Peruskoulun pelkästään käyneitä? Onko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tykkää ilmeisesti niin paljon että istuu siellä tien päällä kaiket päivät jos 3500€ pääsee tienaamaan, siinä ei paljoa parisuhdetta tai lapsia pääse viihdyttämään läsnäolollaan.

Meillä ainakin ehditään hoitaan parisuhdetta hyvin, ja neljän lapsenkin elämään mies noilla työajoilla pystyy osallistumaan hienosti. :) Mutta läheskään kaikilla rekkakuskeilla asia ei toki näin ole, kuten jo aiemmin minitsin, riippuu paljon firmasta ja työnkuvasta kaikki. Meillä miehellä yksityinen firma työnantajana, se on paljon parempi kuin joku iso pulju.

Ja mitä tarkoitti tuo "keuliminen"? Leuhkimista vai? En mä ainakaan leuhkinu, vastasin kun kysyttiin. :( Ja tiedän kyllä (ja mieskin tietää), että hänen työpaikkansa on kuin lottovoitto. :)

Ja mä oon esiintyny tässä ketjussa nimimerkillä "mä vaan", jos joku luuli et heittelen kommentteja muillakin nimillä. :o

Onhan rekkakuskeillakin lomat, mutta se työaika sitten, se onkin jo aika julmaa tahtia jos meinaa iskeä lähemmäs 4 tonnia per kk PUHTAANA käteen, niinkuin tuolla nimenomaan sanottiin.

Vaikkei tänne kuulukaan, niin pakko kyllä sanoa nyt, et mun miehen tuntipalkka on 17e/tunti, ja yölisä päälle. Työaika 11h päivässä, josta 3h tuntia aina menee tuolla yölisällä. Joten sen verran tuo kuukausipalkka nyt vaan tuppaa oloemaan, kiitos mahtavan kuljetusfirman. Ja rekatkin on muuten maalattu hienoiksi, pakko vielä mainita se. :) Sen takia kai mies NIIIIIN tykkääkin niillä ajella...

Parhaan ystäväni ex mies on käynyt vain ja ainoastaan peruskoulun, ja jossain vaiheessa aikuisiällä oppisopimuksella yhteen ammattiin...sattuman kaupalla pääsi siihen firmaan yrittäjäksi myöhemmin ja tiedän, että hänelle jää käteen 4200/4500 e/kk tänä päivänä.
Kerron tämän ihan siksi, että tulee näkökulmaa asiaan....ei aina tarvitse opiskellavuosikaudet, vaan joskus elämä saatta heitellä hyvät kortit eteen.
Ja hän ei tätä nykyä tee edes pitkiä yrittäjä päiviä, vaan ihan normi 9-18 päivää ja viikonloput aina vapaana.

[QUOTE="vieras";24678923]Mitenkähän tuolla tahdilla pakolliset lepoajat toteutuu?

Unenpuute on verrattavissa humalatilaan ja se ei ole hyvä yhdistelmä liikenteessä, saati sitten rekan kanssa.[/QUOTE]

Miehelläni ainakin hyvin. Työaika on 11 tuntia/vrk, sisältäen 1h palkallisen tauon. Aamulla on lastaus, illalla jonkin verran purkua, ajoaikaa jää 7-8h/vrk. Mutta monet kyllä vetää enemmän kuin lakisääteinen ajoaika sallii.

Yhteistyössä