Pesukoneen tunkkainen haju

• Viestiketjun aloittaja Pyykkäri
  • Ensimmäinen viesti
Pyykkäri
Tietäiskö joku hyvän keinon miten saisin pyykinpesukoneesta ummehtuneen/tunkkaisen hajun pois? Olen tänään pyyhkinyt kaikki osat miedolla kloriittivedellä ja sitten pesin koneen tyhjänä 90 asteessa, mutta haju ei lähtenyt. Kone on päältä täytettävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkäri:
Tietäiskö joku hyvän keinon miten saisin pyykinpesukoneesta ummehtuneen/tunkkaisen hajun pois? Olen tänään pyyhkinyt kaikki osat miedolla kloriittivedellä ja sitten pesin koneen tyhjänä 90 asteessa, mutta haju ei lähtenyt. Kone on päältä täytettävä.
Samaa kysyin yksi päivä.kaikki toimenpiteet olen tehnyt ja haju on edelleen kuvottava.Ne kumiosat ilm.haisee, enkä saa hajua millään pois

Pyykkäri
On todella ärsyttävää kun kone lopettaa pesemisen niin on pakko ottaa vaatteet heti pois koneesta, tai muuten ne alkaa haisemaan. Eikä toi meidän kone ole kuin 4 vuotta vanha.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pyykkäri:
Samaa kysyin yksi päivä.kaikki toimenpiteet olen tehnyt ja haju on edelleen kuvottava.Ne kumiosat ilm.haisee, enkä saa hajua millään pois
ootteko jo kokeillut sitä apteekista saatavaa sitruunahappoa. Meillä auttoi se, kun pari kertaa pesin sitä koneessa. Kerta ei riittänyt.

hippula
mä kaadoin pesuainelokeroon n.puoli purkkia ruokasoodaa ja pyöritin koneen tyhjänä 60 asteessa.Lähti hajut!Sitä ennen ehdin kokeilla kaiken mahdollisen lukuunottamatta sitä apteekin sitruunahappoa.

auringonkukka-75
Voi vitsi. Just tänään mietin ihan samaa, kun nostelin koneesta pyykkiä pois. Miten ihmeellä sen hajun saa pois? Ja meillä ainakin jää jotain töhnää sinne koneeseen esim. niihin tiivisteisiin yms. Joku sanoi, että se on pesuainejäämiä, mutta milläs mä sitten pesen, jos en pesuainetta laita?
Olen yrittänyt etikalla ja kuumalla vedellä pestä konetta, mutta mikään ei tunnu auttavan. Nyt joku fiksu, anna ihmeellä hyvät vinkit. Kiitos :flower:

Pyykkäri
Jaahas mun pitää huomenna mennä ostamaan tota sitruunahappoa. Jospa se sitten auttaisi. Etikkaa olen kokeillut se vei hajun ihan vaan hetkeksi pois. Juu luukku on koneessa aina auki kun ei ole päällä.

Stinas
Tiivisteissä on yllättävän paljon mönjää. Pidän luukun ja pesuainelokerikon raollaan käyttöjen välillä, samoin kuivaan aina tiivisteen alapuolen koska sinne jää vettä.
Äläkä käytä zeoliitti pulveria.

Yhteistyössä