Perunalle allerginen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Kuinkahan yleistä on, että vauva olisi perunalle allerginen? Kiinteät aloitettu viikko sitten, ja samalla alkoi näpyt kasvoissa. Välillä ollut aikaisemminkin, mutta nyt tuli vielä enemmän. Porkkana ei saa aikaiseksi samaa punoitusta, mutta vaikea kai tietää jos äidinmaidosta saa jotain....

väitettiin vielä 3 vuotta sitten ettei kukaan ole allerginen perunalle. Minun lapseni oli aina 1v8kk:tta asti. Kannattaa kokeilla eri perunalajikkeita kun niissäkin on eroja. Osa allergikoista voi syödä esim.pakasteperunamuusia. Koska pakastettaessa alergeeni kuolee.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvolassa:
väitettiin vielä 3 vuotta sitten ettei kukaan ole allerginen perunalle. Minun lapseni oli aina 1v8kk:tta asti. Kannattaa kokeilla eri perunalajikkeita kun niissäkin on eroja. Osa allergikoista voi syödä esim.pakasteperunamuusia. Koska pakastettaessa alergeeni kuolee.

jep, niin väitettiin. mun kuopuksella oli peruna - ja lähes kaikki muutkin allergiat vauvana. pystyi syömään vain parsa- ja kukkakaalia sekä naudanlihaa. eivät meinanneet uskoa, että lapsi oli perunalle allerginen kun -eihän sellaista olekaan.
kyllä on.

ai nene vieläkin väittävät, ettei perunalle voi olla allerginen. Kuopus oli perunalle allerginen jo 13 vuotta sitten. Allergia parani vasta kouluiässä. Oireena ripuli ja hengityksen limaisuus.

Yhteistyössä