Perusteluja tavallisten puurohiutaleiden puolesta!!

  • Viestiketjun aloittaja sudenkorento
  • Ensimmäinen viesti
sudenkorento
Miksi tavalliset puurohiutaleet ovat parempia kuin vauvojen puurojauheet?? Muitakin perusteluja kuin, ettei vauva totu hienojakoiseen ruokaan. Kiitoksia paljon! :)

ps. Jos olet jauhepuurojen kannalta, ei tarvitse vastata.
 
Siihen, että mitä vähemmän käsitelty tuote, sitä enemmän siinä on vitamiineja ja muita oleellisia jäljellä. Ja myös hiilihydraatit ovat käsittelemättömässä hitaiten sulavassa muodossa, eli verensokeri pysyy pidempään tasaisena.
 
vieras
Tuli tässä mieleen ettei meillä poika ruvennu syömää jauhepuuroi olleskaa :) Heti ku sai lusikallisen suuhunsa niin naama mutrulla sylki pois. Liian hienojakoista tieten?
 
Meillä keitettiin alusta asti "oikeista" hiutaleista, joskus kokeilin "vauvapuuroja" jotka eivät kelvanneet. Nytkin keitetään yhteinen puuro aamuisin. Hinta on aika hirmuinen noissa vauvapuuroissa ja jollei lapsi ole "sihtikurkku" niin ehdottomasti minäkin suosittelisin käsittelemättömämpiä versioita.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Byfånen:
Meillä keitettiin alusta asti "oikeista" hiutaleista, joskus kokeilin "vauvapuuroja" jotka eivät kelvanneet. Nytkin keitetään yhteinen puuro aamuisin. Hinta on aika hirmuinen noissa vauvapuuroissa ja jollei lapsi ole "sihtikurkku" niin ehdottomasti minäkin suosittelisin käsittelemättömämpiä versioita.
Meillä poika oli aika herkkä kökköjen kanssa ruuassa ja eloveenaakin alkuun hiukka yökki..mä aloin tekeen niin, et annoin hiutaleiden turvota ennen keittämistä, eivät olleet niin "teräviä" ja hyvin maistui.
 
mun mielestä aivan naurettavia noi jauhepuurot :x
eilen tuli just postissa näyte: nauroin hyvät naurut, kun esitteestä luin "...puurossa on jo kunnon hiutaleita ja raikas hedelmän maku."
...niin mitkä kunnon hiutaleet ja mikä raikas hedelmän maku, jos käytetty joku pari prossaa jotain hedelmäjauhoo... :LOL:
 
vieras
Jos tavallista pikakaurapuuroa saa paketin reilusti alle eurolla ja noi vauvapuurojauheet maksaa useita euroja/muutama annospussi niin eikö ole aika selvä juttu. Ja tosiaan, jauhamalla saa hienommaksi jos karkea ei heti mene. Ja vielä, ainakin KUVITTELEN että ne viljan näköiset hiutaleet on terveellisempiä kuin joku olminvärinen jauho..?
 
täti
Mä en ymmärrä miks joku edes haluaa ostaa vauvapuuroa? Alusta alkaen jopa neuvolan suosituksesta on käytetty tavallisia hiutaleita. Enkä mäkään tykkää jauhepuuron mausta, sen mitä on näytteistä tullut maistettua.
 
vieras
Vauvapuuroihin on lisätty keinotekoisesti kaikkia vitamiineja ja muita, ja monissa tutkimuksissa on havaittu että keinotekoisesti lisätyt vitamiinit ja antioksidantit ovat huonosta. Haluan antaa lapselleni mahdollisimman simppeliä perusruokaa ilman teollisuuden suurta sotkeutumista asiaan.
 
meillä ei eka lapset suostunut syömään tavan puuroa, ne vaan sylki sen ulos. siks käytettiin jauhoja. sit tavan puuro alkoi tökkimään ja tuli kokonaan stoppi reilun vuoden iässä kummallekin. totuteltiin takas puuroihin noiden pussipuurojen avulla.. niitä syödään välillä edelleen. omena kaneli on lasten suosikki tavan kaurapuuron ohella.
 
Meri-Kaisla harm.
Mä pidän terveellisempänä tavallisia hiutaleita kuin noita vauvapuuroja. Minusta yleensäkin se vauvapuurojauhe-keksintö kuulostaan ihan vain rahastukselta. Tavallisista hiutaleista saa tosi sileää puuroa, kun hienontaa ensin hiutaleet esim. minigrip pussin sisällä. Tämä näin vinkkinä. Enkä ota kunniaa itselleni vaan olen sen täältä aikoinaan lukenut ja käytännössä hyväksi havainnut. :)
 
Abu
Tavalliset hiutaleet maistuu paremmalle, ovat vähemmän käsiteltyjä, halvempia.. Minäkin alussa jauhoin hiutaleet pienemmäksi. Voisin heittää vastapallon; miksi puurojauheita/valmispuuroja??!
 
sudenkorento
Alkuperäinen kirjoittaja Abu:
Tavalliset hiutaleet maistuu paremmalle, ovat vähemmän käsiteltyjä, halvempia.. Minäkin alussa jauhoin hiutaleet pienemmäksi. Voisin heittää vastapallon; miksi puurojauheita/valmispuuroja??!
En missään tapauksessa ostaisikaan itse valmispuuroa, tarvitsen vain kelvollisia perusteluja, argumentteja, joilla perustella peruspuuron paremmuutta! Olen itsekin sitä mieltä, että jauhepuurot on vain markkinointikikka. Kun vertaa hiilareiden, protskujen ym. määrää, niin tavallinen kaurapuuro voittaa mennen tullen jauheet! :)
 
sudenkorento
nii ja kyllä mulla itselläkin mielipiden on ja perusteluja...ajattelin vain, että jos jolla kulla on sellasta tietoa, mitä minä en tiedä tai en ole tullut ajatelleeksi :) kiitos vain!
 
En ole katsonut kuitupitoisuuksia paketista, mutta voisin kuvitella, että vauvapuuron kuitupitoisuus ei olisi niin hyvä.
Tämä on kyllä vain perstuntuma, ei painettu tieto.

Ja vauvapuurossa on maitojauhetta mukana, ei sovi allergiselle!
 

Yhteistyössä