M
mietityttää
Vieras
Tilanne:
A ja B asuvat avoliitossa.
A:n vanhemmat kuolevat ja hän perii nämä. Perintö käytetään yhteiseksi hyväksi, esim. asunnon ostoon, ja lasketaan käytännössä yhteiseksi omaisuudeksi.
A ja B menevät naimisiin ja tekevät avioehdon.
B:n vanhemmat kuolevat aikanaan. Jos A ja B kuitenkin eroavat samoihin aikoihin, käykö silloin niin, että A:n perintö on käytetty yhteiseksi hyväksi - ja B saa siitä erottaessa puolet esim. "puolikkaan" asunnon muodossa - mutta B saa pitää oman perintönsä yksin?
A ja B asuvat avoliitossa.
A:n vanhemmat kuolevat ja hän perii nämä. Perintö käytetään yhteiseksi hyväksi, esim. asunnon ostoon, ja lasketaan käytännössä yhteiseksi omaisuudeksi.
A ja B menevät naimisiin ja tekevät avioehdon.
B:n vanhemmat kuolevat aikanaan. Jos A ja B kuitenkin eroavat samoihin aikoihin, käykö silloin niin, että A:n perintö on käytetty yhteiseksi hyväksi - ja B saa siitä erottaessa puolet esim. "puolikkaan" asunnon muodossa - mutta B saa pitää oman perintönsä yksin?