F
finski
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Meillä miehellä on ruskeat silmät ja poika sai myös. Olin hämmästynyt, sillä miehen silmät on sellaiset hailakan ruskeat. Itsellä siniset. Meillä poika siitä harvinainen tapaus, että syntyi jo ruskeasilmäisenä (vaikka minulle ainakin on sanottu että kaikki skandinaavit syntyy sinisillä silmillä..) Nyt 1,5 vuotta ja silmät yhä ruskeat ihanaiset nappisilmät![]()
no mun osalta tämä pitää paikkansa... itse oon syntynyt kirkkaan sinisillä silmillä. myöhemmin harmaantunu ja lopulta tummentunut iän myötä. väriä ei enää tunnista. tumman vihreä. siis kirkkaassa valossa on vielä harmaat... mutta sinne on syntynyt vaalean ruskeeta väriä... jotenki sakkaantunu :S monilla ihmisillä silmät tummuu iän myötä. se johtuu kuulemma korkeasta melaliini pitoisuudesta silmissä. sitä on voimakkaasti nimen omaan ruskeissa silmissä. eli se tummentaa väriä. sen määrä voi kasvaa ajan myötä.
mun tapauksessa ero entisee on niin suuri että mulle melkein naurettaisiin jos sanoisin että mulla on/oli siniset silmät. kirkkaassa valossa tumman värin osuus on perkeleen pieni mutta päivänvalossa lähes tumma. toi tummuus tulee mun äitin puolelta... mutta ei sieltäkään täysruskea silmäisyyttä tule.
no vaalea tukkakin oli... mutta se ei ole mitenkään huomattavasti tummentunut. skandinaavit syntyy sinisillä silmillä
tarkalleen ottaen musta tuntuu että vaalea silmäisyys tulee mun isän isän puolelta. pohjanmaalta