persoonallisuusTESTI: Millainen olet?

  • Viestiketjun aloittaja ^vierailija^
  • Ensimmäinen viesti
^vierailija^
Eilen lueskelin sellaista kirjaa kuin "mistä on hyvät tyypit tehty". Se perustui enneagrammiin, jossa siis ihmisluonteet pistetään 9 eri lokeroon. No, löysin oma persoonallisuuteni sieltä kirjasta helposti, olen numero 5. Aivan kuin kirjassa olisi lukenut katkelma minun elämästäni, aivan hurjaa :D

Nyt googlasin lisää tietoa ja löysin tämän testin. Siitäkin tuli selkeä vitonen.

Kokeilkaa muutkin! :)

Namaste - Enneagrammi-testi
 
Innostuva Suunnittelija


eloisa * iloinen * idearikas * innostava * visionääri * optimistinen * monipuolinen * seikkailija * korkealentoinen * hauska * myönteinen * vaihtelunhaluinen * nopea * inspiroiva * kekseliäs * eteenpäin menevä * spontaani * monilahjakkuus * lyhytjännitteinen * kärsimätön * itseverma * vapautta kaipaava *


Parhaimmillaan: iloinen, idearikas ja monipuolinen

Huonoimmillaan: levoton, keskittymiskyvytön ja kärsimätön

7-tyyppiä motivoi suunnittelu ja miellyttävät vaihtoehdot


"Minusta on hauskaa suunnitella uusia mielenkiintoisia asioita. Nautin innostavista ideoista ja uusista mahdollisuuksista. Toivon elämääni vaihtelua ja sopivasti jännittävää seikkailua."
 
niii
Mie myös.
älyllinen * perehtynyt * analyyttinen * asiantunteva * pitkäjännitteinen * huomiokykyinen

* oivaltava * yksityinen * tarkka * looginen * tietopankki * salaperäinen * pohdiskelija * keksijä * itseriittoinen * viisas * itseriittoinen * omalaatuinen * luova ajattelija * uraauurtava * etäinen * niukkasanainen * itsenäinen

Parhaimmillaan: perehtynyt, asiantunteva ja älykäs

Huonoimmillaan: vetäytyvä, salaperäinen ja ylimielinen

5-tyyppiä motivoi asioiden syvällinen ymmärtäminen ja uuden oppiminen

"Minua kiinnostaa se, että saan paneutua asioihin rauhassa ja perinpohjaisesti. Nautin asioiden pohdiskelusta ja mielenkiintoisista keskusteluista. Yksityisyyteni ja oma rauhani ovat minulle tärkeitä."
 
Sopeutuva Rauhanrakentaja


sopuisa * hyväksyvä * rauhallinen * kärsivällinen * ymmärtäväinen * tasapainoinen
* diplomaattinen * avoin * tyyni * ystävällinen * sovinnollinen * leppoisa * mukautuva * hyväntahtoinen * vaatimaton * lempeä * kiltti * syrjäänvetäytyvä * itsensä unohtava * omasta rauhastaan nauttiva *

Parhaimmillaan: hyväksyvä, lempeä ja diplomaattinen

Huonoimmillaan: saamaton, poissaoleva ja itsepäinen

9-tyyppiä motivoi rauhallinen ilmapiiri ja sopuisa yhteistyö

"Nautin rauhallisesta ja harmonisesta ilmapiiristä ja sopuisasta yhteistyöstä toisten kanssa. Minun on helppo ymmärtää erilaisia näkökulmia. Toisten ihmisten mielipiteiden huomioon ottaminen on minulle luonnollista ja tärkeää."
 
Sopeutuva Rauhanrakentaja


sopuisa * hyväksyvä * rauhallinen * kärsivällinen * ymmärtäväinen * tasapainoinen
* diplomaattinen * avoin * tyyni * ystävällinen * sovinnollinen * leppoisa * mukautuva * hyväntahtoinen * vaatimaton * lempeä * kiltti * syrjäänvetäytyvä * itsensä unohtava * omasta rauhastaan nauttiva *

Parhaimmillaan: hyväksyvä, lempeä ja diplomaattinen

Huonoimmillaan: saamaton, poissaoleva ja itsepäinen

9-tyyppiä motivoi rauhallinen ilmapiiri ja sopuisa yhteistyö

"Nautin rauhallisesta ja harmonisesta ilmapiiristä ja sopuisasta yhteistyöstä toisten kanssa. Minun on helppo ymmärtää erilaisia näkökulmia. Toisten ihmisten mielipiteiden huomioon ottaminen on minulle luonnollista ja tärkeää."
Mulla tämä myös ja lukeman perusteella, ihan on samaa itsessäni huomattavissa :D
 
Uskollinen Kyseenalaistaja

mukava * luotettava * sitoutunut * tunnollinen * omistautunut * luottoystävä * kuuliainen * ystävällinen * kyseenalaistava * vaihtoehtoja pohtiva * huolestunut * tukipilari * varovainen ja/tai huimapää * kyselevä * sitkeä * varuillaan * ennakoiva * muutospelkoinen * epävarma * lojaali *

Parhaimmillaan: luotettava, tunnollinen ja sitoutunut

Huonoimmillaan: huolestunut, epäilevä ja varuillaan
 
Tehokas Suorittaja


päämäärätietoinen * vakuuttava * aikaansaava * itseään kehittävä * innostava esikuva * kunnianhimoinen * motivoitunut * menestyvä * esiintyjä * tavoitehakuinen * muuntautumiskykyinen * roolimalli * nopea * kilpailuhenkinen * käytännöllinen * itsevarma * voitontahtoinen * kiireinen


Parhaimmillaan: aikaansaava, pätevä ja esimerkillinen

Huonoimmilaan: kilpailuhenkinen, työkeskeinen ja kärsimätön
 
Mama the strange
Ykkösenä luova individualisti, eli nro 4

Toisena tarkka laadunvalvoja, eli nro 1

Tunnustan, olen kummallinen sekoitus näitä kahta melko vastakkaista persoonallisuustyyppiä.
 
Luova Individualisti

yksilöllinen * syvällinen * tunnerikas * intuitiivinen * ainutlaatuinen * ilmaisuvoimainen * vahva * herkkä * itseään ilmaiseva * syvällinen * aito * intensiivinen * oivaltava * pohdiskeleva * romantikko * intohimoinen * esteetikko * taiteellinen * omintakeinen * dramaattinen * vetäytyvä * tunteellinen *

Parhaimmillaan: luova, syvällinen ja ilmaisuvoimainen

Huonoimmillaan: loukkaantuva, oikutteleva, ylitunteellinen

4-tyyppiä motivoi aitous ja yksilöllisyys

"Minusta tuntuu hyvältä se, että saan toteuttaa itseäni yksilöllisellä ja luovalla tavalla. Aistin herkästi erilaiset tunnelmat ja muiden ihmisten mielialat. Haluan erottua joukosta omana aitona itsenäni."
 
..Ja sit toisena oli tää..

Uskollinen Kyseenalaistaja

mukava * luotettava * sitoutunut * tunnollinen * omistautunut * luottoystävä * kuuliainen * ystävällinen * kyseenalaistava * vaihtoehtoja pohtiva * huolestunut * tukipilari * varovainen ja/tai huimapää * kyselevä * sitkeä * varuillaan * ennakoiva * muutospelkoinen * epävarma * lojaali *

Parhaimmillaan: luotettava, tunnollinen ja sitoutunut

Huonoimmillaan: huolestunut, epäilevä ja varuillaan

6-tyyppiä motivoi luottamus sekä varmuus asioista

"Minua kannustaa se, että voin luottaa ihmisiin ja asioihin ympärilläni. Minulle on tärkeää varmistua asioista ja saatan joskus olla epäilevä uusien asioiden suhteen. Luottamus on minulle erityisen tärkeä arvo."

----

Molemmat noista sopii muhun melkeinpä täydellisesti... Joskus on vaikeaa elää itsensä kanssa..

----
 
Viimeksi muokattu:
Hra Majuri
älyllinen * perehtynyt * analyyttinen * asiantunteva * pitkäjännitteinen * huomiokykyinen

* oivaltava * yksityinen * tarkka * looginen * tietopankki * salaperäinen * pohdiskelija * keksijä * itseriittoinen * viisas * itseriittoinen * omalaatuinen * luova ajattelija * uraauurtava * etäinen * niukkasanainen * itsenäinen

Parhaimmillaan: perehtynyt, asiantunteva ja älykäs

Huonoimmillaan: vetäytyvä, salaperäinen ja ylimielinen

5-tyyppiä motivoi asioiden syvällinen ymmärtäminen ja uuden oppiminen

"Minua kiinnostaa se, että saan paneutua asioihin rauhassa ja perinpohjaisesti. Nautin asioiden pohdiskelusta ja mielenkiintoisista keskusteluista. Yksityisyyteni ja oma rauhani ovat minulle tärkeitä."
 
Vahva vaikuttaja


vahva * rohkea * rehellinen * päättäväinen * suojelevainen * suurisydäminen

oikeudenmukainen * suora * itsevarma * järkkymätön * riippumaton * tinkimätön * johtaja * voimakastahtoinen * kallio * yrittäjähenkinen * haastava * painostava * suorasanainen * määräilejä * oman tiensä kulkija *

Parhaimmillaan: vahva, suurisydäminen ja suojelevainen

Huonoimmillaan: vaativa, määräilevä ja pelottava

8-tyyppiä motivoi vastuu ja johtavassa roolissa oleminen

"Minä haluan päättää asioista ja olla vastuussa. Sanon yleensä suoraan sen, mitä tarkoitan, ja olen myös sanani mittainen. Kunnioitan rehellisyyttä ja oikeudenmukaisuutta ja pyrin toimimaan arvojeni mukaisesti."
 
Avulias huoltaja

auttavainen * ystävällinen * sydämellinen * ihmisläheinen * empaattinen * kannustava * huolehtivainen * välittävä * palveleva * antelias * tunteikas * miellyttäjä * parantaja * hoivaava * rakastava * ymmärtäväinen * lämminhenkinen * tuttavallinen * neuvoja * tunnollinen * uhrautuvainen * toisia varten *


Parhaimmillaan: lämminhenkinen, huomaavainen ja avulias

Huonoimillaan: tunkeileva, uhrautuva ja manipuloiva


2-tyyppiä motivoi avuliaisuus ja toisista huolehtiminen


"Minulle tulee hyvä olo siitä, että voin olla tarpeellinen muille. Autan mielelläni ja minusta on hienoa, kun voin olla hyödyksi muille. On myös mukava saada kiitosta, kun on tehnyt toiselle ihmiselle hyvää."

Toisena oli 8. Vahva vaikuttaja
 
Ken guru
Avulias Huoltaja 2



auttavainen * ystävällinen * sydämellinen * ihmisläheinen * empaattinen * kannustava * huolehtivainen * välittävä * palveleva * antelias * tunteikas * miellyttäjä * parantaja * hoivaava * rakastava * ymmärtäväinen * lämminhenkinen * tuttavallinen * neuvoja * tunnollinen * uhrautuvainen * toisia varten *

Toisena:

Innostuva Suunnittelija 7


eloisa * iloinen * idearikas * innostava * visionääri * optimistinen * monipuolinen * seikkailija * korkealentoinen * hauska * myönteinen * vaihtelunhaluinen * nopea * inspiroiva * kekseliäs * eteenpäin menevä * spontaani * monilahjakkuus * lyhytjännitteinen * kärsimätön * itseverma * vapautta kaipaava *
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Ensimmäisenä oli 9 Rauhanrakentaja ja toisena 1 Laadunvalvoja. Tunnistan kyllä kummastakin itseni. Huvitti tuossa ysissä tuo lause "olen täysin samaa mieltä kaikkien eri mielipiteiden kanssa" :D Välillä tuokin on niin totta, osaan nähdä asiat monelta puolelta.
 
7 eli Innostuva Suunnittelija

eloisa * iloinen * idearikas * innostava * visionääri * optimistinen * monipuolinen * seikkailija * korkealentoinen * hauska * myönteinen * vaihtelunhaluinen * nopea * inspiroiva * kekseliäs * eteenpäin menevä * spontaani * monilahjakkuus * lyhytjännitteinen * kärsimätön * itseverma * vapautta kaipaava *

Ja toisena 3 - Tehokas suorittaja.

Kyllä noista 7 on enemmän nappiin :)
 
Haave Maria ejk
Innostuva suunnittelija 7

Parhaimmillaan: iloinen, idearikas ja monipuolinen
Huonoimmilllaan: levoton, keskittymiskyvytön, kärsimätön

Luova individualisti 4

Parhaimmillaan; luova, syvällinen, ilmaisuvoimainen
Huonoimmillaan: loukkaantuva, oikutteleva, ylitunteellinen


Hyvin pitää paikkansa.
 

Yhteistyössä