Perinnöstä maksetaan jatkossa entistä enemmän veroa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perintövero on asia joka ei uppoa mun kaaliini sitten mitenkään.
Jos siitä on jo kerran siitä omaisuudesta maksettu ja se on työllä hankittu, niin miksi helvetissä siitä pitäs vielä maksaa jos sen omat lapset saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Vaivihkaa julkistettu muutos on merkittävä, sillä esimerkiksi omakotitalosta maksettu perintövero voi nousta lehden laskelmien mukaan jopa 79 prosenttia.

Edukasta :o :o :o

Tämä onkin nyt ajankohtainen tapa rahastaa kun suurilta ikäluokilta alkaa jäämään nimenomaan mökkejä, metsiä ja taloja seuraaville sukupolville.

Muistan mitkä vaikeudet alkoivat vanhemman kuolemasta ollessani 18-vuotias. Valtio vei rahat, jota olisi kipeästi tarvittu oman elämän rakentamiseen. Kannattaa siirrellä omaisuutta ajoissa lapsille niin paljon kuin verorajojen puitteissa voi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä onkin nyt ajankohtainen tapa rahastaa kun suurilta ikäluokilta alkaa jäämään nimenomaan mökkejä, metsiä ja taloja seuraaville sukupolville.

Muistan mitkä vaikeudet alkoivat vanhemman kuolemasta ollessani 18-vuotias. Valtio vei rahat, jota olisi kipeästi tarvittu oman elämän rakentamiseen. Kannattaa siirrellä omaisuutta ajoissa lapsille niin paljon kuin verorajojen puitteissa voi.
Juuri näin. Tästä syystä mulla ei ole mitään kiirettä saada maksetuksi asuntolainaani pois. Edes ennen kuolemaani. Tosin jos tästä muutan joskus pois, ostan mahdollisimman pienen ja edullisen asunnon. Tai menen vaan vuokralle. Mitään en täältä lähteissäni saa mukaani, joten mitä vähemmän tekemästäni työstä menee aikanaan valtiolle, sen parempi. Kaikenlaista pientä sälää voi ostaa ohi tuon lahjaveronkin esim aikuiselle lapselleen ruokaa, oppikirjat, huonekaluja - kunhan ei ole mitään järkkykalliita design-tuotteita - liinavaatteita, vaatteita....oikeastaan melkein mitä vain. Myös esimerkiksi lapsen asunnon sähkösopimuksen voi tehdä omiin nimiinsä ja maksella siten säännöllisesti ne laskut.

Tietääkö teistä joku, miten määräytyy lahjavero, jos myy omaisuutensa ja lahjoittaa rahat ulkomailla asuvalle lapselleen? Joutuuko lapsi maksamaan lahjaveron Suomeen vai asuinmaahansa?

Jostain meidän on saatava rahat sotaa pakenevien lasten elättämiseen. Minä ainakin maksan mielelläni lisää veroja. =)

http://cms.hommaforum.org/index.php?option=com_joomgallery&func=detail&id=301&Itemid=22#joomimg

Jostain meidän on saatava rahat sotaa pakenevien lasten elättämiseen. Minä ainakin maksan mielelläni lisää veroja. =)

http://cms.hommaforum.org/index.php?option=com_joomgallery&func=detail&id=301&Itemid=22#joomimg

Kaunista, mutta todellisuudessa sinne ei kovin suuri verovirta ohjaudu.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ainakaan tästä ei voi syyttää sosialisteja.
Mielenkiintoista kuitenkin nähdä, vastustaako oppositio tapansa mukaan hallituksen ehdotusta tällä kertaa :D

Varmasti vastustaa, ei tavallisten ihmisten tavallisiin perintöihin koskeminen ole vasemmiston tahto.

mun mielestä ihan käsittämätöntä... siis joku raja tohon pitäis tulla.. miksi ylipäätään pitää omaisuudestaan maksaa veroa.. kun siitä on maksettu jo, siitä rahasta millä se on hankittu, siitä omistuksesta... ei vaan kykene ymmärtämään...

Kaunista, mutta todellisuudessa sinne ei kovin suuri verovirta ohjaudu.

Toivottavasti kuitenkin mahdollismman paljon verorahoja ohjautuu uuden Suomen rakentajille. Mamuissa on Suomen tulevaisuus. =)

Yhteistyössä