perkele ku ärsyttää miehen käytös...

• Viestiketjun aloittaja kiehuu
  • Ensimmäinen viesti
kiehuu
Vittu että kiehuu taas, kun mies hyppää lapsen tasolle ja huutaa kurkkusuorana lapselle takas, kun lapsi huutaa tälle. siis perkule ku en tiedä enää mitä tekis, tota käytöstä tarviii lapsenkaa kestää.. oliskoha jtn terapiaa miehille/isille?

kiehuu
No mitä muuta mä sille sanon ku, älä huuda? Luuletko että en oo sanonu. Ärsyttää toi et huutaa takas kovaa, toiha on iha ääliötä ja sit ihmetellää mist lapsi oppii tapansa..

njaa
ei se kyllä kovin paljon vähemmän ääliötä ole, että aikuinen ihminen pitää miestään ääliönä. Voisiko miestä huudattaa nyt sekin, että sinä asetut hänen yläpuolelleen ja se kiristää pinnaa? Jos kerran tiedät itse miten homma pitäisi hoitaa, mikset näytä miehelle miten kannattaa toimia? Sillälailla neuvottelemalla, eikä halventamalla?

kiehuu
siis ymmärrättekö mun asian väärin? vai onko teijän mielestä oikeesti oikein huutaa lapselle kurkku suorana, niin että toisee kaupunkiiki asti kuuluu? Lapset huutaa ja raivoo ja kuuluu uhmaan, mutta kenestä ne käytöksen oppii vanhemmista.. Mun mielestä ei oo oikein aikuisen raivota takas, vaan viedä sit llapsi esim huoneesee niin kauaksi aikaa ku rauhottuu..

kiehuu
Siis tilanne oli se että istuttiin sohvalla ja lapsi pahoitti mielensä kun sukulainen lähti ja ei mentykään leikkimään mukaan. Ja lapsi alkoi itkee ja sanoin että, uskon että on pahamieli, lopetetaan huuto ja tuu syliin. huus mulle että ole hiljaa. Mies sanoi lapselle että oleppa nyt hiljaa, ja lapsi huusi: Ole sinäkin hiljaa siinä. Jolloin mieheni huusi kovaan ääneen: Ole nyt vittu hiljaa itse äläkä huuda siinä. :/ Tääkö on oikein?

kiehuu
Sanoin miehelle: Noin ei voi toimia, etkä saa huutaa lapselle. Lapsi tietty pelästy ja alko itkee viel enemmän otin syliin ja vein makkariin. Sanoin että kukaan ei saa huutaa, toisilleen se on rumaa..

"vieras"
Sanoin miehelle: Noin ei voi toimia, etkä saa huutaa lapselle. Lapsi tietty pelästy ja alko itkee viel enemmän otin syliin ja vein makkariin. Sanoin että kukaan ei saa huutaa, toisilleen se on rumaa..
ja kun lapsi oli rauhoittunut niin keskustelittehan miehen kanssa vakavan asiallisesti että noin EI toimita, mies pyysi anteeksi ja vakuutti ettei toistu? Ja sinä kerroit -edelleen asiallisesti- muita mahdollisia toimintatapoja sen varalle että tilanne toistuu, mitä huudon tilalle?

"silakka"
Onpas taas ihme vastauksia täällä. Ei kyllä kannata ainakaan mitään tilastoa keskustelupalstalta kerätä. :O

Tottakai on tyhmää ja väärin huutaa takaisin lapselle.

"vieras"
Monen monta kertaa olen näin miehelle sanonut, mutta ei mene mikään jakeluun.
Siinä tapauksessa kun lapsi on poissa kotoa, räjähtäisin joku kerta ihan mitättömästä asiasta samalla tyylillä ja kysyisin sitten että ymmärtääkö mistä on kyse, ja että lapsi pelkää oikeasti.

Ja jos ei muuttuisi niin olisi vakavan harkinnan paikka miten voidaan ja voidaanko jatkaa yhdessä, jos lapsi ei voi luottaa toiseen vanhempaan vaan pelkää.

kiehuu
lapsi ei normaalisti pelkää isäänsä ja leikkivät yhdessä normisti jne, mutta tommonen tilanne tuntuu että vaikka miehelle selittää että ei voi käyttäytyä noin niin käyttäytyy silti :eek:

mammara
Meillä loppui miehen huutaminen kuin seinään, kun aloin huutaa hänelle. Siis huusin päivän kurkkusuorana, jos oli pieniäkin erimielisyyksiä. :D Aikuismaista? NOT! Mutta tepsi!!!

"röyhkeä koira"
[QUOTE="silakka";26315778]Onpas taas ihme vastauksia täällä. Ei kyllä kannata ainakaan mitään tilastoa keskustelupalstalta kerätä. :O

Tottakai on tyhmää ja väärin huutaa takaisin lapselle.[/QUOTE]

NÄIN. Edes yksi fiksu vastaus joukossa.

Yhteistyössä