Persujen aloite :D

Tässäpä ote viime vuodelta:

Eduskunta - valtiopäiväasiakirjat

"Edellä olevan perusteella ehdotamme, että eduskunta ottaa valtion vuoden 2011 talousarvioon momentille 35.01.01 lisäyksenä 500 000 euroa Itämeren nimen muuttamista valmistelevan työryhmän työhön.

Helsingissä 20 päivänä syyskuuta 2010
Pertti Virtanen /ps
Raimo Vistbacka /ps
Pentti Oinonen /ps
Pietari Jääskeläinen /ps
Pirkko Ruohonen-Lerner /ps"


Mainiota! Tälläkö ne jyräsivät itsensä eduskuntaan? :LOL:
 
"jooh"
Onhan totta, että nimi on väärä. Esim. Länsimeri olisi parempi. Tosin nimen muuttamiseen ei tarvita valtavasti rahaa. Tarvitsee palkata vain yksi virkamies, joka osaa vastata mikä meren nimi on kun häneltä sitä tiedustellaan.
 
"vieras"
[QUOTE="jooh";23616230]Onhan totta, että nimi on väärä. Esim. Länsimeri olisi parempi. Tosin nimen muuttamiseen ei tarvita valtavasti rahaa. Tarvitsee palkata vain yksi virkamies, joka osaa vastata mikä meren nimi on kun häneltä sitä tiedustellaan.[/QUOTE]

Itseasiassa se ei mene ihan noinkaan. Vaaditaan muutaman paikallisen mielipide mitä nimeä alueesta on aikojen saatossa käytetty, sekä tutkitaan historiallisia asiakirjoja. Eikä rahaa mene kuin yhden kartoittajan kuukauden palkka.
 
Jos et löydä Eduskunnan sivuilta sanaa Itämeri, niin miten oikein hait?

Kokeillaan uudestaan.

http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vex4000.sh?${APPL}=veps8999&${BASE}=veps8999&${THWIDS}=0.13/1303277953_358279&${TRIPSHOW}=html=vex/vex5000+form=vex5000&${THWURLSAVE}=13/1303277953_358279&${savehtml}=/triphome/bin/hex3300.sh%3Fhaku=vpt%3Fhnro=512%3Fkieli=su

Ja jos ei nytkään onnistu, hakekaa itse Virtasen Pertin tiedot ja millaisia aloitteita on kasannut. ;)

muoks. Jaahas, ei eduskunnan sivuilla onnistu suora linkitys hakutuloksiin. Joudutte etsimään itse jos kiinnostaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Mikset valinnut esim. tätä heidän esitystään?

Määrärahan osoittaminen Nerkoontien 727 perusparantamiseen Kihniöllä
Eduskunnalle
Järvisuomentien ja Kuruntien välinen Nerkoontie Kihniöllä (pituudeltaan n. 12,5 km) on erittäin huonokuntoinen. Peruskorjausta ei tielle ole tehty ainakaan "miesmuistiin". Tiestä kahden kilometrin osuus on öljysorapäällysteistä. Myös päällystetty osuus on lähes ajokelvottomassa kunnossa. Tiellä on runsaasti mm. turve-, puutavara- ym. raskasta liikennettä. Alueella on paikallisten asukkaiden lisäksi myös paljon kesäasukkaita. Asukkaat kokevat tien tällä hetkellä vaaralliseksi sen huonon kunnon takia. Autojen rikkoutumisvaaran lisäksi tien huono kunto aiheuttaa siis myös vaaratilanteita liikenteessä.

Edellä olevan perusteella ehdotamme,

että eduskunta ottaa valtion vuoden 2011 talousarvioon momentille 31.10.20 lisäyksenä 2 000 000 euroa Nerkoontien perusparantamiseen välillä Järvisuomentie-Kuruntie Kihniöllä.
Helsingissä 20 päivänä syyskuuta 2010

Pertti Virtanen /ps
Raimo Vistbacka /ps
Pentti Oinonen /ps
Pietari Jääskeläinen /ps
Pirkko Ruohonen-Lerner /ps
 
"Vieras"
Näköjään Risto Autiokin allekirjoittanut tuon, ainakin tämän lehtijutun mukaan. Tuolta voi lukea perustelut asialle.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Kansanedustajat%20halusivat%20muuttaa%20It%C3%A4meren%20nimen/art-1288336625534.html
 
tiia tavis
Minä en äänestänyt Persuja, myönnän :/
Kuitenkin Persut nousivat valtaan ja mielestäni kansan ääni on ratkasevin joten sillä mennään eteenpäin.
Keskustan ja kokoomuksen hallitus aikana työpaikat menivät suomessa virolaisille, venäläisille, puolalaisille,jne...
Nyt kiinteistöala huutelee maahanmuuttajia suomeen ja valtiota kouluttamaan heidät ammattitaitoisiksi kiinteistönhoitajiksi !!!!!!
Rakennuksille tarvitaan työväkeä virosta, venäjältä ja puolasta !!!!!

Tässähän tätä! Mikseivät suomalaiset, ruotsalaiset ja esim. norjalaiset kelpaa raksoille töihin? Miksi rakennusmiehiä on kortistossa?
Lakia pitäisi muuttaa niin, ettei yksikään suomessa työskentelevä ulkomaalainen voisi tienata euroakaan maksamatta tänne veroja
Jos rakennusliitto käyttää venäläisiä rakennusmiehiä, niin miksi suomalaisten pitää maksaa asunnosta suomen hintatason mukainen hinta .... miksei venäjän hintatason mukainen?
Miksi ulkomailla valmistettu "suomalainen" ruoka maksaa saman verran kuin aiemmin suomessa valmistettu?
Minkä helvatun takia palkkamenojen lasku ei näy taviksen kukkarossa??????????????

Toivon lämpimästi että Persut ja Demarit saavat nuorisotyöttömyyden laskuun!
 
Saima.
Tässä mielenkiintoista asiaa kansan "fiksuudesta".


"Jokainen ääni on yhtä arvokas. Sen epäileminen on suuri yhteiskunnallinen tabu. Mutta jokainen mielipide ei todellisuudessa ole yhtä arvokas.

Ajatellaan kahta äänestäjää. Toinen tekee päätöksensä viime tingassa, äänestäen mutu-tuntumalla jotain hyvältä vaikuttavaa jätkää tai mimmiä. Toinen on harkinnut pitkään, perehtynyt eri puolueiden ohjelmiin ja tekoihin eikä pelkästään vaalipropagandaan. Demokratiassa heidän valintansa, heidän äänensä, ovat tietysti tasa-arvoisia, eikö niin?"

Lue koko juttu:
Epädemokraattista pulinaa - Kolumni - Turun Sanomat
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
Mä todella ihmettelen että tuostakin tekstistä on tullut todellinen ilmiö Facebookissa. Tuohan on täyttä paskaa. Jokainen, joka todella ajattelee että sen pikaisemman päätöksen oman ehdokkaan valinnasta tehnyt on jotenkin "huonompi" äänestäjä niin voisi miettiä hetken sitä faktaa että natsisaksassa ajateltiin myös näin etteivät kaikki ole samanarvoisia äänestäjiä. Eivät varsinkaan naiset. Muutenkin, tuo on vain todella katkera tilitys siitä että demokratia toteutui. Hyi olkoon, mikä aivopieru koko teksti.
 
Saima., ihan totta. Luin mielipidepalstalta TS:stä valitusta siitä, kun jollain äänestysseurueella meni 2/3 äänistä hukkaan - kun vasta äänestyksen jälkeen osalle seuruetta selvisi, että äänestyslipuke oli taitettu, ja äänestysnumero olisi pitänyt piirtää ympyrän sisään. Ne olivat piirtäneet sen lipukkeen kanteen, ilmeisesti?

Jos tietotaidon tai ymmärryksen taso menee tuolla tasolla, niin (valitettavasti) ensimmäinen ajatus minulla oli, että mitään ei menetetty, ei noiden pitäisi edes olla äänioikeutettuja. :D
Ja tiedän että se mielikuvani oli väärä, kun kaikillahan on oikeus.
 
"pirjo"
Saima., ihan totta. Luin mielipidepalstalta TS:stä valitusta siitä, kun jollain äänestysseurueella meni 2/3 äänistä hukkaan - kun vasta äänestyksen jälkeen osalle seuruetta selvisi, että äänestyslipuke oli taitettu, ja äänestysnumero olisi pitänyt piirtää ympyrän sisään. Ne olivat piirtäneet sen lipukkeen kanteen, ilmeisesti?

Jos tietotaidon tai ymmärryksen taso menee tuolla tasolla, niin (valitettavasti) ensimmäinen ajatus minulla oli, että mitään ei menetetty, ei noiden pitäisi edes olla äänioikeutettuja. :D
Ja tiedän että se mielikuvani oli väärä, kun kaikillahan on oikeus.
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Saima.
Saima., ihan totta. Luin mielipidepalstalta TS:stä valitusta siitä, kun jollain äänestysseurueella meni 2/3 äänistä hukkaan - kun vasta äänestyksen jälkeen osalle seuruetta selvisi, että äänestyslipuke oli taitettu, ja äänestysnumero olisi pitänyt piirtää ympyrän sisään. Ne olivat piirtäneet sen lipukkeen kanteen, ilmeisesti?

Jos tietotaidon tai ymmärryksen taso menee tuolla tasolla, niin (valitettavasti) ensimmäinen ajatus minulla oli, että mitään ei menetetty, ei noiden pitäisi edes olla äänioikeutettuja. :D
Ja tiedän että se mielikuvani oli väärä, kun kaikillahan on oikeus.
:D :D

Ja kyllähän kaikissä ryhmissä vasemmalta oikealle on heitä, jotka ajattelee, että oma ääni on tärkein ja oma kanta on oikein. Ihan sama ajatus siinä, kuin että sanoisi: minä äänestän oikein, sinä väärin. Parasta on, jos sen osaa perustella. Miksi oma kanta on parempi kuin toisten. Koska ainahan se oma kanta on "paras" :D
 
Saima.
[QUOTE="vieras";23617110]Ai että kannatatte sitten syrjintää ja segregaatiota. Hyi teitä. Suorastaan kuvottavaa. Ja minä olen se ahdasmielinen rasistipersu.[/QUOTE]

Ai kannatetaanko? En huomannut sanovani niin :confused:
 

Yhteistyössä