perheväivähoitaja ammattina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulkopuolinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulkopuolinen

Vieras
hei kertokaas viisaammat lapsiperheiset vastaus miettimääni juttuun.
Jos olisin ammatiltani pph niin pitäisikö minun varautua kuinka pitkiin päiviin.
Jos vanhemmat menee töihin vaikka klo 7.00 ja pääsee klo 16.00niin(eli tuovat lapset varttia vaille ja hakevat varttia yli) siitähän tulee jo yli 9 tuntia, ilman ruoka/kahvitaukoja?

En siis ole vaihtamassa alaa,mutta tämä juttu on jäänyt ilman vastausta?

Juu, lapset voivat olla hoidossa vaikkapa 6.15 -17.30. siinähän on monen perheen lapsia ja kaikilla eri työajat. Kahvi yms. tauot on työnlomassa, kuten muissakin päivähoidon paikoissa. Lapsien oletetaan olevan päiväunilla-levolla 1-2h, joten silloin on "omaa" aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta kai siltä yli 9 tunnin ajalta saa sitten ylimääräistä korvausta...?

Ei saa, pph työajat ja työehdot ovat tosi syvältä...

Yksityisenä voit ehkä jonkun verran valita työaikasi, eri asia sitten tietysti löydätkö sellaisia hoitolapsia joilla olisi "inhimilliset" hoitoajat. Mutta ainakaan yksityisenä sinun ei ole pakko ottaa hoitoon lapsia joilla hoitopäivät tosi pitkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:
Jos olisin ammatiltani pph niin pitäisikö minun varautua kuinka pitkiin päiviin.
Jos vanhemmat menee töihin vaikka klo 7.00 ja pääsee klo 16.00niin(eli tuovat lapset varttia vaille ja hakevat varttia yli) siitähän tulee jo yli 9 tuntia, ilman ruoka/kahvitaukoja?

Joo-o, näinhän se on. Kahvitauon saat pitää yksin ja rauhassa, jos kaikki lapset nukkuu yhtäaikaa, mutta jos yksikin on hereillä, niin ei ole taukoja koko päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta kai siltä yli 9 tunnin ajalta saa sitten ylimääräistä korvausta...?

Jos viikkotuntimäärä menee yli niin sit saa ylityökorvauksen ylimenneeltä ajalta, mutta päiväkohtaista tuntimäärää ei ole pph:lla

Mulla on aina 11,5 tuntiset työpäivät ja taatusti siihen kuuluu niin ruoka- kuin kahvitauotkin. Onko tosta tehtävä niin vaikea asia? Luuletko, ettet saa rauhassa syödä tai kahvitella?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:

Joo-o, näinhän se on. Kahvitauon saat pitää yksin ja rauhassa, jos kaikki lapset nukkuu yhtäaikaa, mutta jos yksikin on hereillä, niin ei ole taukoja koko päivänä.

Kyllä on. Jos yksi on hereillä ja muut nukkuu niin laitat sen hereillä olevan touhuamaan, esim.kirjoja kattelee ja juot ne kahvit. Kyllä se pph:lle kuuluu ihan lakisääteinen kahvipaussi!!! NIIN!

Yhteistyössä