Perusvoide vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tutu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tutu"

Vieras
Mikä olisi hyvä perusvoiden vauvalle? Alkaa olla muut hankinnat ja tavarat kasassa, mutta perusvoidetta pitäisi vielä hankkia. Jotain apteekista vain mieluummin joku luonnonkosmetiikkasarja? Mitä suosittelette?

En ota äitiyspakkausta ja kun olen menossa mitä todennäköisimmin leikkaukseen, haluan hankkia kaiken etukäteen, niin ei tarvitse isänkään juoksennella kaupoissa heti, eli näitä vastauksia en siis kaipaa :)

Ceridal ihon kosteutukseen, sillä voi myös pestä korvat, korvantaukset, takamusta jne.. Meillä ceridal on ihan korvaamaton edelleen ja ihan pikkuvauvana se hoiti yliaikaisuudesta johtuvan kuivan ihon kuntoon.

Vaippaihottumaa tms. varten esim natusanin baby cream tai joku vastaava

apteekista joku joka ei sisällä parabeeneja, vaikka decubal. tai sitten erisania marketista, sitä olisi ollut siinä pakkauksessa. mitä voidetta itse käytät? aivan hyvin voit käyttää samaa vauvalle jos on hajusteetonta ja parabeenitonta. tarve on alkuu kovin vähäistä jos tarvii ollenkaan, yleensähän suositellaan että alle kolmikuista ei rasvattaisi jotta ihon omat rasvat alkavat erittyä, toki jos on kovin kuiva niin alkuun voi sipaista jotain rasvaa

[QUOTE="annika";24431229]apteekista joku joka ei sisällä parabeeneja, vaikka decubal. tai sitten erisania marketista, sitä olisi ollut siinä pakkauksessa. mitä voidetta itse käytät? aivan hyvin voit käyttää samaa vauvalle jos on hajusteetonta ja parabeenitonta. tarve on alkuu kovin vähäistä jos tarvii ollenkaan, yleensähän suositellaan että alle kolmikuista ei rasvattaisi jotta ihon omat rasvat alkavat erittyä, toki jos on kovin kuiva niin alkuun voi sipaista jotain rasvaa[/QUOTE]

En käytä itse mitään kosteusvoidetta, mutta esikoine tarvitsi vauvaikäisenä herkästi kosteusvoidetta, varsinkin kasvoihin ja peppuun. Erisania taisi silloinkin olla pakkauksessa, mutten ole ihan varma.

Minä olen käyttänyt Bepanthenia, joka on tosin aika kallista mutta laitan sitä sitten vaan tarpeeseen, eli jos on jotakin ihottumaa. Eli ei joka viikkokaan meillä ole ollut tarvetta.

Yhteistyössä