Pesetkö takapuolesi isolla asialla käynnin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hyi niille, ketkä ei pese. Lapsikin osaa takapuolensa pestä kakkimisen jälkeen... Eri asia jossain töissä, jossa mahdollisuutta siihen ei ole. Siis yök, eikö ihmiset välitä hygieniasta yhtään? :$ :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No hyi niille, ketkä ei pese. Lapsikin osaa takapuolensa pestä kakkimisen jälkeen... Eri asia jossain töissä, jossa mahdollisuutta siihen ei ole. Siis yök, eikö ihmiset välitä hygieniasta yhtään? :$ :o

etkös sä ollut kiihkeästi tässä taannoin puolustamassa stringien käyttöä etkä nähnyt niissä mitään hygieniariskiä...? ;) että mikä nyt kenenkin mielestä on hygieenistä, ällös tuomitse ettei sinua tuomittaisi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:

etkös sä ollut kiihkeästi tässä taannoin puolustamassa stringien käyttöä etkä nähnyt niissä mitään hygieniariskiä...? ;) että mikä nyt kenenkin mielestä on hygieenistä, ällös tuomitse ettei sinua tuomittaisi. :)

No ehkä mun mielestä niissä ei ole mitään epähygieenistä, koska mulla on todella tapana pestä se peppuni.

Mää luulin, että tää on joku vitsillä aloitettu ketju. Mutta, että joku ihan OIKEESTI pesee takapuolensa joka ikinen kerta isolla hädällä oltuaan.. No kukin tehköön mitä haluaa. Enpä ole muuten ikinä huomannut, että joku käyttäisi yleisvessoissa käsisuihkua, vaikka selkeesti olisikin ollut isommalla hädällä...

Ja siis joo mäkin kuulun pyyhkimisporukkaan...

No ei tässä hygienista ole kyse. Jos perse on ihan paskassa, niin kai sen jälkeen jokainen pesee, mutta kun paperi ajaa saman asian! Jos paperiinkaan ei tartu mitään, niin minkä ihmeen takia pitäs persettä vielä erikseen pestä?

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:

No ehkä mun mielestä niissä ei ole mitään epähygieenistä, koska mulla on todella tapana pestä se peppuni.

aivan. avainsana tässä sun tekstissä olikin tuo MUN MIELESTÄ. mikä kenenkin mielestä on hygieenistä. mun mielstä taas on ihan hygieenistä pyyhkiä kakan jälkeen paperilla ja pestä pylly päivän päätteeksi suihkussa. meitä on moneksi ja jos sut ja mut laitettais vierekkäin niin tuskin meistä kumpikaan toista pahemmalle haisis. :)

Alkuperäinen kirjoittaja höh:

No ei tässä hygienista ole kyse. Jos perse on ihan paskassa, niin kai sen jälkeen jokainen pesee, mutta kun paperi ajaa saman asian! Jos paperiinkaan ei tartu mitään, niin minkä ihmeen takia pitäs persettä vielä erikseen pestä?

No on se kuules vähän niinkin, et jos sun ihoa koskee kakkapökäle, niin ei siitä välttämättä mitään paperiin jää. En mä nyt yleisissä rupea pesemään, mutta aina kotona kuitenkin.

Joskus pesen ja joskus en. Ja meille on veskissä peppupyyhe, koska lapset ei käy suihkussa joka päivä enkä välttämättä itsekään ja illalla käydään pyllypyykillä ennen nukkumaan menoa. Joten se peppu pestään joka tapauksessa joka päivä.

Rupesin miettimään, että kai te sanotte, jos esim. sairastutte ja hoitajan armoille joudutte, että haluatte alapesun aina ison hädän jälkeen? Kun itse työssäni (päiväkoti, sairaala, kotihoito, ym.) en ole ikinä törmännyt ihmiseen, joka niin haluasi.

Useimmiten pesen, en tosin aina. Ja töissäkin pesen, tää asiakkaan toimitalo kun on sen verran uusi ja fiini, että täällä on vessassa "pillupuhelimet". :p Niin on kyllä meidän omallakin toimistolla. Mut jos oon esim. jossain kahvilassa tai ravintolassa tai kylässä jonkun luona, sit en välttämättä pese.

Mä suihkutan ensin ja sitten pyyhin märällä paperilla ja lopuksi kuivalla. Jos suihkua ei ole niin käytän pelkästään paperia, oleellisinta on, että on jotain vetistä käytössä.

Tää on sairasta. Mä en voi uskoa että joku pesee.... En itse pese eikä tulis pieneen mieleen!! Meillä ei ollut edes vessassa bideetä varmaan vuoteen eikä kukaan sitä kaivannut. Kakalla kävin muutaman kerran tuona aikana

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuinka estätte sen kakka-perseisen veden roiskumisen pimpan puolelle? kun pitää olla niin hygieeninen niin eihän takaosaston bakteerit saa päästä etupuolelle.

Pidän suihkua sellaisessa asennossa ettei niin helpolla mene. Ja sitten huuhtelen vielä etupuolelta jotta pimpan huulille mahd jääneet likavedet varmasti huuhtoutuu pois :D . Ja koskaan ei oo ollu virtsistä joten pöpöt ei oo päässy sinne.

Meillä mies pesee aina. Minä pesen, jos näyttää että paperi ei ole puhdas pyyhkimisen jälkeen ;) tai yleensä käytän kyllä joka tapauksessa ensin vedellä kasteltua paperia ja sitten kuivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Tää on sairasta. Mä en voi uskoa että joku pesee.... En itse pese eikä tulis pieneen mieleen!! Meillä ei ollut edes vessassa bideetä varmaan vuoteen eikä kukaan sitä kaivannut. Kakalla kävin muutaman kerran tuona aikana

Ai ihmisp.askan pois peseminen sairasta? Hmm, eikös se pikemminkin olis sairasta että ne kakit jättää omaan pymppyynsä paperilla leviteltynä(=lue, kuorrutettuna) :D JOS oikein aletaan saivarteleen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Rupesin miettimään, että kai te sanotte, jos esim. sairastutte ja hoitajan armoille joudutte, että haluatte alapesun aina ison hädän jälkeen? Kun itse työssäni (päiväkoti, sairaala, kotihoito, ym.) en ole ikinä törmännyt ihmiseen, joka niin haluasi.

Ehkäpä juuri monen ennakkoasenteen takia kukaan ei uskalla sanoa sitä, kun pidetään jotenkin outona ja ylihygieenisenä...!!!

Itse olen pessyt varmaan reilu 10 vuotta enkä enää "voi olla" pesemättä. Joskus jos joutuu käymään kakkosella töissä, on ihan karmeen likanen olo koko loppupäivän vaikka kuinka kova väännös olisi.
Ja kyllä, käyn suihkussa myös joka ilta, mutta jos teen sonnan aamulla, en voisi kuvitella ilman alasuihkua olevani iltaan asti.
Mitään tulehduksia tai muita ongelmia ei ole tänä aikana ollut, joten ei ole ainakaan tämä hygieenisyys mitään haittaa aiheuttanut.

Ja jos aletaan miettimään ihan yksityiskohtaisia juttuja, niin jos väännät karmeen kovan pökylän, niin eikös se pönttöön loiskahtaessaan kastele koko per*een??? Onpa kiva sitten vetää housut jalkaan kun takapuoli on märkä vessavedestä. (olkoonkin että olisi pyyhitty)

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:

Ai ihmisp.askan pois peseminen sairasta? Hmm, eikös se pikemminkin olis sairasta että ne kakit jättää omaan pymppyynsä paperilla leviteltynä(=lue, kuorrutettuna) :D JOS oikein aletaan saivarteleen :whistle:

Olisikohan aika tarkistaa ruokavalio, jos kakki on sellaista että jää kuorrukkeeksi takapuoleen! Mitähän varten se vessapaperi on edes keksitty?

Yhteistyössä