Pesettekö kuravaatteita pesukoneessa ja jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon aina pessyt lapsen kurikset tarvittaessa. Eli aika usein. En osaa sanoa kärsivätkö pesusta vai siitä kovasta kulutuksesta. Luultavasti jälkimmäisestä.

Pesuohjeet kannattaa lukea ;) Oon ennen pessyt tavallisella ohjelmalla, lämpötilan oon katsonut, mutta vasta viimeks huomasin uusista kurksista, ettei saa lingota ollenkaan!

miks ne täytyy koneessa kovin tiheesti pestä? meillä suihkautetaan käytönjälkeen jos oikein ravassa tai sit annetaan vaan kuivua ulkona ja karistellaan liat pois.. keks kertaa vuoteen ehkä pessy koneessa..

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
miks ne täytyy koneessa kovin tiheesti pestä? meillä suihkautetaan käytönjälkeen jos oikein ravassa tai sit annetaan vaan kuivua ulkona ja karistellaan liat pois.. keks kertaa vuoteen ehkä pessy koneessa..

Monesti niihin jää vain sitä kuraa kiinni vaikka suihkuttaa.

Mä luulen, että päiväkodista käskyttävät jo, jos en itse älyäis vaatteita useammin kuin kahdesti vuodessa ottaa pesuun. Ei meilläkä sillon niin useesti tarvinut pestä kun lapsi oli vielä kotihoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Mä luulen, että päiväkodista käskyttävät jo, jos en itse älyäis vaatteita useammin kuin kahdesti vuodessa ottaa pesuun. Ei meilläkä sillon niin useesti tarvinut pestä kun lapsi oli vielä kotihoidossa.

Joo,päiväkodin seinällä on lappu:viethän kuravaatteet aina välillä pesuun.

Ne alkais haisemaan jos niitä ei pesisi. Pelkkä suihkuttelu ei kyllä riitä joka kerta.

Siksi, että ne alkavat haista. Eikä se haju ole mitenkään miellyttävä.

Yleensäkin jos ei pese vaatteita niin vaikka ei silmällä likaa erottaisi niin hajusta tietää. Pesemätön vaate haisee lialle.

mulla on varmaan ihan super hyvä hoitsutäti kun ei se mitään tommosta käske tekeen ;) kurikset saa jättää sen eteiseen tai ovelle pihalle ja se saattaa jopa ite ne huuhtasta taas aamuks puhtaaks :D tiedän kyllä työtoverini piti pestä saappaat ja kuravaatteet päivittäin perhep.hoitajan käskystä :(

Alkuperäinen kirjoittaja mirva80:
Alkuperäinen kirjoittaja SIKSI:

Siksi, että ne alkavat haista. Eikä se haju ole mitenkään miellyttävä.

Yleensäkin jos ei pese vaatteita niin vaikka ei silmällä likaa erottaisi niin hajusta tietää. Pesemätön vaate haisee lialle.

Meillä haisemaan rupeaa ennemmin hiestä reimatec kuin kurikset vaikka kuriksia käytetään useammin, Se on eri asia jos nyt koirankakas rypevät

Ihan oikeasti maailmassa on muitakin hajuja kuin hiki ja koirankakka.
Ihan lika haisee. Harvemman lapsen hiki haisee.
Pesemättömät vaatteet kyllä haisevat. Ihan lialta.

kyllä mä ton tiedän että lika haisee :) ja että osaa haistakkin pahalle.
mut silti en pese kuriksia koneessa ku talvisäilöön ja maks kerran välillä ;D
meitähän on niin moneen tyyliin.. oon varmaan jossain muussa asiassa sit itte tosi tarkka ja joku aattelee että haloo onks kaikki palikat kohallaa..
hyvää yötä kaikile..aamulla kuralaatikolle leikkimään.. öitä!!

Kyllä minä pesen myös kurikset koneessa, viikottain jos on oikein kurakelejä, muutoin harvemmin. Ja syy on se, että vaikka ne kurikset huuhtaisee, ei niistä tule puhtaita, vaan ne ovat inhottavat niljaisia, ja inhottavia päälle puettavia, eli ajattelen niitä hoitajiakin. Eikä ne pesussa kulu, ja jos kuluvat niin sitten kuluvat.

Pesen koneessa yleensä kerran viikossa. Jos on ollut kovin kuraista ja kurikset kovassa käytössä päiväkodissa, otan pesuun useammin. Hienopesu, 40 astetta ja ilman huuhteluainetta. Pahimmat hiekat huutelen ensin pois, ettei tuki konetta :) . Mä en ainakaan saa kuriksia yhtä puhtaiksi ihan vaan huiluttamalla lavuaarissa.

Ja ne alkaa haisemaan toooosi pahalle, sanoo täti joka joskus ollut päiväkodissa töissä.

Kyllä pesen koneessa, on niissä mukana ihan pesuohjeet. Ja kyllä hakiessani lapseni hoidosta nuo vaatteet myös huuhdellaan ja tarpeen mukaan viedään kotiin pesuun. Riippuu niin keleistä, miten usein niitä tarvitsee viedä kotiin. Joskus piti pestä kerran viikossa, nyt ei ole vielä koko syksynä pesty kertaakaan. Hanskat kerran.

Ja kyllä niitä on tarkoituskin pestä. Äitini (töissä päiväkodissa) noituu vanhempia, jotka kuvittelevat että kuravaatteita ei tarvitse pestä, koskaan. Tosin nämä aikuiset eivät varmaan huuhtele koskaan niitä vaatteita myöskään ja näky on sen mukainen.

Mua ottaa kyllä päähän kun lapsi perhepäivähoitajalla hoidossa ja tyyliin joka päivä saat koneessa pyörittää kuravehkeet. Vaikka isommat ensin huuhtookin suihkulla niin kyllä sitä hiekkaa koneeseen tulee ja kukas sen si maksaa kun kone pamahtaa? Hoitopaikka on omakotitalo ja ihmettelen suuresti jos siellä ei ole puutarhaletkua millä hoitaja voisi huuhtoa edes kerran päivässä 4 lapsen vaatteet. Vaikka sillä välin kun lapset nukkuu. Kiva si hakea lapsi ja kurikset matkaan kun paskaset saappaatkin ovat kiinni kuristen lenksuissa. Ei siis yhtään viitsi vaivautua hoitaja mihkään muuhun kun ulkona riisuun ja syömään ja nukkuun... Kaikesta muista asioista kuten nenän valumisesta jaksetaan valittaa. Niin alkanu sapettaan koko hoitotäti :(

Neljässä kympissä aina tarpeen tullen, ihan normaalin muun pyykin joukossa. Kuriksia kuitenkin käytetään niin vähän, ettei ole mennyt miksikään käytössä sen enempää kuin pesussa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä77:
Mua ottaa kyllä päähän kun lapsi perhepäivähoitajalla hoidossa ja tyyliin joka päivä saat koneessa pyörittää kuravehkeet. Vaikka isommat ensin huuhtookin suihkulla niin kyllä sitä hiekkaa koneeseen tulee ja kukas sen si maksaa kun kone pamahtaa? Hoitopaikka on omakotitalo ja ihmettelen suuresti jos siellä ei ole puutarhaletkua millä hoitaja voisi huuhtoa edes kerran päivässä 4 lapsen vaatteet. Vaikka sillä välin kun lapset nukkuu. Kiva si hakea lapsi ja kurikset matkaan kun paskaset saappaatkin ovat kiinni kuristen lenksuissa. Ei siis yhtään viitsi vaivautua hoitaja mihkään muuhun kun ulkona riisuun ja syömään ja nukkuun... Kaikesta muista asioista kuten nenän valumisesta jaksetaan valittaa. Niin alkanu sapettaan koko hoitotäti :(

Pistäisitkö sinä hoitajan pesemään myös muitakin lastesi vaatteita kuin kuravaatteet? Mitäs jos haalari on likainen hiekasta? Jotenkin tuntuu oudolta, että sun tehtävänäsi ei olisi huolehtia vaatteiden pesusta.

Yhteistyössä