Perukaa ne lastenne koulutaksit, jos haetta kakaranne itse!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taksimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja muistutuksen teille taksit, se on ammatinvalintakysymys mitä tykkää tehdä ja miten palvella (asenne) maksavia asiakkaita... saatte kuitenkin kyydeistä säännöllisesti palkkaa, olitte ajoissa tai ette...

[QUOTE="jeep";29267878]Niin ja muistutuksen teille taksit, se on ammatinvalintakysymys mitä tykkää tehdä ja miten palvella (asenne) maksavia asiakkaita... saatte kuitenkin kyydeistä säännöllisesti palkkaa, olitte ajoissa tai ette...[/QUOTE]

Onneksi saamme myös peruuttamatta jääneistä kyydeistä! :)

[QUOTE="jeep";29267889]Silloin yhteys kunnan koulukyydityksestä vastaavaan ihmiseen. He voivat "määrätä" hakupaikan toisaalle jos sun on mahdottomuus päästä pihaan...[/QUOTE]

Eipä se niin mene. :)

[QUOTE="jeep";29267878]Niin ja muistutuksen teille taksit, se on ammatinvalintakysymys mitä tykkää tehdä ja miten palvella (asenne) maksavia asiakkaita... saatte kuitenkin kyydeistä säännöllisesti palkkaa, olitte ajoissa tai ette...[/QUOTE]

Minä olen kuljettaja, tai oikeastaan yrittäjä. En taksi. Taksi on auto.

Ja koskaan en ole asenteesta tai palvelusta valitusta saanut, asiakkaani olen palvellut erinomaisesti, vaikka itse sanonkin. Mutta sitten on Jeeppiläisiä, mutta no jaa :)

[QUOTE="jeep";29267921]Vau kouluja on tullut käytyä! Kyllä sitä yleisesti puhutaan että taksi hakee, ei kuljettaja tai yrittäjä. Ja KAMALAA kun joku laittaa vähän vastaan ;)[/QUOTE]

Kuule on, 5 viikkoa viisastumassa kävin!
Ei se ole kamalaa, mukavaa. Ja minäkin pääsin välillä pätemään, tänks! *kikattaa*

Mä en ole varsinainen koulutaksin asiakkaan vanhempi... Olen kuitenkin paikallisen taksiyrittäjän kanssa sopinut lapseni kyydityksistä kouluun tai koulusta, omalla kustannuksellani toki. Enkä voi muuta kuin ison kiitoksen toimittaa kuskille, täsmällinen on ollut ja mukavaa juttuseuraa lapselle automatkan ajan. :)
Ja kyllä, olen toimittanut kiitokset myös suoraan kuskille.

[QUOTE="harmaa";29267937]Mä en ole varsinainen koulutaksin asiakkaan vanhempi... Olen kuitenkin paikallisen taksiyrittäjän kanssa sopinut lapseni kyydityksistä kouluun tai koulusta, omalla kustannuksellani toki. Enkä voi muuta kuin ison kiitoksen toimittaa kuskille, täsmällinen on ollut ja mukavaa juttuseuraa lapselle automatkan ajan. :)
Ja kyllä, olen toimittanut kiitokset myös suoraan kuskille.[/QUOTE]

Ihanaa kun on teidänlaisianne ihmisiä olemassa! Se kiitos saa aina hymyn korville :)

Ei niin. Etkä voi jättää sitä lasta 300 metrin päähän kotoa, jos vaikka se Mira-Johanna sattuu sillä matkalla saamaan allergisen reaktion vaikkapa syömästään suklaapatukastaan ja kuolee hankeen.. Arvaapa kehen se syyttävä sormi silloin osoittaa?

Kokeilkaapas, täällä ainakin on em.menettely.
Monet kunnat pesee kätensä esim. että koti on vastuussa koulumatkasta. Esim. lapsi kävelee taksin hakupaikalle 200m. Koti vastuussa tuon matkan, koulu vasta kun koulukyyti alkaa...

Minusta olisi kovin kiva jos pidettisi niistä ajoista kiinni mitä on sovittu.
Lapseni koulutaksilta on tullut ihan aika että hakee lapsen aina tasan puolelta eli puoli 8 tai puoli 9 riippuen kumman aamu 8 vai 9.00 aamu ;)
Me mennään aina ajoissa varttumaan sitä taksia,
ollaan viimeistään 25yli odottamassa eli 5min etuajassa ;) (mutta monesti jo paljon aijemminkin)
Vaan pahimmillaan näen taksin perävalot ja soittoa taksikeskukseen
jossa kylmästi ilmoitetaan että olkaa ajoissa paikoilla.
Kun taksikeskuksessa huomataan että hups se klo ei ede ole vielä puolikaan kuten on sovittu tulla lasta hakemaan saadaan tämäkin aina seliteltyä että kyllä teidän pitää joustaa ja teidän on tajuttava kuinka autoilla on kiire ja ei joka lasta kerkeä minuutilleen odottamaan kun ei olla varmoja onko lapsi edes tulossa kyytiin.
Älkää lähtekö ammatti liikennöitsijöiksi jos oikeasti teitä noin kyllästyttää taksilla ajo :(
Ja on sanottu kouluun on sanottu kuskeille suoraan (jotka murahtelee kun minä valitan) vaan ei mitään vaikutusta.

Ihanaa kun on teidänlaisianne ihmisiä olemassa! Se kiitos saa aina hymyn korville :)

:)
Pieni muistaminen ostettiin myös keväällä kun koulut loppui. Taitaa kyllä tuo koulukyytien ajaminen olla sellaista hommaa että paskaa siitä sataa herkästi niskaan, aiheesta tai aiheetta... Harvoin sitä kiitosta kai kuulee.

Ja tuohon vastuukysymykseen. Ainakin meidän kunnassa on käsittääkseni niin että kunta voi oppilaan velvoittaa jonkin matkaa kävelemään kotoa, pihasta nouto ei siis ole itsestäänselvyys. Aika pimeältä tuntuisi jos taksikuski joutuisi tuolla matkalla tapahtuneen vuoksi kuseen. Tosin, pimeitä nuo vastuukysymykset välillä on... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Täälläihmetellään;29267993:
No herranjestas.. Ei tainnut nyt sinulla olla ajatustä päässä ollenkaan? Kuka IHME jättää pyörätuolissa olevan lapsen pitkänmatkan päähän, vaikka olisikin työntäjä?????

No täällä kyllä viedään ihan ovelle, olipa tie minkälainen tahansa.. Ei ole onneksi niin huonoa tsäkää käynyt että tie olisi ummessa juuri sen oppilaan kohdalta jolla olisi pyörätuoli.

[QUOTE="harmaa";29267937]Mä en ole varsinainen koulutaksin asiakkaan vanhempi... Olen kuitenkin paikallisen taksiyrittäjän kanssa sopinut lapseni kyydityksistä kouluun tai koulusta, omalla kustannuksellani toki. Enkä voi muuta kuin ison kiitoksen toimittaa kuskille, täsmällinen on ollut ja mukavaa juttuseuraa lapselle automatkan ajan. :)
Ja kyllä, olen toimittanut kiitokset myös suoraan kuskille.[/QUOTE]

Tietysti se taksi on täsmällinen jos omasta pussista maksatte. Kuski taitaa tietää että aika äkkiä vaihtuu teidän taksiyrittäjä jos hän töppäilee.

Mutta julkinen on aina julkinen. Paskatkin kuskit saavat palkkaa olivat kuinka surkeita tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ottaa päähän;29267995:
Minusta olisi kovin kiva jos pidettisi niistä ajoista kiinni mitä on sovittu.
Lapseni koulutaksilta on tullut ihan aika että hakee lapsen aina tasan puolelta eli puoli 8 tai puoli 9 riippuen kumman aamu 8 vai 9.00 aamu ;)
Me mennään aina ajoissa varttumaan sitä taksia,
ollaan viimeistään 25yli odottamassa eli 5min etuajassa ;) (mutta monesti jo paljon aijemminkin)
Vaan pahimmillaan näen taksin perävalot ja soittoa taksikeskukseen
jossa kylmästi ilmoitetaan että olkaa ajoissa paikoilla.
Kun taksikeskuksessa huomataan että hups se klo ei ede ole vielä puolikaan kuten on sovittu tulla lasta hakemaan saadaan tämäkin aina seliteltyä että kyllä teidän pitää joustaa ja teidän on tajuttava kuinka autoilla on kiire ja ei joka lasta kerkeä minuutilleen odottamaan kun ei olla varmoja onko lapsi edes tulossa kyytiin.
Älkää lähtekö ammatti liikennöitsijöiksi jos oikeasti teitä noin kyllästyttää taksilla ajo :(
Ja on sanottu kouluun on sanottu kuskeille suoraan (jotka murahtelee kun minä valitan) vaan ei mitään vaikutusta.

Se on hölmöä, että jos ollaan ajoissa niin silti on taksi mennyt jo ohi. Täällä ei onneksi ole niin, eikä tuollaista taksikeskusta. Vanhemmille on ilmoitettu sen autoilijan numero, johon soittaa jos tarvitaan muutosta.
Vaikka kuskille sanot, se ei välttämättä hyödytä mitään, soita suoraan pomolle, tai sinne joka ne koulukyydit hankkii. Minullakin oli, mielestäni todella hyvä kuljettaja, mutta sitten sain eräänkerran puhelun, että kuljettaja vaan "murahtaa" kun sille sanoo jotain negatiivistä palautetta. Ja myöhemmin sain kuulla sitten miten hän oli toiminut. Onneksi tämä rouva soitti minulle, tiedä kuinka kauan sitä olisi sitten jatkutnut.

Eipä ole minulla töissä enää tämä henkilö...

Alkuperäinen kirjoittaja Täälläihmetellään;29267993:
No herranjestas.. Ei tainnut nyt sinulla olla ajatustä päässä ollenkaan? Kuka IHME jättää pyörätuolissa olevan lapsen pitkänmatkan päähän, vaikka olisikin työntäjä?????
No tuossa ehdotettiin, että hakupaikan voi siirtää muualle pois kotoa ja että se onnistuu, kun vaan ottaa kuntaan yhteyttä. Ei se ainakaan joka tilanteessa onnistu. Harvemmin varmaan lapsia kotoa asti haetaankaan, jos siihen ei ole pätevää syytä.

Onneksi meidän lapset on linja-auto reitin varrella ja jos ipanoita ei näy ni auto menee ohi. Ja jos lapset ei ole koulunjälkeen jonossa ni sitten ei ole. Onneksi ja vielä enempi ku tätä luen ni onneksi meillä ei kulje taksi ;) Vaan linja-auto.

Ja onneksi meillä ymmärrys ja yhteistyö toimii puolin ja toisin. Aina ei vaan autot pääse liikkeelle näillä syrjäkylän teillä. Milloin on syynä liukkaus,milloin auraamaton tie ja milloin tulvat. kaikki hidastaa kuljetuksija.

Yhteistyössä