Pesettekö kiinankaalin?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Todellakin! Kiinankaalihan se tais yks vuos ollakin kun siinä oli sitä salmonellaa vaikka kuinka ja paljon. :x Mä en edes ikinä osta kiinan kaalia.
...ja pesemällähän se salmonella lähteekin tosi näppärästi... NOT....

Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huih! salmonellaa :x No miten pesette? Lehti kerrallaan vai käytättekö vain hanan alla? Ei kai tästä pesemättömästä mitään loiselukoita ainakaan saa?
Halkasen ja huuhtelen kunnolla juoksevan veden alla.
Tosin kiinankaalia en ole kertaakaan omaan talouteen ostanut, en tykkää.

ap
Koen vaan noiden salaattien pesemisen hankalaksi. Jollei lehti kerrallaan pese niin eihän ne kunnolla puhtaaksi tule ja sinne lehtien väliin ja hirmuset määrät vettä, ellei niitä sitten linkoa jollain :D Päällimmäiset lehdet otan tietysti aina pois. Kurkut tomaatit paprikat ja muut pesen kyllä. Rupesin vaan nyt miettimään, ettei vaan koko perhe nyt sitten sairastu johonkin...

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Todellakin! Kiinankaalihan se tais yks vuos ollakin kun siinä oli sitä salmonellaa vaikka kuinka ja paljon. :x Mä en edes ikinä osta kiinan kaalia.
...ja pesemällähän se salmonella lähteekin tosi näppärästi... NOT....
Noh, en mä nyt tarkottanutkaan että se tosiaan liukenee veden mukana. Jos mä kiinankaalia söisin, niin pestynä ja kypsennettynä. Tarkoitin vaan että eikös se kiinankaali ollut josta sitä joskus löytyi...

Yhteistyössä