Pesupähkinöitä käyttävät, tyhmä kysymys..

Olen jonkin aikaa käyttänyt pesupähkinöitä, mutta sellainen asia tuli mieleen, että mites noiden kanssa käy, kun laittaa esim. myöhemmin saman koneellisen pyykkiä huuhtelulle? Eikös se saponiini liukene taas sinne veteen? Ja siitä sitten heräsi ajatus, että miten ne pyykit yleensäkin huuhtoutuvat tuolla koneessa, kun pesupähkinät ovat pyykkien joukossa (pussissa)?

Kaikenlaista sitä yöllä miettikin :)
 
"v ieras"
Mä oon ottanut pähkinäpussin pois ja laittanut vielä yhden ylimäääisen huuhtelun. Sen ei pitäisi juurikaan liueta sinne kylmään veteen, eikä haitata vaikka sitä jäisi vaatteeseen kun se on kuivunut. Mutta mä silti huuhtelen yhden kierroksen.
 
"milli"
Ei liukene enää kylmään veteen. Jos peset 60-90asteessa ni se kaikki saippua on liennut jo pesuvaiheessa. Pesin vaipat noilla aikoinaan eikä vauvalle ainakaan mitään tullut mahd pesuainejäämistä.
 
[QUOTE="milli";29523989]Ei liukene enää kylmään veteen. Jos peset 60-90asteessa ni se kaikki saippua on liennut jo pesuvaiheessa. Pesin vaipat noilla aikoinaan eikä vauvalle ainakaan mitään tullut mahd pesuainejäämistä.[/QUOTE]

Ei mulla ainakaan ekassa pesussa oo vielä liuennut kaikki ja kun usein (...) joudun huuhtelemaan esim. aamulla pestyt pyykit illalla :D niin kyllähän se silloin käyttää 60asteista vettä tai mikä se lämpötila nyt silloin onkaan.. Ei taidakaan olla meille niin toimiva systeemi kuin ajattelin :/
 
"v ieras"
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29523997:
Ei mulla ainakaan ekassa pesussa oo vielä liuennut kaikki ja kun usein (...) joudun huuhtelemaan esim. aamulla pestyt pyykit illalla :D niin kyllähän se silloin käyttää 60asteista vettä tai mikä se lämpötila nyt silloin onkaan.. Ei taidakaan olla meille niin toimiva systeemi kuin ajattelin :/
Huuhteluvesi on kylmää.
 
[QUOTE="Bee";29524251]Ap, miksi luulet että huuhteluvesi on 60 asteista? Kyllä meidän pyykki ainakin on ihan kylmää heti huuhtelun jälkeen -> huuhteluvesi kylmää.[/QUOTE]

Mulla tuntuu olevan pyykit vielä lämpimät, en tiedä sitten.. Pitänee ihan kaivaa ohjekirja esiin.
 

Yhteistyössä