Perheväkivalta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Oletko puuttunut sukulaisten tai muuten läheisen perheen asioihin? Tässä on nyt päällimmäisenä perheväkivalta.

Mitä teit ja miten kävi?

En arvaa kovin kauhean tarkasti kertoa, mutta sain selville melkoisen perhehelvetin -väkivaltaa, uskottomuutta, ryyppäämistä, masennusta, rahahuolia, piittaamattomuutta lapsista... Pariskunnan toinen osapuoli pyysi minulta apua, enkä todellakaan tiedä mitä tekisin.

Kerroin omalle miehelleni ja hän käski olla puuttumatta avunpyynnöstä huolimatta. Tuntuu etten voi vaan olla tekemättä mitään. Toisaalta minulla ei ole antaa ainakaan paljoa rahaa, eikä meillä ole tilaa majoittaa useampaa henkilöä. Sen verran tiedän, että sairaalasta on ilmoitettu jo lastensuojeluviranomaisille.

anteeksi, mulla kiehahti kun luin tuon miehesi "käskyn". Mulla ei siis omaa kokemusta asiasta/puuttumisesta, ihmetytti vain
asenne että ei saisi puuttua.

Toivottavasti asiat järjestyvät ja apua ja turvaa tarvitsevat sitä myös saavat :)

Mikä helvetti sun miestäs vaivaa? Oletteko jonkun Hell's Angels NCIS IRA Russiansin kanssa tekemisissä, vai miksi helvetissä et saisi puuttua?

Toinen on pyytänyt sulta apua, se ei varmastikaan ole mikään spontaani letkautus, vaan ihan oikea hätähuuto.
On kansalaisvelvollisuus hälyttää apua ja elvyttää, pätee mielestäni myös tällaisiin tilanteisiin.

Vaikea sanoa muuta tietämättä enempää, mutta auta sitä perhettä resurssiesi mukaan. Väkivallasta kärsivän vuoksi, ja lasten vuoksi.

Otin luokseni perheväkivallasta kärsivän ystävättäreni ja pari viikkoa lähinnä päivystettiin pesismailat olalla 911 puhelimessa valmiina, mutta kannatti. Onneksi hän pääsi miehestä eroon totaalisesti, toki tähän liittyi myös viranomaisten erinomainen toiminta, jota edesautti se, että minulla oli ystäväni hätäpuheluita nauhoitettuna ja epätoivoisia tekstiviestejä, sekä miehen mulle lähettämiä uhkailuita puhelimitse/facebookista tallennettuna.

Sinuna ehdottaisin ystävälle, etta soitatte yhdessä tai menette käymään johonkin turvakotiin. Etsi vaikka netistä lähimmän paikkakunnallasi olevan tiedot.
Kyllä sitä apua täytyy antaa jos toinen sitä tarvitsee. Voit myös auttaa ilman että henkilökohtaisesti majoitat koko perheen. Tukisin ystävää ja kannustaisin, kysyisin apua myös turvakodista kuinka tilanteessa pitäisi edetä ja mitä apua he voisivat ystävällesi tarjota.

sun oma mies kuulostaa ihan piip kivalta tyypiltä :( mietipä jos joskus avuntarve osus omalle kohdalle, miten kävis sun tai lasten kun miehelläsi on jo tuollainen ajattele vain omaa napaasi- asenne, viis muista...yäk. jos mun mies edes erehtyisi sanomaan jotain tuollaista (mitä ei tosiaan oo tapahtunu) niin sen sais kans tuta, mutta siis auta ihmeessä. tai elä kontollas ettet auttanu jos oikeesti käy jollekin huonosti!!! eikö oman järjen käyttö oo sallittua?? miks aina ja kaikki pitää siltä mieheltä kysyä, haloo!!!!!!!

Mistähän miehet saisivat apua väkivaltaisen naisen kanssa joka pahoinpitelee lapsiaan? Naiset ovat yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin lähisuhteissa sillä erotuksella että tekevät lähes kaikki lasten pahoinpitelyt tässä maassa.

Naisten linjaan varmaan vo soittaa, vaikka hätää kärsimässä olisi mieskin, eikä ensikodit erottele sukupuolen mukaan. Ohjaa ottamaan yhteyttä ensin näihin paikkoihin ja auta keräämään todisteita tuosta käytöksestä, jos tarvitaan tulevaisuudessa esim. huoltajuuskiistassa.

Mikä helvetti sun miestäs vaivaa? Oletteko jonkun Hell's Angels NCIS IRA Russiansin kanssa tekemisissä, vai miksi helvetissä et saisi puuttua?

Toinen on pyytänyt sulta apua, se ei varmastikaan ole mikään spontaani letkautus, vaan ihan oikea hätähuuto.
On kansalaisvelvollisuus hälyttää apua ja elvyttää, pätee mielestäni myös tällaisiin tilanteisiin.

Vaikea sanoa muuta tietämättä enempää, mutta auta sitä perhettä resurssiesi mukaan. Väkivallasta kärsivän vuoksi, ja lasten vuoksi.

Otin luokseni perheväkivallasta kärsivän ystävättäreni ja pari viikkoa lähinnä päivystettiin pesismailat olalla 911 puhelimessa valmiina, mutta kannatti. Onneksi hän pääsi miehestä eroon totaalisesti, toki tähän liittyi myös viranomaisten erinomainen toiminta, jota edesautti se, että minulla oli ystäväni hätäpuheluita nauhoitettuna ja epätoivoisia tekstiviestejä, sekä miehen mulle lähettämiä uhkailuita puhelimitse/facebookista tallennettuna.

Ei HA, mutta sinne päin. Oman perheemme turvallisuuden takia mieheni todellakin käski olla sekaantumatta (hän ei missään nimessä ole kylmä tai tunteeton ihminen, päin vastoin).

Turvakoti on jo ilmeisesti tuttu paikka, mutta annoin tuon Naisten Linjan linkin -kiitos siitä "dfdf"! Ehdotin myös kirkon perheneuvontaa, mutta se ei tuntunut enää hyvältä vaihtoehdolta. Poliisi ja lastensuojelu tulevat puuttumaan tilanteeseen maanantaina.
On niin kädetön olo, en tiedä mitä sanoa tai tehdä. En ole itse kokenut väkivaltaa tai edes sen uhkaa ja pelkkä ajatuskin kylmää :(

[QUOTE="apua";29522809]Ei HA, mutta sinne päin. Oman perheemme turvallisuuden takia mieheni todellakin käski olla sekaantumatta (hän ei missään nimessä ole kylmä tai tunteeton ihminen, päin vastoin).

Turvakoti on jo ilmeisesti tuttu paikka, mutta annoin tuon Naisten Linjan linkin -kiitos siitä "dfdf"! Ehdotin myös kirkon perheneuvontaa, mutta se ei tuntunut enää hyvältä vaihtoehdolta. Poliisi ja lastensuojelu tulevat puuttumaan tilanteeseen maanantaina.
On niin kädetön olo, en tiedä mitä sanoa tai tehdä. En ole itse kokenut väkivaltaa tai edes sen uhkaa ja pelkkä ajatuskin kylmää :([/QUOTE]

Maanantaina vasta!? Toivottavasti silloin ei ole myöhäistä :(

[QUOTE="V ieras";29522839]Maanantaina vasta!? Toivottavasti silloin ei ole myöhäistä :([/QUOTE]

Niimpä.

Pahoinpitely on tapahtunut viime viikolla ja lapset ovat nähneet sen. Poliisi kävi paikalla ja ambulanssi vei vaimon. Miestä ei viety edes putkaan vaan sai jäädä kotiin lasten kanssa. Käsittämätöntä :( Nyt tällä hetkellä ei tiedetä missä hän on.
Turvakoti on tosiaan osoite jos mies ilmestyisi nyt viikonloppuna kotiin.

[QUOTE="apua";29522871]Niimpä.

Pahoinpitely on tapahtunut viime viikolla ja lapset ovat nähneet sen. Poliisi kävi paikalla ja ambulanssi vei vaimon. Miestä ei viety edes putkaan vaan sai jäädä kotiin lasten kanssa. Käsittämätöntä :( Nyt tällä hetkellä ei tiedetä missä hän on.
Turvakoti on tosiaan osoite jos mies ilmestyisi nyt viikonloppuna kotiin.[/QUOTE]

Eipä sitä välttämättä ehdi sinne turvakotiin.

Mä en pystyisi elämään itseni kanssa, jos tolle naiselle ja lapsille kävis jotain sen takia, että en auttanut.

Teidän tapauksessa en pystyisi elämään enää mieheni kanssa, jos kerran olisi avun evännyt.

Kyllä minä tuollaisessa tilanteessa ottaisin äidin ja vaikka kymmenen lapsea tänne yksiööni turvaan! Voin vaan kuvitella kuinka paniikissa äiti on siellä. Varmasti koko ajan joutuu pelkäämään, että pamahtaako mies takaisin kotiin! Ja aivan uskomatonta toimintaa viranomaisilta, jos tuollainen asia maanantaita joutuu odottamaan!

eli liivijengiä?? Samaa mieltä kuin ukkosi!! Johan sä olet jotain yrittänyt,se riittää. Älä vaan ota kotiis noita,mitäs sit kun niitä tullaan isolla köörillä hakemaan takas? Jätä poliisien ja sossun huoleksi.Itehän se nainen on valinnut elämänsä joten varmaan osaa valita tien siitä ulos.

Naisen kokemaan parisuhdeväkivaltaan saattaa kytkeytyä vaikeasti ymmärrettäviä VALTA kuvioita, joista ei ulkopuolinen tiedä mitään. Olen itse kokenut sen että apuakin voidaan lähteä antamaan väärällä tavalla...

Eeva lehdessä julkiastiin Helenan omakohtainen tarina, joka puhutteli minua kovin.

"Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni"

Helena Jaakkola: Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni | Omat polut © - etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

Uskomaton sinnikäs voimanainen, 12 lapsen äiti joka repi itsensä irti väkivaltaisesta suhteesta ja joutui rankasti kohdelluksi saarnamiesten taholta.

• Tykkää
Reactions: Owl
Voi herranen aika, mulla ei ole ollut harmianta aavistustakaan että on ihan kotimaistakin perua lahko jossa on tämmöinen miesten ylivalta ja naiset alistetaan. Tämähän on yhtä pahaa kuin jossian kurdien kulttuurissa, äärimuslimeilla jne.

Naisen kokemaan parisuhdeväkivaltaan saattaa kytkeytyä vaikeasti ymmärrettäviä VALTA kuvioita, joista ei ulkopuolinen tiedä mitään. Olen itse kokenut sen että apuakin voidaan lähteä antamaan väärällä tavalla...

Eeva lehdessä julkiastiin Helenan omakohtainen tarina, joka puhutteli minua kovin.

"Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni"

Helena Jaakkola: Mies ja vl-yhteisö murskasivat illuusioni | Omat polut © - etnisten vanhoillislestadiolaisten kertomuksia ja kokemuksia

Uskomaton sinnikäs voimanainen, 12 lapsen äiti joka repi itsensä irti väkivaltaisesta suhteesta ja joutui rankasti kohdelluksi saarnamiesten taholta.

Karmean mankelin läpi on nainen joutunut kulkemaan. Onneksi tällä tarinalla on onnellinen loppu! kaikkea hyvää hänen elämäänsä!

Tuo tarina pätee muuten moniin ei-uskovaisiinkin "yhteisöihin".

Totta, olisi tosiaan väärin leimata yksittäistapauksen perusteella juuri lestadiolaisusko. Kyllä näit äongelmatapauksia on joka paikassa.

Tuossa tarinassa pisti se silmään että naisen oli vaikea saada apua kun liikkeen puhujat asettuivat tukemaan miestä ja edellyttivät naiselta anteeksiantamista ja ymmärtämistä. Se vähän särähti korvaan. saattaa olla ett on vaikea irtautua väkivallasta kun avioeron uskotaan olevan syntiä.

Turvakotiin vaan, vaikkei mies nyt paikalla. Kun tulee, voi olla ettei pääsekään lähtemään. Poikki heti tuollainen suhde. Turvakodin kautta autetaan asuntoasioissakin sun muuta.

Yhteistyössä