Pesukoneessa tulee vaatteisiin reikiä

Kovin pyykinpesupainotteisia mun aloitukset tänään mutta mutta...
Meillä on siis pari kuukautta sitten tullut uusi pesukone ja kamalasti alkanut ilmestymään pieniä reikiä trikoisiin ja ohuisiin puuvillaisiin vaatteisiin (ja sit oli se episodi kun koko hiha katos pesukoneessa yhdestä paidasta).
Alkaa nyt pikkuhiljaa ketuttamaan kun vaatetta menee pilalle ihan kamalaa tahtia... Täytänkö mä tota konetta liian täyteen, onko kone vaan huono vai mikä prkl mahtaa mättää? Kellään muulla vastaavia kokemuksia?
 
"vieras"
Mulla oli aikoinaan Candy merkkinen pesukone, jonka tiiviste oli huono siinä luukussa, vaatteet joutui tiivisteen väliin ja pyöriessään siellä poltti/kulutti vaatteeseen reiän. Tiivistettä vaihdettiin noin vuoden välein kunnes koko kone lasahti lopullisesti.
 
Blue
Ettei sinne rummun sisään (sinne minne se hihakin katosi :D) ole joutunut jotai pientä ja terävää (esim. rintaliivin kaarituki) joka pilkottaa ihan minimaalisesti niistä rei´istä ja rikkoo vaatteita. Mulle oli vanhassa koneessa ko tapaus ja sen tuen sieltä pihdeillä kaivelin pois. Oli muuten aika salapoliisityötä koittaa selvittää missä kohtaa on se joka niitä vaatteita rikkoo kun sitä ei paljaalla silmällä meinannut huomata lainkaan.
 
Kokemusta
Mulla on sikäli kokemusta, että asuessamme ulkomailla vähän pidempään sellaisessa residenssissä, kone teki juuri tuota ja lisäksi vaatteisiin ilmestyi usein tummia laikkuja niiden reikien kohdalle. Saimme sitten tilalle uuden, joten en tiedä, mitä tekivät sillä ensimmäisellä, mutta eihän tuo normaalia ole. Niin ja sitä tapahtui ihan riippumatta siitä, miten paljon pyykkiä koneessa oli. Kannattaa varmaan ottaa myyjään ja/tai valmistajaan yhteyttä.
 
"Vieras"
Meillä LG:n kone hajottaa vaatteita kans ihan tasaseen tahtiin... Rumpu on 8 kg:n, eikä koskaan voi sinne laittaa niin pajoon vaatteita tai osa hajoo ihan varmasti. Emme hyötyneet siis yhtään mitään isommasta rummusta.. :/ Tosi ärsyttävää tää on!! Kannattaa kyllä ollaan maahantuojaan yhteyksissä ja kysyä asiasta.
 
"saana"
Meillä myös vaatteissa pieniä reikiä ja yleensä ne reijät löytyy juuri mun ohkasista topeista jne. Mutta en oo osannut edes epäillä pesukonetta, koska se on tässä välissä vaihdettu uuteen. Meillä syypäänä koiperhoset. Ja ne hemmetin loiset tuli mukana tänne uuteen asuntoonkin, vaikka oon yrittäny niistä eroon kaikin keinoin :/
 
Kokemusta
Ettei sinne rummun sisään (sinne minne se hihakin katosi :D) ole joutunut jotai pientä ja terävää (esim. rintaliivin kaarituki) joka pilkottaa ihan minimaalisesti niistä rei´istä ja rikkoo vaatteita. Mulle oli vanhassa koneessa ko tapaus ja sen tuen sieltä pihdeillä kaivelin pois. Oli muuten aika salapoliisityötä koittaa selvittää missä kohtaa on se joka niitä vaatteita rikkoo kun sitä ei paljaalla silmällä meinannut huomata lainkaan.
Niin, meidänkin tapauksessa saattoi juuri olla kyse tuollaisesta, koska kuulin, että koneessa jokin ikään kuin rahisi tai kolisi. Mut kuten sanottu, residenssissä saatiin uusi kone tilalle, muutama paita tosin meni reikäiseksi..
 
minä,
Kovin pyykinpesupainotteisia mun aloitukset tänään mutta mutta...
Meillä on siis pari kuukautta sitten tullut uusi pesukone ja kamalasti alkanut ilmestymään pieniä reikiä trikoisiin ja ohuisiin puuvillaisiin vaatteisiin (ja sit oli se episodi kun koko hiha katos pesukoneessa yhdestä paidasta).
Alkaa nyt pikkuhiljaa ketuttamaan kun vaatetta menee pilalle ihan kamalaa tahtia... Täytänkö mä tota konetta liian täyteen, onko kone vaan huono vai mikä prkl mahtaa mättää? Kellään muulla vastaavia kokemuksia?
Monilla palstoilla samoja ongelmia. Olisko vaatteet niin kestämättömiä nykyään:)
reikiä pesukoneesta? - Kodinkoneet - Suomi24
 
Kaulin
Siellä rumun ulkopuolella on jotain terävää, joka on liian lähellä itse rumpua. Lingotessa vaatteet yrittävät "paeta" niistä rummun rei'istä, ja osuvat siihen terävään jolloin tulee reikiä.

Kokeilkaa ensihätään pienentää linkousnopeutta. Jos se auttaa, saattaa tuo olla syynä.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
essu käyttöön
Mulle kans on tullut reikiä trikoopaitoihin yleensä etupuolelle vatsan korkeudelle. Hoksasin että johtuukohan siitä, että harvoin kokkaillessa muistan laittaa essua ja pannulla paistaessa huomasin että sitä kuumaa rasvaa kyllä vähän aina räiskähtää jossain vaiheessa. Voisikohan nämä aiheuttaa reiät, onko joku muu huomannut samaa?
 
"vieras"
Kaikki vetoketjut kannattaa sulkea ennen pesua. Tietty voi olla että syy ei ole pesukoneessa, etenkin jos puuvillaisiin vaatteisiin ilmestyy reikiä. Niitä reikiä syö esim. turkiskuoriaisen toukat.
 
"vieras"
Meillä myös LG:n 8kg täytön pesukone ja reikiä ilmestyy vaatteisiin :-( Soittelin juuri LG:n huoltoon ja sain ystävällistä palvelua ja vinkkejä millä tarkastaa. Kaveri tosiaan ehdotti laittaa käteen ohuimmat (15den) sukkahousut ja "sivellä" koko rumpu läpi sukkahousujen kanssa. Jos jotain terävää, niin sukkahousut tarttuu varmasti kiinni. Varoitteli myös täydellä koneella pesemästä herkkiä (ohuempia) vaatteita täydellä linkouksella. Kun on 8kg vaatetta sisällä ja alat linkoamaan 1400 kierroksella on keskipakoisvoima melkoinen ja vaatteet painautuvat kovin rummun seinämään ja sitä kautta niihin pieniin reikiin ja sitä kautta voi tehdä reijän vaatteeseen. Harmittaa kyllä vietävästi ja vaatteita syövät ötökät ym. mahdolliset tekijät (jauhemainen pesuaine, rintaliivin hakaset, vetoketjut jne.) on tsekattu.
Jospa tästä eteenpäin sitten pienellä linkouksella ja varsinkin ohkaiset vaatteet vaan hienopesun kautta ja pienellä linkouksella. Katsotaan kuinka käy...
 
kkkkkkkkkkkkkk
LG 8 kg myös meillä ja puuvillaisiin vaatteisiin tulee reikiä. Jos on elukoita, niin eikös silloin pitäisi olla myös jotain silmin nähtävää, toukkia, kuoria, munia jne ??? Kiitos hyvistä vinkistä; Ainakin sukkahousuja kokeilen heti! :)
 
meillä reikiintyvät kuivaessa
Vein täysin ehjät vaatteet narulle ulos ja hain illalla sisälle,kun viikkailin kaappeihin niin muutamassa vaatteessa oli hampaan jälkimäiset reiät.Vahva epäilys, että naapurin koira on käynyt pyykkejä repimässä narulta!Pitäisivät ihmiset koiransa kiinni.
 
wseder
Jos laitat trikoovaatteet kuivausrumpuun kuivamaan niin ei voi muuta olettaakaan kun että reikiä tulee. Elastaani ei kestä kuivausrumpua ja mitä enemmän sitä on vaatteessa niin reikiintyy helpommin.
 
vierailija
Kiitos internet ja kiitos sukkahousut! Löysin särön tai itseasiassa säröt rummusta ja sehän se on ollut syynä vaatteideni kuukausia kestäneeseen hajoiluun. Mutta, mites tuollainen nyt sitten korjataan? Vai korjataanko mitenkään. Viila käteen ja hinkkaamaan?
 

Yhteistyössä