pesenkö vauvan villavaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muttt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muttt

Vieras
Pitäisikö vauvan (uudet) villavaatteet pestä ennen käyttöä? On noita äp-pakkauksen, ja sitten ruskovillan? Ja pitääkö ne käsitellä pesun jälkeen jotenkin? Miten olette itse tehneet?

Olen tuulettanu, en ole pessy.. olen pessyt lähinnä vain ne vaatteet mitkä tulevat suoraan iholle (ruskovillan lakkia en ole pessy). Ulkovaatteita ja villavaatteita en ole pessy. En myöskään peittoa tai makuupussia

oletko Liia (tai joku muu) käsitellyt ne jotenkin pesun jälkeen? Nuo villahousut kai pitäisi ainakin...
Mulla on siis villahaalari, pari myssyä, parit villahousut ja unipussi. Osa haisee vähän omituiselle, ainakin nyt pesemättä ja tuulettamatta...

Pese vain pesuohjeen mukaan jos tuoksuvat omituiselle. Ja etenkin jos tuuletus ei riitä.

Ite pesen villavaatteet koneessa, kun villaohjelman siihen ovat lykänneet ilokseni. Ja ettei niin kutittaisi nuo villavaatteet, niin käsittelen ne kaikki lanoliinilla. Eli sillä villassa alunperin olleellakin rasvalla, mikä nyt teollisuudessa yleensä poistetaan tuotteista. Ja mitä nyt taas ainakin saa kiitos villavaippahousujen uudelleentulon ainakin osasta ekokaupoista.
Itse olen atoopikko, eikä enää nuo villavaatteet kutise, mutta kyllä tuo miehenikin toivoi samaa käsittelyä omille villavaatteilleen. Ja hyvin on sopinut, vaikka on ollut villasekoitteita (kuten nalle-langat tai bambu-villasekotelangat).

Yhteistyössä