peseeks kukaan oikeesti tänä päivänä

lattioita enää konttaamalla ja jynssäämällä? :whistle:

jos,niin millä välineillä...? rätillä vai harjalla vai...?

mun on nimittäin pakko alkaa peseen lattioita niin,oon tänään mopannu huolella lattiat läpi ja äsken kun pyyhin pojan mehut,niin paperi oli ihan musta :x
että todella puhdasta.. :/

mikä on paras aine lattian pesuun? :) mistä jäis raikas tuoksu edes jokskin aikaa? (meillä muovimatot lattioissa)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:15 kuha kirjoitti:
lattioita enää konttaamalla ja jynssäämällä? :whistle:

jos,niin millä välineillä...? rätillä vai harjalla vai...?

mun on nimittäin pakko alkaa peseen lattioita niin,oon tänään mopannu huolella lattiat läpi ja äsken kun pyyhin pojan mehut,niin paperi oli ihan musta :x
että todella puhdasta.. :/

mikä on paras aine lattian pesuun? :) mistä jäis raikas tuoksu edes jokskin aikaa? (meillä muovimatot lattioissa)
Mä huomasin aivan saman, moppailen lattioita joka toinen päivä mutta silti ne vaan on ihan mustat tai siis paperi tulee mustaksi jos sillä vasta pestyä lattiaa hinkkaa. Ei auta muu kuin alkaa kontillaan sitä lattiaa jynssäämään...
 
Et pese sitten niin hyvin lattiaa. Lattiapintaan jää älytön määrä likaa, vaikka sen olisi olevinaan pessyt hyvin.
Siivoojan vinkki muovilattiaan:
Ensin kastelet mopin todella märäksi pesuainevedellä. Luuttuat lattian ja sen jälkeen lastalla vedät vedet pois ja kuivaat lammikon jollain siivouspyyhkeellä. Sitten toistat saman uudestaan. Lattia on puhdas sitten kun lastalla vedettäessä ei mustaa vettä enää irtoa.
Noin kun peset lattian kunnolla kerran ja peset lattian muutenkin ainakin kerran viikossa, niin jatkossa teet samoin, toki ei vaan enää tarvita niin montaa keikkaa läträtä märällä mopilla ja kuivata lastalla.
 
Phoenix harmaana
Heittäkää ne lankamopit ainaki sinne minne aurinko ei paista... :whistle: Kotioloissa toimii parhaiten mikrokuitumoppi jos tarvii siivota tiheästi, ja pölyjen pyyhintään nihkeytetty lankamoppi (nivelvarrella, jossa sitten pitkän mallinen lapa). Aineet materiaalin mukaan.
 
Niin ja unohtu kans, et ei mitään lankamoppeja sit =) Ja lisäksi hyvinvarustetuissa marketeissa ja siivousalan liikkeissä myydään muovimaton hoitoainetta, joka laitetaan lattiaan samoin kuin vaha. Lattiasta tulee kiiltävä ja helpommin puhdistettava.
 
Mä en kanssa käsitä näitä moppaajia. Se lankaläjä vaan levittää kaiken sonnan ympäriinsä. Olen 25 vuotta pessyt lattia nivellastalla ja joustofoteerätillä, viime aikoina myös sinin mikrokuituliinalla ja sillä levylastalla. Ja puhdasta tulee joo.
 
pikkueppu pikana
juu-u ite käytän ihan tiskiainetta kun luuttuan /moppaan lattiat (noi4krt vko)....

tuo oli hyvä vinkki mitä joku ehdotti useampi pesu kerralla....
niin tein ite aikanaan kun muutettiin väliaikasesti vuokralle.....

jakannattaa katsoa ettei yli annostele pesu/puhdistusainetta se kerää likaa kanssa lattiaan
 
mä pesin entisessä kämpässä, kun lattia oli jotain 70-luvun muovimattoa, johon jämähti #&%?$!* kiinni kuin sika limppuu, ihan juuriharjan kanssa ja kontaten. ei paljon luuttuamiset auttanut... no eipä tullut pestyä jostain syystä lattioita kovin usein...
 
mul on mopin lisäks se viledan mikäse nyt on nimeltään :ashamed:
se sellanen lättänä juttu mihin vaihdetaan aina se liina...? mut mä en osaa sillä pestä lattioita niin etten olis ihan pskana,sitä vartta ei saa enää pidemmäks ja mä joudun ihan kyyryssä siivoon :(
 
ööööö
pesettekö oikeasti parin päivän välein lattioita?
Kun meillä taitaa mennä kuukausia........muuten kyllä siivoan mutta ei riitä voimat enää lattian pesuun..oonko sitten ihan sottapytty :ashamed:
 
:wave:

Kylppärin ja keittiön oon tänään pessy kontaten. Muut huoneet saavat odottaa huomista.
Tein saman havainnon kun "puhdas" lattia ei ollutkaan kovin puhdas. :x
Vaan nyt on!

Vettä ja mäntysuopaa + juuriharja, rätillä kuivaks
sitte puhtaalla rätillä puhdasta vettä
ja sitten kuivalla rätillä lattia kuivaks. (Joku mainitsi lastan, se sopis varmaan tähän, täytyy kokeilla).

avot miten on puhdasta. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:41 ööööö kirjoitti:
pesettekö oikeasti parin päivän välein lattioita?
Kun meillä taitaa mennä kuukausia........muuten kyllä siivoan mutta ei riitä voimat enää lattian pesuun..oonko sitten ihan sottapytty :ashamed:
Juu mutten koko kämppää kerralla, yleensä 1 huone kunnolla ja sitten muualta likatahrat.
 

Yhteistyössä