Perushoitajasta/Lähihoitajasta sairaanhoitajaksi oppisopimuksella??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Tiedän, että sairaanhoitajaksi ei voi opiskella suoraan oppisopparilla, koska koulutus AMK, mutta... Jos pohjalla perushoitajan koulutus niin onko sitten mahdollista? .
Viikonloppuna oli vain työpaikalla puhetta, että eräässä palvelutalossa olisi kaksi hoitajaa, jotka ko. keinoin opiskelevat sairaanhoitajaksi.
Tietääkö kukaan tarkemmin onko tämä mahdollista ja mistä asiasta voisi tiedustella.

Mä opiskelen lähihoitajasta terveydenhoitajaks aikuiskoulutuksena ja mun mielestä ei ole mahdollista. Ootko käyny hoitajat.net sivuilla kattomassa mä kuvittelen et siellä olis ollu aiheesta joku keskustelu ihan lähiaikoina.

Meilläkin on ma ja ti periaatteessa 8.30-16. Sit on kans niitä kouluja missä koulua on iltasin. Saman 3,5 vuotta kestää kun nuortenkoulutus, mut aikuisversiossa on ajateltu että työnohessa suurin osa käy töissä ja sit opiskellaan paljon itsenäisemmin kun nuorten puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Lynx:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ei tämä sh:n ammatti mitään herkkua ole. Mieluummin olisin perushoitaja!

Juu, onhan tässä puolensa, mutta työpaikkoja olisi laajemmalti ja monipuolisemmin sairaanhoitajana.

Voi olla. samaa paskaa se on vaan eri paketissa (joo on ollut huono päivä )

Onko täällä ketään muita sairaanhoitajia kuin minä, jotka vielä viimeisten joukossa päässeet opiskelemaan peruskoulupohjaisena (valmistuin 97)?Me taidettiin olla meidän koulussa viimeisten joukossa, kun AMK tutkinto alkoi nostaa päätään.Itse olen opiskellut 4,5 vuotta sairaanhoitajaksi

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Onko täällä ketään muita sairaanhoitajia kuin minä, jotka vielä viimeisten joukossa päässeet opiskelemaan peruskoulupohjaisena (valmistuin 97)?Me taidettiin olla meidän koulussa viimeisten joukossa, kun AMK tutkinto alkoi nostaa päätään.Itse olen opiskellut 4,5 vuotta sairaanhoitajaksi

Mä olen valmistunut perushoitajaksi -92 jouluna ja ja silloin kun aloitettiin opiskelut niin yleisjakso käytiin kaikki yhdessä (yksi vuosi)ja puolet porukasta jakautui sairaanhoitajapuolelle ja puolet perushoitajapuolelle. Eli seuraava vuosikurssi taisi olla viimeinen kun sairaanhoitajat valmistuivat noin.

Yhteistyössä