Perhevalmennuksessa käyneitä?

Meillä on huomenna eka perhevalmennuskerta ja nyt alkoi epäröinti, tahdonko sittenkään mennä. Tahtoisin kuulla, millaista siellä on? Istutaanko jossain piirissä ja keskustellaan? Vai tuleeko jotain faktatietoa raskaudesta ja sen jälkeisestä ajasta? Kauankohan yksi kerta suunnilleen kestää?
 
"vieras"
Kantsii toki käydä :) Joku kerta istuttiin piirissä ja toisella kertaa taas ei. Faktaa sieltä tulee. Osan asioista on jo kuullut, mutta osa ainakin oli ihan uutta. Jos teillä tohon kuuluu sairaalaan tutustuminen, sitä suuremmalla syyllä kannattaa osallistua. Toikin omalla tavallaan virittittää tunnelmaan ja valmistaa synnytykseen. Ja isillehän toi erityisesti on hyvä juttu, he kun harvemmin siellä neuvolassa ravaavat.
 
Eli siellä siis vaihdetaan kokemuksia raskaudesta? Se ei just innostaisi, kun ei ole mitään kokemuksia tai kerrottavaa, kaikki on ihanaa ja väsyttää ja oksettaa, mutta silti ollaan onnellisia.. Minkäköhän ikäisiä ne siellä valmennuksessa olevat ovat? Lapsen isähän on innoissaan lähdössä sinne, yksin ei onneksi tarvitse mennä. :) Sairaalaan tutustuminen täytyy varata(?) itse ja käydä tutustumassa.
 
buruuu
Kermaperse on nyt ymmärtänyt jotain väärin, siinä siis lähinnä kerrotaan asioita ja vastataan kysymyksiin, joka tapaamisella on joku teema.
Itse jäin kaivaamaan näitä. Usko pois, kun odotat 2. lasta sun raskaus kiinnostaa muita vielä vähemmän kuin nyt.
 
e
Mä pelkäsin kans etukäteen, että se on jotain piirissä istumista. Onneks meillä ei ollut. Ensimmäisellä kerralla oli kyllä joku tämmönen esittely"leikki", mä oon aina vihannut sellasia.:D Mut muuten valmennus oli musta ihan hyödyllinen. Itse tosin olin suurimman osan asioista jo lueskellut netistä, mutta on parempi, että miehelle joku "asiantuntija" sanoo ne samat asiat mitä mä oon yrittänyt kotona sanoa. Menee huomattavasti paremmin perille, meillä ainakin.:D

Kavereita en nyt sieltä sentään saanut (käyntejä oli muutama), mutta varmaan moikkaisin jos vastaan tulis.
 
"vieras"
Esikoisen aikana käytiin perhevalmennuksessa ja se oli oikeasti kamalaa. Faktaa tuli parilla viimeisellä kerralla, mutta ei mitään mitä en olisi tiennyt etukäteen. Fysioterapiassa käyminen oli ainut valmennuksen järkevä osa. Muuten käytiin läpi parisuhdetta ihme lomakkeilla tai keskusteltiin ryhmissä esim. isät keskenään ja äidit keskenään. Meidän porukka ei suusta saanut sanaakaan ja olo enemmänkin kaikilla vain vaivautunut. Karmeinta oli ensimmäisen kerran "tullaan-tutuiksi"-leikki, keksikää itsellenne (siis perheelle) intiaaninimi ja selittäkää kuinka se teitä kuvaa. Hyi helevata.
 
rcweds
No, musta ne kaikki kerrat oli turhia, paitsi se, jossa käytiin itse synnytys läpi. Siis siellä kerrottiin milloin sairaalaan kannattaa lähteä ja miten sitten toimitaan ja selitettiin kaikki eri kivunlievitys jutut ja synnytys itsessään ja synnytys sellaisessa tapauksessa, että kaikki ei sujukaan ihan itsestään... Tai noi kaikki jutut käytiin muistaakseni läpi kahdella kertaa, mutta minä olin siellä vuodenvaihteen 2007-2008 aikoihin, joten jutut on pikkaisen muuttuneet. Silloin vain kuunneltiin hoitsua, ja nyt ilmeisesti sosialisoidaan muidenkin kanssa...
 
"joo"
sieltä tulee ihan faktatietoa synnytyksen kulusta ja kivunlievityksestä, yms. Mun ymmärtääkseni vastaa jonkun verran entistä synnytysvalmennusta. On vaan vaihettu nimi toiseksi.
 
Ajattele, sekä tutustumiskäynnillä että synnytysosastollakin voi olla eri-ikäisiä äitejä eikä niitä laiteta iän mukaan eri paikkoihin... Koita kestää!
Älä ihmeessä, en tiennytkään? Lähinnä ajattelin, että katsovatko nämä nelikymppiset esikoistaan odottavat lähes puolta nuorempia vähän kieroon, jotka ovat juuri siinä täydellisessä iässä pyöräyttää ihana pallero maailmaan..

Sairaalaan tutustumisesta laitoin siksi, kun joku sanoi perhevalmennuksen olevan hyödyllinen siksi, jos sairaalaan tutustuminen sisältyy siihen, mutta ei sisälly.
 
Perla
Mä sain uusia kavereita valmennuksesta, joiden kanssa ollaan nyt käyty kerhoissa ja puistossa. Oli tosi vaivatonta tutustua kun oltiin kaikki samassa elämäntilanteessa. Että kannattaa ehdottomasti mennä :)
 
trewfcd
[QUOTE="vieras";22311249]Karmeinta oli ensimmäisen kerran "tullaan-tutuiksi"-leikki, keksikää itsellenne (siis perheelle) intiaaninimi ja selittäkää kuinka se teitä kuvaa. Hyi helevata.[/QUOTE]

Ei oo totta! :D Toi kuulostaa ihan kauhealta! Oltais lähdetty varmaan samantien menee! :D Tai en tiedä... Oltais toisaalta voitu kerrankin hölmöillä takaisin yhtä kovaa. :D
 

Yhteistyössä