perioraalidermatiitti ihottuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Mulla on ollut vuoden tosi pahaa ihottumaa ja lääkäri sanoi että mulla on perioraalidermatiitti ja sanoi että johtuu hormooneista.Olen syönyt Qlaira ehkäisy pillereitä,mutta ennen sitä oli myös ihottumaa enkä ole huomannut että nämä vaikuttaisi.Käytän Rosazol 1% voidetta ohuelti aamulla ja illalla ja sitten olen kokeillut ceralin ja anu hoitovoidetta sekä bio oilin öljyä,dr hauschkan hoitoöljyä ja tabletteina käyttänyt kelasin sinkkiä,piimaxsia,omega 3 tuplaa.Saunassa ei voi käydä ja meikillä ei voi peittää kun nenä,leuka ja suun ympärys punoittaa,iho hilseilee,iho rikki ja tosi punainen ja hävettää kulkea kadulla.Pesen ihoni ainu lasten pesuvaahdolla tai erisan hajusteeton pesuvoiteella ja en käytä kasvovettä.Neuvoja mitä voiteita,pesuaineita ja meikkejä voi käyttää koska tulen hulluksi kun ei kehtaa viihteelle eikä kauppaan mennä

Minulla ollut 3 kertaa vuosien varrella sama ihottuma ja mulla se on lähtenyt pois ainoastaan 1- 2 kk antibioottikuurilla (tetrasykliiniä) Muistaakseni käytin samoja meikkejä kuin ennenkin mutta rasvana vaan ihan perusvoidetta. Muistan lääkärin sanoneen että kortisonirasvaa ei ehdottomasti saa laittaa tuohon vaivaan.

Yhteistyössä