perunkirjoituksessa kysymyksiä. kuka sen tekee ja hommaa kaikki paperit?

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Isäni kuoli ja nyt pitäisi hoitaa kaikenlaisia käytännön juttuja. Voinko mä palkata jonkun tekemään nuo, vai onko ne helppo tehdä itse?

tavallinen eläkeläinen kyseessä, ei mitään suuria perintöjä jaettavana.
 
Jos omaisuutta ei ole paljoa, perukirjoituksen voi helposti tehdä itsekin. Siis perikunnan edustaja voi tehdä, minä esim. tein miehen isän perukirjan, soittelin virkatodistusten perään yms.

Sikäli siis kun vain henkisesti jaksaa. Jos ei, niin käsittääkseni ainakin jotkut hautaustoimistotkin tarjoavat tuota palvelua? Lakimiehiä ainakin löytyy. Osanottoni joka tapauksessa.

Muoks. Niin ja sen paperin voi käydä ostamassa kirjakaupasta, esim. Suomalainen myy.
 
Me ollan aina kerätty paperit itse ja sitten joku "virallinen taho" on tehnyt sen itse perukirjan ja pitänyt sen "tilaisuuden". Mummolla ja ukilla oli suvussa oleva kirjanpitäjä, viimeeksi oli tuttu veropuolen eläkkeellä oleva asiantuntija.
 
Meillä Osuuspankin lakipalvelupuolella hoidettiin perukirjoitukset.Hommasivat kaikki tarvittavat paperit perukirjoitusta varten.En olisi itse jaksanut kaikkea "paperisotaa" hoitaa. Tuli maksamaan n. 700 euroa....olishan sitä paljon halvemmalla päässyt jos olisi itse kaikki paperihommat hoitanut...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja matukka:
Meillä Osuuspankin lakipalvelupuolella hoidettiin perukirjoitukset.Hommasivat kaikki tarvittavat paperit perukirjoitusta varten.En olisi itse jaksanut kaikkea "paperisotaa" hoitaa. Tuli maksamaan n. 700 euroa....olishan sitä paljon halvemmalla päässyt jos olisi itse kaikki paperihommat hoitanut...
Meillä maksoi 200 euroa, kun hommattiin paperit itse. Eikä ollut edes kova työ, kun perukirjan tekijä vaan ensin sanoi, mitä papereita tarvitaan mistäkin.
 

Yhteistyössä