periaatteista ja niiden pitävyydestä

äiti 40plusplus

Aktiivinen jäsen
28.05.2005
10 811
0
36
tuli mieleen tuosta ketjusta jossa joku tiesi nyt alla 20 v miten tulee elämänsä elämään. Hyvä niin, periaatteita on hvyä olla. mutta voiko elämässä tulla tilanne että pyhät periaatteet joutuu pyörtämään.
itse olen päässyyt kohta 50 v ilman että olen tupakkaa polttanut enkä aio polttaa, Mutta silti naureskelen että parempi olla sanomatta mitään varmaa, sillä kukas tietää jos aikanaan siellä vanhainkodin alipaineistetussa tupakkakopissa dementoineensa sauhuttelisin.
joskus alle 20 v olin sitä mieltä että en harrasta esiaviollista seksiä mutta kas kummaa tulipa harrastettua ja yh äitinäkin oltua, vaikka olin lapsettomana sitä mieltä että lapset kuuluu vain avioliittoon.
Onkos kukaan muu huomannut mitään itsessään? uskaltaako tunnustaa että ei olekaan helppoa olla ehdoton kaikessa.

Mä olen moneen kertaan jo joutunut luopumaan monesta periaatteesta, kun ei se elämä niin mustavalkoista ole ollutkaan. Mulla on kauheat listat periaatteistani 15 vuotiaana, ja tosi harva enää pitää kutinsa. Ihan alkaen esiaviollisesta seksistä päättyen alkoholin juomisesta takasin juomattomuuteen ja taas takasin saunakalja-asteelle.

Eipä sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu. Mutta olen mäki sanonu monesti, etten ikinä tee sitä ja tätä. Ainakin mä haluan uskoa, etten mä kans sit tee. Jos mä ajattelisin, että no turha mitään on vannoa kun ei tiedä mitä tapahtuu/ kun mä kuitenkin joskus, olis mun ehkä helpompi tehdä niitä asioita joita en aijo tehdä. Eli mä mielelläni sanon että EN IKINÄ! Ja yritän pysyä lupauksessani. B)

(tajuskohan tästä nyt mitään...)

Minun periaatteistani pitävin lienee se, että kaiken voi tehdä toisinkin, kuin on ensin ajatellut :D En ole koskaan kirjoittanut kiveen mitään, vaan enemmän katsonut pikkuhiljaa mitä mistäkin tulee. Tehnyt massiivisia möhläyksiä ja noloja kämmellyksiä ja virheitä. Mutta en ole oikeastaan joutunut pettymään itseeni, koska en ole kovin paljon itsestäni luullutkaan koskaan. Onko se sitten hyvä asenne, paha sanoa. Olen kyllä ollut nolo ja harmissani ja pahoillani, mutta en ole koskaan ajatellut, että olisin silti kelvoton ihminen tai paha. Mutta ihan mukavasti olen sittemmin pärjäillyt, kun olen lopettanut ne jotkut selkeästi väärintekemiset ja valehtelelut. =)

Tupakkaa en muuten minäkään ole koskaan polttanut, kerran olen yksissä bileissä ruinannut miespuoliselta hyvältä ystävältä, että anna nyt rööki, anna nyt, mutta hän oli tiukkana ja sanoi, että enkä anna, huomenna kadut kuitenkin jos nyt rupeat sen kanssa kakomaan. Ja kuinka oikeassa hän olikaan :D

mä oon päättäny että mäkkärin luukulle en mee töihin ja hyvin on pitäny jo 6 vuotta tuo päätös :) vaikka lähellä oliki että oisin menny ..

mut mun elämän järjestäytyminen ei ookkaa musta kiinni, paitsi se meneekö hyvin vai ei...

Joo no mäkin ajattelin et ei yhtään lasta ennen täydellistä avioliittoa ja nyt on avioton lapsi ja naimisiin en menis ikinä :laugh: Avoliitto riittää mulle.
Onhan noita monia periaatteita joista on tavalla tai toisella joutunut tinkimään, kun eteen on tullut kaikenlaista mitä ei olisi koskaan eteen osannut odottaa.
Mutta se onkin vain elämää, kovin tylsää olisi jos etukäteen kaiken tietäisi. Koskaan mun ei pitänyt sitä, tätä eikä tuota mutta silti tein ne.. huokaus.
Toki sitä yrittää pitää kiinni periaatteistaan, ja hyvin pitkälle olen siinä onnistunutkin, mutta en todellakaan kaikista.

Teininä vannoin että jos kotipaikkakunnaltani pois pääsen, koskaan en takaisin mene. Nyt miehen kanssa ihan vakavissaan ollaan harkittu muuttoa minun kotipaikkakunnalle.

Joo. Tupakkaa ja viinaa en koskaan maista... tupakkaa maistoin 12-vuotiaana ja viinaakin 13-vuotiaana. Polttamaan en ruvennut, mutta alkoholi maistuu pienessä määrin silloin tällöin.

Lapsia vasta sitten, kun ollaan naimisissa. No, yksi lapsi on syntynyt ja naimisiin mennään vasta tänä vuonna. Kaikki lapset ennen kuin täytän 30. Yksi lapsi on syntynyt mun ollessa alle 30, mutta tuskin enää enempää kerkeän niitä ennen sen rajapyykin täyttymistä saamaan ja toiveissa olis kuitenkin lisää...

Mitähän muita rikottuja periaatteita ... mullakin oli toi, että en ikinä koskaan muuta takas kotipaikkakunnalle, kun sieltä pois pääsen, mutta kas vaan - täällä ollaan jo ties kuinka monetta vuotta paluumuuttajana.

Ei mulla ole periaatteita eikä varsinkaan mitäämn moraalisia periaatteita.
Mutta on tiettyjä asioita joita mä pidän niin vastenmielisinä tai mulle vieraina että en usko että niitä tulen tekemään ainakaan niin kauan kun järki juoksee sen verran että tiedän ja ymmärrän mitä olen tekemässä.

Mä olen ollut joskus 18-vuotiaana todella ehdoton ja mustavalkoinen.
- ei valmisruokia
- lapset ei kato telkkaria
- ennen kouluikää ei tartte edes tietää, mitä on karkki
- ja sokerina pohjalla: minun lapseni eivät koskaan kiukuttele kaupasa karkin/jätskin/pilimehun tms. perään.

Joopa joo. :laugh:

Mulla on monia periaatteita ja muutama sellainen, joista tiedän pystyväni pitämään kiinni...En aio menettää neitsyyttäni VAPAAEHTOISESTI, ennen kuin olen seurustellut riittävän pitkään enkä aio koskaan pettää. Yksi periaate on, että en koskaan aio polttaa tupakkaa...tästäkin pystyn pitämään kiinni, jos haluan, en voi kaivatakaan tupakkaa, kun en ole sitä maistanut.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mulla on monia periaatteita ja muutama sellainen, joista tiedän pystyväni pitämään kiinni...En aio menettää neitsyyttäni VAPAAEHTOISESTI, ennen kuin olen seurustellut riittävän pitkään enkä aio koskaan pettää. Yksi periaate on, että en koskaan aio polttaa tupakkaa...tästäkin pystyn pitämään kiinni, jos haluan, en voi kaivatakaan tupakkaa, kun en ole sitä maistanut.

Vieläkö saunot perhees kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Ei silleen, että se sulle kuuluisi, mutta kyllä.

:x Isäsi ja pikkuveljen kanssa?

Yksi periaate on, että en koskaan aio polttaa tupakkaa...tästäkin pystyn pitämään kiinni, jos haluan, en voi kaivatakaan tupakkaa, kun en ole sitä maistanut.

Minulla oli tosiaan tuo tupakka samanlainen päätösasia, se lähti siitä, että isäni poltti todella paljon sisällä kotona ja oli jo inhottavaa, kun vaatteet haisi aina tupakalle :( Silloin ei vielä juuri puhuttu passiivisen tupakoinnin haitoista. Vaikka moni kaveri tupakoi, minun ei tehnyt mieli kokeillakaan eikä minua kyllä mitenkään painostettukaan kaveripiirissä. =) Eli kai minullakin sitten joku periaate on elämässäni ollut =)

Alkuperäinen kirjoittaja yöks:

Kyllä enkä näe siinä mitään kummallista =)

mielenkiinnosta ihan kysyn, että voisitko koskaan kuvitella seurustelevasi sellaisen pojan kanssa, joka polttaa tupakkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja yöks:

Kyllä enkä näe siinä mitään kummallista =)

hyi helv....

No ei mulla kauheena mitään periaatteita silleen ole, mutta usein olen (varsinkin nuorempana) sanonut, että en koskaan tee sitä tai tätä. Ja kylläpäs on sitten käynyt niin, että ne päätökset on menneet ihan elämäntilanteiden mukana jotenkin aivan toisin. Sanoo nainen, joka ei koskaan tee lapsia ja odottelee toista syntyväksi ;) Ja muita vastaavia on paljon.
Mutta siis, juu, olen sitä mieltä, että koskaan ei kannata sanoa EI koskaan.

Yhteistyössä