Perunan syöttäminen pikkuvauvalle aiheuttaa hyvät ihmiset korvatulehduksia

• Viestiketjun aloittaja x
  • Ensimmäinen viesti
Japanissa ei anneta perunaa alle 1v enkä tule minäkään antamaan... Siis japanissa vältellään koisokasveja 1 vuoteen asti (muita koisokasveja on tomaatti, paprika ja tietty munakoiso).

niin
Hitto vie. Me aloitettiin perunan syöttäminen vasta 6 kk :n iässä, mutta ensimmäinen korvatulehdus oli jo 5kk:n iässä. Tartteis varmaan lopettaa kokonaan tuo syöttäminen, auttaiskohan se? Maitohan oli jo ajat sitten kielletty...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Hitto vie. Me aloitettiin perunan syöttäminen vasta 6 kk :n iässä, mutta ensimmäinen korvatulehdus oli jo 5kk:n iässä. Tartteis varmaan lopettaa kokonaan tuo syöttäminen, auttaiskohan se? Maitohan oli jo ajat sitten kielletty...
Ja meillä eka korvatulehdus 3 viikon ikäisenä :kieh:

mitähän vielä!?
Meidän poika söi perunavelliä 3kk:sta, nyt on 4-vuotias eikä ensimmäistäkään korvatulehdusta ole ollut!

Ja muka korvatulehduksia aiheuttaa! HAH!, sanon minä!

Ihan tott tuo on. :D Vuonna -98 luin moisesta tutkimuksesta, ja kun kerran pottua on hyvin helppo välttää, en keksinyt miksen niin tekisi. Siinä ei myöskään ole mitään varsinaisesti terveellistä, miksi siis täyttää vauvan mahaa moisella? :eek:

Alkuperäinen kirjoittaja Develly:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Ja meillä eka korvatulehdus 3 viikon ikäisenä :kieh:
Syötkö itse paljon perunaa ja imetitkö?

Meillä potunsyöjä ei sairastanut korviaan vauvaiässä, pottua syömätön kärsi korvatulehduksista jo pikkuvauvasta asti.

Mutta ei se kyllä sitä todista, etteikö perunan syömisellä ja vauvojen korvatulehduksilla voisi tilastollista yhteyttä olla...tajuan toki sen :D

ap
mä vältin perunaa eikä ole tullut korvatulehduksia. anoppi ja siskoni taas syöttivät perunaa ja jokaikinen lapsi on ollut korvatulehduskierteessä paitsi siskon nuorin koska neuvola suositteli vasta silloin hänelle sen perunan jättämistä...

...
Mä olen syönyt koko lapsuuteni perunaa, eikä mulla ole ollut yhden yhtä korvatulehdusta. Tästähän voisi vetää johtopäätökset että mulla on sitten jälkeläisilläkin vähän vahvemmat geenit kuin teidän ipanoilla, jotka sairastuvat liimakorvaan potaatistakin. Hahahaa.

Hei haloo. Tutkimuksen mukaan se altisti. Tutkimuskaan ei väittänyt että kaikki sairastuisivat tulehdukseen, vaan ett riski on suurempi.

Osaattehan te käyttää aivoja? Joskus hiukka epäilyttää... :xmas:

Samalla logiikalla voitais vetää röökiä vailla vaaraa keuhkosyövästä koska eihän mun pappakaan moista saanut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Mitä sitä suotta antamaan mitään tärkkelyspitoista, maissiakaan. Nostaa vaan verensokeria turhaan.
Sanoo nainen jolla itsellä ei ole yhtään lasta.
Entäs sitten?
Olet kova neuvomaan lapsehoitoasioissa.
Ootko huomannu että on muitaki jotka pitää perunaa turhana?

Sä oot niitä jotka luulee että lapseton ihminen ei tiedä mitään lapsista, ei varmaan koskaan nähnytkään sellaista, saati sitten hoitanut. Tai lukenut, tai ajatellut...

Enkä muutenkaan ymmärrä miten se, että mulla ois lapsi, muuttais tätä mielipidettä jotenki parempaan suuntaan...?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä vältin perunaa eikä ole tullut korvatulehduksia. anoppi ja siskoni taas syöttivät perunaa ja jokaikinen lapsi on ollut korvatulehduskierteessä paitsi siskon nuorin koska neuvola suositteli vasta silloin hänelle sen perunan jättämistä...
Tuohonko sinä teoriasi perustat?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuohonko sinä teoriasi perustat?
Heihei! Siitä oikeasti on tutkimus tehtynä! Ei tää ole mikään ap;n teoria.

Yhteistyössä