peseeks kukaan oikeesti tänä päivänä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:41 ööööö kirjoitti:
pesettekö oikeasti parin päivän välein lattioita?
Kun meillä taitaa mennä kuukausia........muuten kyllä siivoan mutta ei riitä voimat enää lattian pesuun..oonko sitten ihan sottapytty :ashamed:
En parin päivän välein. Kerran viikossa normaalisti. Joskus keittiö, eteinen ja kylpyhuone vaan.
 
siivooja
Minä käytän myös lattian pesussa nivellettyä lattialastaa, SINI-tuotteella on semmonen, ja sen lastan ympärille kiedon vanhan froteepyyhkeen.

Mies luutuaa Sini-tuotteen toisentyyppisellä lattialastamoppi-systeemillä mutta minusta se on painava eikä tee puhdasta jälkeä.

Pesuaineena on ihan tavallinen yleispesuaine.

Lastaa käytetään siten, että itse menen selkä edellä, pyörittelen tai vedän lastaa, yhtäkaikki, froteepyyhkeeseen tarttuu tosin hyvin ja saa kerättyä liat sen mutkaan ja ei kun luutuusveteen ...

Lankamoppia en ole vuosiin käyttänyt, ovat epähygieenisiäkin..

Terveisin siivoojakoulutuksen käynyt ja alan työtä tehnyt.
 
Ne peruukit (lattiamoppikammotukset) ja nuo Sinin muovilelut on hanurista.
Ainoan kunnollisen lopputuloksen olen saanut Swepin kuivaimella http://www.yellowservice.fi/yellowservice/tuotekuvat/1780 johon minulla on sopivan kokoisia froteepyyhkeitä (vanhat pyyheliinat parhaita) 10 kpl.Laitan sankoon lämmintä vettä, puhdistusainetta ja kaikki froteet.Siitä sitten yksi kerrallaan käytän ja käytön jälkeen pyyhe PYYKKIIN, ei takaisin sankoon ja huljutellen sitten p askavedessä väännetään uudelleen :x .Tuolla taktiikalla saa taatusti saastaiset lattiat, ellei ne sitä ennen ollut.Eli aina puhtaalla pyyhkeellä, ei levitetä sitä p askaa takaisin siihen lattialle niillä lankamoppikummituksilla :x :x :x .

Swepin kuivaimia saa säätövarrella, käy minkjämittaiselle siivoajalle vaan.Hintavahko, mutta kestää ikuisesti ja tienaa taatusti hintansa takaisin!

OSTAKAA, OSTAKAA, OSTAKAA, LATTIAKUIVAIN !!! :D :attn:
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:49 Mirjami kirjoitti:
Entäs laminaattilattia sitten? Sitä kun ei voi juuriharjalla jynssätä.. :/
Siihen käy varrellinen hankauspesin ja lattiaan sopiva hankaulsevy. Hankauslevyjä on erilaisia. =)
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:52 vili43 kirjoitti:
Ne peruukit (lattiamoppikammotukset) ja nuo Sinin muovilelut on hanurista.
Ainoan kunnollisen lopputuloksen olen saanut Swepin kuivaimella http://www.yellowservice.fi/yellowservice/tuotekuvat/1780 johon minulla on sopivan kokoisia froteepyyhkeitä (vanhat pyyheliinat parhaita) 10 kpl.Laitan sankoon lämmintä vettä, puhdistusainetta ja kaikki froteet.Siitä sitten yksi kerrallaan käytän ja käytön jälkeen pyyhe PYYKKIIN, ei takaisin sankoon ja huljutellen sitten p askavedessä väännetään uudelleen :x .Tuolla taktiikalla saa taatusti saastaiset lattiat, ellei ne sitä ennen ollut.Eli aina puhtaalla pyyhkeellä, ei levitetä sitä p askaa takaisin siihen lattialle niillä lankamoppikummituksilla :x :x :x .

Swepin kuivaimia saa säätövarrella, käy minkjämittaiselle siivoajalle vaan.Hintavahko, mutta kestää ikuisesti ja tienaa taatusti hintansa takaisin!

OSTAKAA, OSTAKAA, OSTAKAA, LATTIAKUIVAIN !!! :D :attn:
Minulla on ollut se jo pitkään.Myös Swappaxin tuotteet ovat hyviä. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:41 ööööö kirjoitti:
pesettekö oikeasti parin päivän välein lattioita?
Kun meillä taitaa mennä kuukausia........muuten kyllä siivoan mutta ei riitä voimat enää lattian pesuun..oonko sitten ihan sottapytty :ashamed:
[/quote

en oo mikään himo siivooja mutta siis n. 2-4 viikon välein pesen komtaten kaikki lattiat muuten vaan imurointia ja keittiön lattiat 2-3 päivän välein
 
Tuon allekirjoitan ettei perinteisellä mopilla tule puhdasta. Meillä on liuskamoppi eikä tule silläkään. Olen myös harkinnut levymopin ostoa, tiedä häntä onko sekään hyvä.

Muistan että ennen vanhaan kotona äiti pesi lattiat kontaten ja itse joduin siihen myös. Puhdasta tuli, vaikka käytössä oli kerrallaan vain yksi rätti, ihan tavallinen vanha pyyheliina. Pesu kuuluu tietenkin aloittaa puhtaimmista huoneista ja vasta viimeiseksi pestä keittiö ja eteiset ym. Vettä voi myös vaihtaa välillä ;)

Lattiakuivain taas kuuluu mielestäni kylpyhuoneeseen. Mikä lattia muka kestää niin märän pesun että kuivaimella tarvitsisi kuivata? Ei ainakaan parketti eikä laminaatti. Muovimatto muuten ehkä, mutta saumat siinäkin aukeavat.
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 18:11 vieras kirjoitti:
Tuon allekirjoitan ettei perinteisellä mopilla tule puhdasta. Meillä on liuskamoppi eikä tule silläkään. Olen myös harkinnut levymopin ostoa, tiedä häntä onko sekään hyvä.

Muistan että ennen vanhaan kotona äiti pesi lattiat kontaten ja itse joduin siihen myös. Puhdasta tuli, vaikka käytössä oli kerrallaan vain yksi rätti, ihan tavallinen vanha pyyheliina. Pesu kuuluu tietenkin aloittaa puhtaimmista huoneista ja vasta viimeiseksi pestä keittiö ja eteiset ym. Vettä voi myös vaihtaa välillä ;)

Lattiakuivain taas kuuluu mielestäni kylpyhuoneeseen. Mikä lattia muka kestää niin märän pesun että kuivaimella tarvitsisi kuivata? Ei ainakaan parketti eikä laminaatti. Muovimatto muuten ehkä, mutta saumat siinäkin aukeavat.
Lattiakuivaimella ja siivouspyyhkeellä voi pestä lattian niin ettei se tule liian märäksi.Lattiaa voi siivota kuivalla,nihkeällä,kostealla tai märällä menetelmällä.
Riippuu siitä minkälaista likaa on lattialla.Lattialla voi olla irtolikaa,kuivunutta likaa ja pinttynyttä likaa. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 17:52 vili43 kirjoitti:
Ne peruukit (lattiamoppikammotukset) ja nuo Sinin muovilelut on hanurista.
Ainoan kunnollisen lopputuloksen olen saanut Swepin kuivaimella http://www.yellowservice.fi/yellowservice/tuotekuvat/1780 johon minulla on sopivan kokoisia froteepyyhkeitä (vanhat pyyheliinat parhaita) 10 kpl.Laitan sankoon lämmintä vettä, puhdistusainetta ja kaikki froteet.Siitä sitten yksi kerrallaan käytän ja käytön jälkeen pyyhe PYYKKIIN, ei takaisin sankoon ja huljutellen sitten p askavedessä väännetään uudelleen :x .Tuolla taktiikalla saa taatusti saastaiset lattiat, ellei ne sitä ennen ollut.Eli aina puhtaalla pyyhkeellä, ei levitetä sitä p askaa takaisin siihen lattialle niillä lankamoppikummituksilla :x :x :x .

Swepin kuivaimia saa säätövarrella, käy minkjämittaiselle siivoajalle vaan.Hintavahko, mutta kestää ikuisesti ja tienaa taatusti hintansa takaisin!

OSTAKAA, OSTAKAA, OSTAKAA, LATTIAKUIVAIN !!! :D :attn:
TArkoitat varmaan Swipe-moppia???
Minullakin sellainen ja puhdasta tulee :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:42 Piipi Pöppiäinen kirjoitti:
mä oon aina ennen pessy mopilla mutta nyt oon muutaman kerran kokeillu pestä ihan kontaten niin kyllä vaan tulee konttaamalla puhtaammaks,työlästä joo mutta jälki on niin paljon parempaa
Osta kuivain, ei tartte kontata ja puhdasta tulloo! :attn: :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:25 Phoenix harmaana kirjoitti:
http://www.vileda.com/servlet/PB/menu/1010966/index.html

tuon tyyppiset on kans ihan pellevehkeitä, jotka siirtää vaan likaa paikasta toiseen
Meillä on kyllä tollanen ja ajanut hyvin asiansa. Eli tyytyväinen olen ollut.

Ja ap:lle, meillä käytetään lattianpesuun Tolua. :)
 

Yhteistyössä