Pesukone haisee edelleen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Olen puhdistanut sitruunahapolla, pyyhkinyt ne kumien sisäosat, pesiuainelokerikon ja käytän vain nestemäistä pesuainetta....Onko niissä zeoliitteja vai onko yksinkertaisesti tuo kone tullut tiensä päähän.Pyrin säännölisesti myös pesemään koneen tyhjänäkin 90 asteessa , mutta haju on vaan hetken poissa ja taas alkaa haisemaan järkyttävälle. luukkua pidän auki aina pesukoneen käytön jälkeen ja muutoinkin
Koneen ostin noin4-5 vuotta sitten työkaverilta ja se oli ollut hänen äidillään ja vähässä käytössä, mutta joko ikää alkaa oleman sen verran, ettei mikään puhdistuskeino enää tepsi.
Arvioisin tuon koneen olevan noin 7-10 vuotta?

Kokeile pyöräyttää ohjelma läpi etikan kanssa. Käytä etikkaa pyykinhuuhteluaineena säännöllisesti, niin ei haise kone. Laimennetulla etikalla voit pestä myös kaikki tiivisteet sun muut.

Oletko puhditanut myös nukkasihdin perusteellisesti? Pidäthän pesujen välillä kannet/luukun auki? Voisiko olla, että siellä letkuissa on jotain töhnää?

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Kokeile pyöräyttää ohjelma läpi etikan kanssa. Käytä etikkaa pyykinhuuhteluaineena säännöllisesti, niin ei haise kone. Laimennetulla etikalla voit pestä myös kaikki tiivisteet sun muut.

Oletko puhditanut myös nukkasihdin perusteellisesti? Pidäthän pesujen välillä kannet/luukun auki? Voisiko olla, että siellä letkuissa on jotain töhnää?

Etikkaa en ole kokeillut vielä...Paljonko laitan ja laitanko pesuinelokerikkoon sen vai voiko laittaa pesupalloon.Nukkasihdin olen vasta putsannut.Luukku on auki pesujen välissä....

Mulla ei ole kone haissut kertaakaan sen jälkeen kun aloin käyttämään Allegroa pesuaineena,sitä tosin en tiedä mistä sitä saa,äiti ostaa sitä joltain myyjältä aina mullekkin.

En tiedä kuinka suositeltavaa on, mutta minä tungen konetiskijauhetta lähes jokaiseen ongelmakohtaan niin pönttöön- tukkeutuneeseen viemäriin kuin pyykkikoneeseenkin. Kuumaa/kiehuvaa vettä päälle ja aine alkaa kuohumaan. Pinttyneestä termaristakin nousee vaan mustat riekaleet pinnalle.. Kokeile jos uskallat :-)

Sitruunahappo pesun jälkeen pitää myös poistoletku otta irti viemärin päästä ja ravistella tyhjäksi. Hyvä on ajaa huuhtelu ohjelma ja sitten koneen tyhjennys niin että poistoletku on suorana lattialla.
Koska poistoletku on usenmiten haitarimallinen ja vielä mutkalla matkalla viemäriin, sinne saostuu zeoliittiä joka ei lähde helposti pois.
Pari +90 pesua kuussa ja em. mainut toimenpiteet pitävät ikävät hajut poissa.

Oletko varma että kone lämmittää vettä? Vanhemmiten se lämpövastus voi kärähtää ja kone peseekin aina kylmällä vedellä. Nykyiset pesuaineet on vaan in hyvä että e pesee suht puhtaaksi kylmässäkin vedessä. Meillä kävi näin, ja mistään muust aen huomannut kuin kestovaippapyykistä.