Pesettekö kädet aina saippualla?

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelen"
Jos pesisin joka wc-käyntikerta kädet saippualla, kädet olisivat todella huonossa kunnossa. Nykyisin siis pesen vain ison hädän jälkeen saippualla (tai jos alan laittaa ruokaa), muutoin pelkällä vedellä. Virtsavaivan vuoksi käyn 10-15 krt pissalla vuorokauden aikana, joten saippuaakin kuluisi melkoinen määrä mikäli käyttäisin saippuaa aina. Nyt tuli erään ihmisen kanssa asia puheeksi ja alkoi kauhistella tuota kun en käytä saippuaa. Olenko jotenkin omituinen??
 
Pesen aina wc-käynnin jälkeen kädet saippualla. Pesen kädet myös ennen ruuanlaittoa. Oksettaa katsoa yleisissä vessoissa naisia jotka eivät pese käsiään, hyi helvetti. Naamaansa voi toki lääppiä ja korjailla meikkiä mutta se käsien pesu on jotenkin ylivoimaista. Nämä samat ihmiset lääppivät sitten ovenkahvoja, kasviksia kaupoissa jne. :x
 
Pesen!
Voi yök. Pin, siistin näköinen ihminen. Eipä uskoisi.

Tottakai pesen saippualla, ei kädet ole muuten pestyt. Miksi huljutella vedellä sitten edes kun siitä ei ole mitään hyötyä.
 
"pimpsu"
[QUOTE="emma";30706238]Mun lapsuudenkodissa ei edes ollut ikinä käsisaippuaa. Kaikki viisi lasta selvittiin hengissä :)[/QUOTE]

Oletko oikea Emma? Emmat on epähygieenisiä, olen todellakin huomannut. :(

Tottakai kädet pestään saippualla!!!
 
"..."
[QUOTE="emma";30706238]Mun lapsuudenkodissa ei edes ollut ikinä käsisaippuaa. Kaikki viisi lasta selvittiin hengissä :)[/QUOTE]

Heh, sama täällä, ei meilläkään ollut saippuaa, ja vanhempani olivat vielä lääkäreitä :)
Itse pidän vessassa nykyisin saippuaa, mutta sillä pesen kädet vain puutarhahommista tai kaupungilta tultua, en muuten.
 
"Karvamonni88"
Pesen, mutta vaihdoin saippuan sellaiseen jossa ei ole SLS:ää eli incissä sodium lauryl sulfate. Se tekee tosi pahaa atooppiselle iholleni ja nyt onkin parantunut huomattavasti kun jätin sen pois.
 
Pesen
Pesen saippualla, kun käyn kakalla tai hoidan lasten kakka-asioita, ja tietty silloin, jos kädet ovat tosi likaiset. Yritän pestä myös silloin, kun tulen kaupungilta, mutta tosi usein unohtuu. Muuten pesen vedellä. Ja on kuivat kädet, vaikka käytän Sebamedia tai oliiviöljysaippuaa! Mulla tulee oikein haavoja käsiin, kun ne ovat niin kuivat.
 
vierass
Kesken ruoanlaitoin saatan vain huuhtaisita kädet, kun pilkon jotain tomaattia jä kädet mehustuu siinä ja pitää välillä hämmentää jotain pannussa tai kattilassa. Mutta muutoin pesen aina saippualla, ennen sitä tomaatin pilkkomistakin esimerkiksi. Kyllä kädet on aika hyvin kestäneet, ainoastaan lasten vauva-aikana ne on joskus menneet jatkuvista pesuista huonoon kuntoon.
 
"Tiiu"
No huhhuh! Ootko ikinä miettinyt että suurin osa bakteereista on wc-nupissa, vesihanassa ei suinkaan sun pyllyssä.
Ja kyllä, todella käytön saippuaa js opetan lapseni myös käyttämään.
 
Pesen
[QUOTE="Tiiu";30706573]No huhhuh! Ootko ikinä miettinyt että suurin osa bakteereista on wc-nupissa, vesihanassa ei suinkaan sun pyllyssä.
Ja kyllä, todella käytön saippuaa js opetan lapseni myös käyttämään.[/QUOTE]

Joo, olen ajatellut, mutta kädet ei kestä tämän enempää saippuaa. Jotenkin olen selvinnyt hengissä, ennen käytin paljon vähemmän sitä saippuaa.
 

Yhteistyössä