Perskeles kun tolle kaverille kaikki pitäis olla ilmasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ompus

Jäsen
04.06.2007
527
0
16
Tää nyt on ihan turhaa rutinaa, mutta vähän ottaa pattiin... Omistan hevosen kaverini A:n kanssa ja hevonen asuu 2 hevosen tallissa. Tallikaverina ollut talon oma hevonen jouduttiin lopettamaan vähän ennen joulua ja meidän polle jäi yksin.

Toiset kaverini B ja C ovat käyneet viikoittain ratsastamassa kanssani, ovat pääsääntöisesti käyttäneet talon hevosta, jonka käyttöoikeus sisältyi meidän tallivuokraan. No sitten puhuin näille kavereille B ja C, että josko ostettais kimppaan toinen hevonen kaveriksi tälle minun ja A:n pollelle, B sanoi heti, että ei halua hevosta omistaa, mutta on valmis maksamaan jos saa uudella ratsastaa. C oli aluksi tosi innoissaan, mutta sitten kun sopiva heppa löytyi rupesi valittelemaan aikapulaa ja taloudellista tilannettaan.

No ostin sitten tammikuussa tämän toisenkin hepan A:n kanssa puoliksi. B:n ( ja tietysti A:n) kanssa olen käynyt paljonkin ratsastamassa ja B on tarjoutunut maksamaan kengityksiä ja ostamaan kivennöisiä yms. osallistumaan ylläpitoon ratsastusta vastaan ja näin hän on myös tehnyt ja minusta tämä on ihan kohtuullista. Tämä C sen sijaan ei ole valmis maksamaan mistään eikä ottamaan osaa mihinkään kuluihin, mutta ratsastamaan yrittää tunkea väkisin (pari kertaa otinkin mukaan ja yritin vihjata, että jos ratsastaa haluaa, niin olis reilua jos osallistuisi kustannuksiin).
Ei ole menneet vihjeet perille ja tänään hän sitten ilmestyi ratsastustamineissaan tallille ja minä sitten suoraan sanoin, että olemme A:n kanssa päättäneet, että ratsastaa saat, mutta maksu on 10 eur/ kerta. Selitin, että ei tämä hevosen pito ole mitään halpaa puuhaa, ja tuo 40 eur kuussa, mitä hänen ratsastuksensa tekisi (haluaa siis ratsastaa kerran viikossa) on kuitenkin vaan pikkuosa minun ja A:n kuukausikuluista. No C tietysti veti herneen nenäänsä ja ilmoitti, että hän tekee vaan meille palveluksen kun auttaa hevosen liikuttelussa |O . Sanoin että tekee sitten palveluksensa läheiseen ratsastuskouluun ja maksaa 25 eur tunti... :headwall: Meillä siis ratsasteli pääsääntöisesti 2 tunnin maastoja.

Nyt vähän helpotti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Flow87 -Los tehottomuus-:
hyvä ku sait suus auki. tiedän kans tälläsiä tapauksia jotka pyrkii tulemaan siivellä ja tekee muka suurenki palveluksen ku käyttää toisen hevosta ja varusteita eikä suostu osallistumaan kustannuksiin.. :headwall:

Niinpä, tuntuu toisille olevan vaikeeta ymmärtää. Tää kaveri hyvin tietää, että minä en ole mikään kroisos, onneksi meillä nuo tallivuokrat on varsin kohtuulliset.

Hyvä kun sanoit suoraan. Ihan älytöntä siipeilyä, etenkin jos on jättäny viel välinehuollonkin teidän niskoille. Kyllähän ratsastuskouluillakin vaaditaan, et porukka hoitaa sottaamansa välineet asianmukaisesti...

Ei hän voi pestä satulahuopaa, ettei pesukone mene pilalle ja satulaa ei ehdi pestä, kun saa olla pois kotoa vaan 3 tuntia ja tämä 3 tuntia menee ratsastukseen ja matkoihin. Karsinoita olen joskus pistänyt siivoamaan... Toiselle kaverille nämä ovat automaattisia toimenpiteitä. Jännä vaan sinänsä, että tämä C on joskus kouluaikoina ollut jopa paras ystäväni ja hänen kanssaan on tullut talleja koluttua. Tämä B on aika uusi tuttavuus, työkaveri nykyisestä työpaikastani.

Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Ei hän voi pestä satulahuopaa, ettei pesukone mene pilalle ja satulaa ei ehdi pestä, kun saa olla pois kotoa vaan 3 tuntia ja tämä 3 tuntia menee ratsastukseen ja matkoihin. Karsinoita olen joskus pistänyt siivoamaan... Toiselle kaverille nämä ovat automaattisia toimenpiteitä. Jännä vaan sinänsä, että tämä C on joskus kouluaikoina ollut jopa paras ystäväni ja hänen kanssaan on tullut talleja koluttua. Tämä B on aika uusi tuttavuus, työkaveri nykyisestä työpaikastani.

Kyllä nyt vähintään pitää varusteet huoltaa ja hevonen hoitaa ratsastuksen jälkeen :o Ei siinä mene 10min kauempaa kun satulan pyyhkäsee puhtaaksi saippualla.

Yhteistyössä