Pesetkö tyynyt ja peitot yövieraiden jäljiltä?

Itse pesen ja toivoisin tietysti, että jos itse olen jossain yövieraana, että saisin puhtaan peiton ja tyynyn. Tiedän kyllä myös paikan, jossa ei vaihdeta edes petivaatteita vieraille tarkoitettuihin peittoihin/tyynyihin. HYI!
 
....
Lakanat vaihdetaan puhtaisiin, mutta peittoja tyynyjä tuskin pesen. Lakanathan siinä on suojana! Ei hotellissakaan pestä peittoja ja tyynyjä joka vieraan jäljiltä. Älytöntä bakteerikammoa jos alkaisi pesemään. Ei peittoja ja tyynyjä edes saa pestä kuin pari krt/vuosi... ja sekin jatkuvassa käytössä suositus.
 
  • Tykkää
Reactions: rops
No en kyllä pese.
Toisaalta meidän yövieras on aina sama, mutten pesis vaikka ei oiskaan.

Mutta liinavaatteet vaihdan aina eri vieraiden kohdalla, mutta samalla vieraalla voi pitää samat lakanat pari kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
"möhömaha"
Minusta olisi hirveää tuhlausta pestä siis ite täkit ja peitot useammin kun 2kk välein. Tyynyliinat, pussi ja -lakanat päätyy kyllä melko helpostikkin pesuun, ellei tiedossa ole että samaiset vieraat käyttää niitä pikapuolin uudelleen. Meitähän on moneksi ja niin kun vieraissa ollaan niin kai se pittää vaan sopeutua. Ei se nyt niin kamalaa ole nukkua samoissa lakanoissa missä joku toinen on nukkunut, vaikka itsehhän rakastan juuripestyjä puhtaudesta karheita lakanoita.
 
"siirappi"
En tietenkään enkä edes vaihda petivaatteita kuin ehkä korkeintaan vuoden-puolentoista välein. Kyllä pitäisi riittää että ilmaisen yösijan saa, ei tämä mikään hotelli ole.
 
Musta on vaan ällöttävä ajatus, että joku on viime vierailulla kuolannut tyynyliinan ja tyynyn märäks, sit se ehtii kuivua ennenkun sänky puretaan ja tyyny laitetaan kaappiin ilman pesua. Sit se otetaan sieltä seuraavalle vieraalle, pistetään tyynyliina päälle ja toivotetaan hyviä unia.
 
Mä käytän tyynyn ja tyynyliinan välissä vielä sellaista joustofroteista suojatyynyliinaa, vai mikä sen nimi on. Ja vieraan lähdettyä pesen sen, tyynyliinan ja lakanat. Mutta tyynyä ja peittoa en pese kuin tarpeen vaatiessa.
 
Musta on vaan ällöttävä ajatus, että joku on viime vierailulla kuolannut tyynyliinan ja tyynyn märäks, sit se ehtii kuivua ennenkun sänky puretaan ja tyyny laitetaan kaappiin ilman pesua. Sit se otetaan sieltä seuraavalle vieraalle, pistetään tyynyliina päälle ja toivotetaan hyviä unia.
No tässä tapauksessa sun ei kannata koskaan nukkua sairaalassa, hotellissa tai varmaan kovin monen tavis ihmisenkään luona. se ois musta ällöä että eri vieraat nukkuis samoilla lakanoilla mutta jos siinä päällä on uudet puhtaat lakanat niin ei ne pöpöt sieltä nyt sun silmille hyppää, jos mitään pöpöjä ees on. Ehkä sun kannattaa kuljettaa omaa peittoa ja tyynyä matkassa :D
 
liinavaatekaappi
Musta on vaan ällöttävä ajatus, että joku on viime vierailulla kuolannut tyynyliinan ja tyynyn märäks, sit se ehtii kuivua ennenkun sänky puretaan ja tyyny laitetaan kaappiin ilman pesua. Sit se otetaan sieltä seuraavalle vieraalle, pistetään tyynyliina päälle ja toivotetaan hyviä unia.
Miksi käytät tyynyliinaa ja pussilakanaa, kun kerran peset ne peitot ja tyynyt??
Ei niillä liinavaatteilla ole mitään virkaa, kun jokatapauksessa peset sitten ne petivaatteet.
Liinavaatteet on olemassa siksi, ettei niitä tarvitsisi aina pestä niitä tyynyjä ja peittoja.
...
Vaikuttaisi, että menee sinulla vähän överiksi...
 
tytönjapoikienmamma
Jaa, jkinä kun luulin olevani ylihygieeninen, tai näin mua on usein "haukuttu". Mutta joku veti nyt vertoja, sillä minäkään en pese peittoja ja tyynyjä vieraiden jälkeen, lakanat ja tyynyliinat vain. En myöskään ole kuullut, että kukaan muukaan pesisi.
 
Joskus pesen myös peiton ja tyynyn..
Varsinkin kesällä jos niihin on hikoillessa tarttunut hien haju tms..

Talvella pakkasilla heitän ulos yön yli tuulettumaan ja viikkaan kaappiin ja pesen ainoastaa liinavaatteet. :)
 

Yhteistyössä