pesemättömät viinimarjat ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Onhan nyt niin, että mitään pensasmarjoja ei tarvitse pestä ennen syömistä? Siis raskaana ollaan. Söoin hyvällä halulla suoraan puskasta ja mies alkoi niuhottamaan...

Oletko tosissasi? Eihän niitä koskaan pestä. Vai oliko joku ruiskuttanut jotain ainetta pensaisiin? Marjojen aikaan ei saa kyllä mitään ainetta suihkuttaa pensaisiin, vaan jos on esim. kasvitauteja, suihkutus on tehtävä jo ennen kukintaa. Ole huoleti. Pensaistahan ne marjat parhaimmat ja terveellisimmät ovat!

Ei tarvitse pestä. Mehua keitettäessä ne suositellaan huuhdeltavaksi jos on ollu pölynen tai kuiva kausi.. Mutta nythän on viime päiviä satanu, eli luonto on puhdistanu niitä.. Ja pakkohan on bakteereja jostain saatava.. muutenhan sä sairastut oven kahvaankin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko tosissasi? Eihän niitä koskaan pestä. Vai oliko joku ruiskuttanut jotain ainetta pensaisiin? Marjojen aikaan ei saa kyllä mitään ainetta suihkuttaa pensaisiin, vaan jos on esim. kasvitauteja, suihkutus on tehtävä jo ennen kukintaa. Ole huoleti. Pensaistahan ne marjat parhaimmat ja terveellisimmät ovat!

Jos olet varma, ettei ne ole suihkutettuja myrkyillä tai itse kasvatettuja niin siitä vaan mutta jos ne ovat jonkun pihasta tai tienvarsilta niin en olisi niistä enää niin varma

siis anopin pihalta söin ja tuskin olivat myrkytettyjä kun anoppikin niitä jälkkäriksi napsi. tuo mies on vaan niin hysteerinen kaikkien vihannesten kanssa, että pestyä kurkkuakaan en saisi syödä ilman kuorimista.

Itse en ajatellut asiasta yöunia menettää.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki on mahtollista:
voihan siihen marjaan jonka laitoit suuhun ollut vaikka pulu kakannut just äsken

Teoreettisesti mahdollista. Aikuinen varmaan huomaisi sen mutta lapset ehkä eivät. Ja kaiken lisäksi JOS se pulu sairastaa lintuflunssaa....

Siis miksi täällä on näin ilkeää porukkaa? En ole yleensä mistään kovin hysteerinen ja muutenkin mielestäni suht järkevä ihminen. Kysyin asiasta ainoastaan koska mieheni alkoi asiasta panikoimaan, eikä uskonut minua eikä anoppia kun sanoimme että hyvin voi syödä. On ressu lukenut liikaa neuvolan opasta, jonka mukaan mansikoita ei saa edes pestyinä syödä.

:o
tiedätkö et mä en ole kuunapäivänä tajunnu et matjat pitäis PESTÄ! Mä olen melko paljon poiminu,säilöny ja keittäny kaiken näköstä marjaa. Ja syöny. Raskaana ja ei raskaana.
Mut mitä niissä marjoissa vois olla niin vaarallista? :)
Nytkin olen (raskaanakin vielä) niin poiminu ja syöny...mansikat,mustikat ja viinimarjat...ja hengissä ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis miksi täällä on näin ilkeää porukkaa? En ole yleensä mistään kovin hysteerinen ja muutenkin mielestäni suht järkevä ihminen. Kysyin asiasta ainoastaan koska mieheni alkoi asiasta panikoimaan, eikä uskonut minua eikä anoppia kun sanoimme että hyvin voi syödä. On ressu lukenut liikaa neuvolan opasta, jonka mukaan mansikoita ei saa edes pestyinä syödä.

Ihan oikeesti mä en ymmärrä kans. Miksi ei mansikoita saa syödä? Puhtaita marjoja?
Olisit kysyny mieheltä et mitä haittaa niistä luonnon marjoista on?
Vitamiinejä ja yms. saa. Son terveellistä vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:

Ihan oikeesti mä en ymmärrä kans. Miksi ei mansikoita saa syödä? Puhtaita marjoja?

Kiitos, tuli parepi mieli. En ymmärrä miksi pitäisi pestä. Varmaan maabakteerien tai lintujen takia, en osaa varmana sanoa.
Täytyy antaa miehen vaan hössöttää rauhassa, toinen ressu on vaan huolissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:

Kiitos, tuli parepi mieli. En ymmärrä miksi pitäisi pestä. Varmaan maabakteerien tai lintujen takia, en osaa varmana sanoa.
Täytyy antaa miehen vaan hössöttää rauhassa, toinen ressu on vaan huolissaan.

Ei muutako popsi menemään vaan ja tarjoa miehellekki :)
Multaset juurekset nyt on pakkoki pestä hyvin ettei saa listeriaa mut ei marjoista mitään tule.

Yhteistyössä