Pesukoneet ja huuhtelu..*kiroilua* Apuja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä uus pesukone, törkykallis laatumerkki miele kun ostettiin ajatuksella "kerralla kunnollinen"..
No eihän se tunnu huuhtelevan vaikka on lisähuuhtelu ja vesiplus-toiminto päällä. Rumpuun jää vaahtoa reilusti, kun ylimääräisen lyhytohjelman laittaa normiohjelmän jälkeen niin sit vaahto häviää.
Pesuainetta laitan reilusti alle suositellun määrän, joten siinäkään ei vika ole.

Onko olemassa pesukonetta joka oikeesti huuhtelis kunnolla?

Kehukaa omianne(tuo on gigantista ostettu joten sen vois palauttaa vielä ja vaihtaa kunnolla huuhtelevaan malliin)!

Mä alan kohta pesee jossain paljussa vaatteet kun ei tuolla koneella mitään tee jos monta ohjelmaa pitää pyörittää ennenku suunnilleen on puhdasta!!

onko sulla nestemäistä vai jauhemaista pesuainetta? siskolla kans kallis kone ja siinä luki että saa käyttää vaan jauhemaista. kokeili sitten nestemäistä ja se vaahtos kans tosi paljon.

Nestemäistähän tuo on, mut koneen käyttöohjeessa sanotaan et nestemäinen käy. Ja toisaalta, jos jauhepesuaine vaahtoais vähemmän niin ei se silti kai paremmin huuhtoudu vaan siitä ei vaan huomaa et sitä jää?

Ja kun meidän herkkäihoisten kaa on saanu tuon pesuaineen iholle sopivuuden kaa etsiä sopivaa, en haluis vaihtaa ainetta.

Meillä husqvarnan päältätäytettävä kone ja voin kertoa, että huuhtelee hyvin.
Ellei meillä herkkäihoiset huomais heti. Huuhtelee hyvin jopa pikaohjelmalla jota pääsäntöisesti käytän.
Kerran miehellä lorahti tuplasti liikaa pesuainetta ja silti kone huuhteli hyvin.:)

ahaa, jos se vaahtoo sen takia kun teijän aikasempi huonompi kone jätti sitä pesuainetta pyykkiin niin paljon ja nytten siten uudel tehokkaal koneella lähtee vanhat pesuaineet irti. no ei... sanotaanko ohjeissa siellä vika-osiossa että mitä kuuluu tehdä jos vaahtoaa liikaa?

Peseekö kone muuten normaalisti ja linkoaa, ei kuulu linkoamisen aikaan epämääräisiä ääniä tai kone seikkaile paikoiltaan? Juuri ko. syiden takia meidän pesukone vietiin juur pois.

Meillä on tuollainen 5v vanhan halpis Ahma-pesukone, ja kyllä se ihan kunnolla huuhtelee... Siis onko siellä rummussa vaahtoa kun sä avaat luukun?! Pakko varmaan olla jotain vikaa siinä koneessa.

Ohjeessa ei ole vika-osiossa liikaa vaahtoa- vaihtoehtoa.

Entinen pesukone ei ollut huono huuhtelemaan, vuoden vanha siemens, mut hajos kahteen kertaan ja siksi ostettiin uus, kun ei se korjausrumba kiinnostanut enää.

Mä en oikeasti keksi muuta syytä kun sen, et tossa mielessä on normisti kaksi huuhtelua, ja lisä-huuhtelun kanssa siis maksimissaan kolme. Joten kai se ei sit riitä.

Eipä siinä muuten mitään mut kyllä ottaa päähän maksaa kamala hinta koneesta joka ei sit pese kunnolla. Mielummin vaikka halpa ei niin laadukas-kone joka ei pese kunnolla, silloin ei se rahan meno niin ottas päähän.
Mut edelleen kokemuksia ja suosituksia HYVIN huuhtelevista koneista kaipailisin!:)

Meillä siis kun kone ei lingonnut kunnolla (piti mekkalaa ja pisti tsembalot vessassa pystyyn, kone liikkui siis paikasta toiseen, kävi ylikierroksillaa) niin pesuaine vaahtosi niin että koko rumpu ja vaatteet oli valkoisena vaahdosta. Teillä on varmaan takuu, soita nyt ihmeessä ja käytä takuu hyväksesi :o

Niin, ja ihan normaalin kuulloinen on, ottaa vettä normaalisti ja linkoaa hyvin, eli ei kai tuossa mitään "oikeeta vikaa" ole, on vaan vesipihi niinkuin nykykoneet on.
Mut harmittaa ihan kamalasti kun luulin et ostettiin oikeesti laadukas kone joka pesee hyvin.:(

Ei tuo normaalia ole jos vaahtoa on noin hurjasti. Koetas ensin kysyä pesuaineen valmistajalta, meillä mm. erisan teki sitä että nostatti vaahdot lattiakaivosta ja siinä erässä olikin sitten vikaa, saatiin korvaukset jonka jälkeen ei enää tehnyt tuota mutta että koko rumpu vaahdossa, ei kuulu olla niin.

Vaikka kone on Miele ja uusi, siinä voi olla vika. Kone ei todennäköisesti tyhjennä käytettyä vettä, vaan pyörittää huuhtelutkin samalla pesuvedellä vian vuoksi. Eli poistopumppu ei aukea. Se on varsin pieni, mutta mahdollinen vika missä tahansa pesukoneessa ja kuuluu tietysti takuuseen. Siitä vaahto ja huono pesutulos. Ota yhteyttä huoltoon. Turha sitä on täällä kiukutella, kun asia voidaan varmaankin hoitaa kuntoon.

Ja kaverilla on mielen pesukone+kuivausrumputorni, ei tehnyt noin kun omia pyykkejä sinne vietiin pestäväksi tässä omassa pyykinpesukonerumbassa. Tosin sen huomasin että pesuainejäämiä on jäänyt hurjasti hänen pesuaineestaan.

Soittelin mielen asiakaspalveluun, ei ne osanneet mitään oikein sanoa.
Pitää kai soittaa paikalliseen huoltoon vielä, ei vaan huvittais huoltoa juoksuttaa jos toi on vaan ominaisuus.. Mut kai ne siellä huollossa ossaa puhelimessakin jotain sanoa.
Kiitos vastauksista!:)

Meillä IHAN sama ongelma! Meillä oli LG:n kone n. 5 v ja se teki samaa, sitten kyllästyin siihen ja ostin myös Mielen kun sitä on kehuttu ihan ykköseksi. Niin nyt sitten sama ongelma; pesun loputtua rummussa (lähinnä luukussa) on vaahtoa. Prkl!!!!! Mies on jo ihan hiilenä mun tuskailuille ja kehoittaa tilaamaan korjaajan tms. Mutta mitä siinä on korjattavaa jos kaksi pesukonetta tekee samaa. Meilläkin letkut on uudet, eli vika ei voi olla siinä. Ja poistaa veden lattiakaivoon, näen sen itse omin silmin. Mutta voisko silti jossain vedentuloon tai poistoon liittyvässä olla ongelmaa? Voiskohan vedenpaine olla liian alhainen? Vai voiko jossain alueella olla veden laatu sellaista, ettei jostain syystä huuhtele pesuainetta kunnolla? Meillä poistoletku menee seinässä n. 100cm korkeudella olevaan "hanaan", josta sitten seinän kautta lattiakaivoon.
Mä olen ihan kypsä kyttäämään koneen luona pesunloppumista ja laittamaan lisähuuhteluja (jotka oli parempia LGn koneessa kuin Mielessä). Onko täällä ketään LVI-asiantuntijaa joka osais sanoa voiko vedentulo/poisto aiheuttaa tällaista?

Meillä IHAN sama ongelma! Meillä oli LG:n kone n. 5 v ja se teki samaa, sitten kyllästyin siihen ja ostin myös Mielen kun sitä on kehuttu ihan ykköseksi. Niin nyt sitten sama ongelma; pesun loputtua rummussa (lähinnä luukussa) on vaahtoa. Prkl!!!!! Mies on jo ihan hiilenä mun tuskailuille ja kehoittaa tilaamaan korjaajan tms. Mutta mitä siinä on korjattavaa jos kaksi pesukonetta tekee samaa. Meilläkin letkut on uudet, eli vika ei voi olla siinä. Ja poistaa veden lattiakaivoon, näen sen itse omin silmin. Mutta voisko silti jossain vedentuloon tai poistoon liittyvässä olla ongelmaa? Voiskohan vedenpaine olla liian alhainen? Vai voiko jossain alueella olla veden laatu sellaista, ettei jostain syystä huuhtele pesuainetta kunnolla? Meillä poistoletku menee seinässä n. 100cm korkeudella olevaan "hanaan", josta sitten seinän kautta lattiakaivoon.
Mä olen ihan kypsä kyttäämään koneen luona pesunloppumista ja laittamaan lisähuuhteluja (jotka oli parempia LGn koneessa kuin Mielessä). Onko täällä ketään LVI-asiantuntijaa joka osais sanoa voiko vedentulo/poisto aiheuttaa tällaista?
Asiantuntija vastaa, hiukka vanha ketju mutta moni varmaan googlettaa tätä.
Miele huuhtelee varmaati riittävällä vesimäärällä, käyttää "vesiplus /max vedentaso" asetuksilla 1-8kg puuvillapesussa 86 ltr vettä, n 5kg pyykkimäärälle. Siemens käyttää 68 ltr vettä.
Ongelma on erittäin todennäköisesti pesuaineen yliannostus, veden ollessa pehmeää, riittää puolet pesuaineen suositusannostuksesta. Luit oikein, puolet pois ja pyykki on puhdasta ja viimeinen huuhtelu on linkouksen alettua vaahdoton.
Olen kemian alalla työskentelevä tekniikan ammattilainen, tiedän mistä puhun.

Meillä tällainen pesukone, kallis LG:n A-energialuokka. Aina käytän lisähuuhtelua ja annostan puolet ohjeesta tai vähemmän pesuainetta. Sekä pesun loppuvaiheessa sekä huuhteluiden aikana lisään itse vettä rumpuun, ihan litran kannulla kaadan pesuainelokeron kautta 2-4l per huuhtelu, joskus tämä auttaa eikä pyykissä ole pesuainejäämiä. Typerältä tuntuu kyllä, että joutuu seisomaan pesukoneen vieressä kun se pesee, meillä kun on vielä eri kerroksessa kuin esim. keittiö ja olohuone..

Tää on tätä nykyaikaa, kun kaikki veden- ja sähkönkäyttö pitää olla A+++ -luokkaa. Sitten ihmetellään kun koneet hajoaa ennen aikojaan (moottorit kovilla kun niistä revitään kaikki tehot irti = ei jää pelivaraa) ja vaatteisiin jää pesuainetta (vettä käytetään älyttömän säästeliäästi).

Sivusta täytettävä kone on kätevä sellaisessa tilassa missä on pidesuihku. Kas kun suihkusta voi laittaa lisää vettä koneen pesuainekaukalosta jolloin pesu ja huuhtelutulos paranee:) Lisäksi joistakin hyvistä koneista voi pakoittaa lisähuuhtelun päälle kaikkiin ohjelmiin.

Meillä on nyt toinen Miele-pesukone, upouusi. Edellinen Miele pesi 21 v. moitteettomasti, joka tosin uutena vietiin ensimmäisen pesun jälkeen heti korjattavaksi, muistaakseni magneettiventtiilissä oli joku vika. Sen jälkeen toimi ilman kipua (neljän hengen taloudessa), kunnes… emäntä yritti hiljakkoin pestä siinä liian painavan maton ja rumpu jotenkin alkoi pyöriä epäkeskosti ja kauluskumi mujustumaan. Voisi ehkä luonnehtia, että oma vika. Ei kun Giganttiin ja uusi Miel. Osat on toki Mieleen kalliita, mutta meillä ei ole niihin mennyt euroakaan.

Yhteistyössä