai huono idea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "AnskuBansku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"AnskuBansku"

Vieras
Eli siis hankitaan tulisi tässä pikapuoliin uusi petauspatja ja mielessäni kävi sellainen ajatus että onko kuinka huono idea jos ei ostaisikaan petaria vaan 10cm korkean vaahtomuovipatjan, ja kyseessä on runkopatjasänky johon olisi tarkoitus sellainen hankkia... Tulisi lisää korkeuttakin...ja patjassa olisi myös pestävä päällinen...kokemuksia, kommentteja kiits! :)

Mä ainakin tartten selälleni ei nyt kovan, mutta tukevan patjan/petarin ja mulle tuollainen paksu ja pehmeä patja olisi ihan kuolemaksi. Mutta eihän me kaikki olla samanlaisia ja joillekin tuollainen yhdistelmä voi olla ihan unelma! :) Oiskohan missään mahdollista käydä testaamassa, ettei tartte ostaa ihan sikaa säkissä?

Mulla on myös vähän sama että ennemmin vähän jämäkämpi kuin sellainen "löllö"... Tuollaista katsoin netistä, tiedä sitten onko kaikki vaahtomuovit sellaisia "ei-jämäköitä" :D --> http://m.ikea.com/fi/fi/catalog/products/art/00272331/
Ja mietin myös että jos onko järkevämpää sitten ostaa kunnon petari (jonka tarjouksella saa samaan hintaan kuin tuon patjan), et miten just se tukevuus ja hygienia...molemmissa toki on pestävät päälliset, mutta hengittääkö sitten samalla tavalla ja kuinka kestää käyttöä... Ei sillä nyt sit niin väliä ole loppujen lopuksi että onko sängyssä 10cm vaahtomuovipatja vai 5-6cm petari...

Oma kokemus on, että paksujen patojen yhdistäminen tuottaa mutkaisen lopputuloksen. Päällimmäisestä patjasta tulee liikaa pehmeyttä vaikka olisi kovakin ja sitten nukkuu kuopassa ja selkä huutaa hoosiannaa.

Mihin sitten päädytkin, niin hanki samalla patjansuojus. Se on kuin ohut peite siinä patjan tai paksun petarin päällä ja se on helppo heittää pesukoneeseen pestäväksi. Vaahtomuovipatjan vetoketjullinen päällinen tahtoo aina kutistua pesussa ja ja se on tosi hankala saada takaisin paikalleen. Ikeastakin löytyy useammanlaisia, samaten muutkin huonekaluliikkeet myyvät niitä.

Juu pitää varmaan hommata semmonen... Jokusen kertaa tuon nykyisen petarin päällisen pessyt ja on se kyllä semmoista tauromista ettei sitä yksin takaisin saisi niin en ainakaan patjan kanssa rupea sellaiseen :D Jotain vaahtomuovia siis senkin petarin sisus kaiketi on, niinkuin vissiin useimmiten ovat, niin mietin vaan että ei kai siinä muuta eroa sitten ole vaahtomuovipatjaan verrattuna kuin se jämäkkyys (ja paksuus)...

Meillä ei kaikki lakanat ylettäis paksun patjan alle.
Petauspatjan nyt ehkä vielä jotenkin pystyy suihkuttaa puhtaaks jos siihen lapsi vahingossa pissaa tai oksentaa, meillä usein kipeenä nukkuvat meidän sängyssä.

Ja tykkään välillä viedä petauspatjan ulos tampattavaks ja tuulettumaan..

Mä tykkään jämäkästä sängystä, kamalia jotkut hotellien liian pehmeät sängyt joissa on kuin kuopassa, joten en ostais paksua vaahtomuovipatjaa petariks. Ennemmin laadukas petauspatja tarjouksesta. Ikeasta en muutenkaan patjoja ostais, patjan käyttöikä on kuitenkin useita vuosia niin väärä paikka säästää mielestäni (ellei ole pakko).

LIsään vielä, että mulla ja miehellä on suuri painoero (lähes 50kg) joten jos meillä ois joku paksu vaahtomuovipetari valuisin varmaan miehen kainaloon kun hänen painostaan patja menis niin kuopalle. "Mäessä" on kurja nukkua, meillä oli aluks jenkkisänky ja oli ihan hirveä just tuosta syystä!

Mä tykkään jämäkästä sängystä, kamalia jotkut hotellien liian pehmeät sängyt joissa on kuin kuopassa, joten en ostais paksua vaahtomuovipatjaa petariks. Ennemmin laadukas petauspatja tarjouksesta. Ikeasta en muutenkaan patjoja ostais, patjan käyttöikä on kuitenkin useita vuosia niin väärä paikka säästää mielestäni (ellei ole pakko).

Eikös Ikean patja vastikään voittanu jonkun patjatestin?

Mulla on edellinen sänky ollut jenkkisänky ja oli kyllä hyvä vaikka painoeroa mulla ja miehellä myös oli... Onko nuo vaahtomuovit sitten aina sellaisia "löllöjä"? Vai mitä mahtaa esmes tuossa Ikean patjassa tarkoittaa tuo sana "kiinteä"? Itse nimittäin myös pidän jämäkästä sängystä...

En ikinä ottaisi vaahtomuovipatjaa petariksi, mutta makunsa kullakin. Meillä on Wellpurin memoryfoam-petari, on painonsa arvoinen kultaa, en ole ikinä nukkunut paremmin ja voinut niin hyvin kuin sen päällä nukkuessani :)

Se on varmasti hyvä, kuullut monien sanovan samaa, mutta nyt ei kyllä rahatilanne anna periksi moiseen... Ehkä kuitenkin ostan vain hyvän petarin ja jätän vaahtomuovit kauppaan...

Yhteistyössä